Manieren om te zweten? Apparaat voor rugmassage?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Manieren om te zweten? Apparaat voor rugmassage?

Bericht door Syl »

Mensen, ik zweet veel te weinig en ik mis het.
Ik raak mijn afvalstoffen onvoldoende kwijt. Is er iets van een alternatief voor een thuissauna, zo'n cabine lukt namelijk niet. Qua ruimte en kosten.

En is er een apparaat die je rug masseert? Een massagematras ofzo? De doorbloeding daar moet vaker gestimuleerd worden.

Update:
Ik heb de Chimassagekussen van Inventum voor de rug.
+Voor het weefsel en spieren is het heeeeeerlijk! Ik word er ook warmer door. Boven verwachting.

- Het werkt echter wel door op mijn armen, ik krijg zeurende en
pijnlijke armen van (gebeurt vaker bij inspanning)
En ik word er erg erg moe van. Dus ik doe per dag 5 minuten, zo voor de lunch.
En ik doe mijn oordoppen in tegen het geluid.

Ik ben er blij mee.
Laatst gewijzigd door Syl op 28 sep 2008, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Manieren om te zweten? Apparaat voor rugmassage?

Bericht door Shavonne »

Er bestaan tegenwoordig wel kleine infarood sauna's. Hebben ze wel eens bij de Makro in de aanbieding. Zweten is id erg belangrijk om je afvalstoffen kwijt te komen. Wel is goed afkoelen na ene sauna gang heel erg belangrijk. Dit is tevens goed voor je doorbloeding.
Wisseldouches zijn ook goed voor de doorbloeding.
Ik ga een paar keer per jaar naar een thermaal bad. Waar ik ga, hebben ze een heet water grot en een koud watergrot. Als je deze afwisselt, voel je echt alles tintelen.
Je moet wel voorzichtig zijn met hart en vaatziekten hiermee.
Voor rugmassage heb je tegenwoordig van die stoelmassage matten. Ik heb vaker in een gehele stoel een massage gehad, echt heerlijk!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik zweet mij het laplazerus
bij alles wat ik doe ben ik drijfnat
en toch heb ik het koud
ik ga ook niet naar een sauna als je last heb van je bloeddruk en zenuwstelsel is het niet goed, henk gaat wel regelmatig, en vind het niet leuk dat hij alleen gaat maar het is goed voor zijn reuma
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Syl,

Vroeger waren er toch van die "1 persoons sauna's die je kon opbergen"
Die dingen zouden toch nog moeten bestaan?

Groetjes,
Dirk
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

Beste Dirk, deze bedoel je ? http://www.youtube.com/watch?v=YxmQq2yv ... re=related
100 Euro bij Whkmp, op zich de moeite waard om uit te proberen!

Oh Alie, Alie, het klinkt als de menopauze...?

Shavonne, zo'n cabine kan ik niet kwijt in mijn woning (+ klein budget), maarre...zo'n rugmassagemat, bedoel je dan eentje met houten kralen die je ook voor de autostoelen gebruikt?
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Sassy: nee, zo'n Shihatsu stoelmassage mat! Die kneet dus echt je nek en rug, echt heerlijk. Ook bij WHK zag ik!!!
Jammer dat je zo'n cabine niet kwijt komt.
Heb je al eens aan een stoomcabine gedacht voor op je badkamer?? Dat is tevens douche en stoomcabine. Niet super groot en er zit een zitje in. Je hebt ze ook met aromatherapie en zelfs lichttherapie en een muziekje!!!
Maar natuurlijk niet om even aan te schaffen. Maar als je je badkamer moet vernieuwen?????
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

Shavonne, werkt zo'n mat echt? Heb je daar ervaring mee? Ik zag er een van Inventum...maar mijn ervaring is dat het zulke dingen nauwelijks effect hebben.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Nou, zo'n stoel werkt echt wel, maar ik weet niet hoe zo'n mat verder in elkaar zit. Ik weet in zo'n stoel zitten van die kunstof knobbels en die geven druk, kneden en bewegen onderling.
Als het een dunnen mat is, kan ik me de werking niet voorstellen. Wanneer het een dik dik is, dan kan ik wel geloven dat het bijna hetzelfde effect geeft als zo'n stoel.
Veel mensen vinden zo'n stoel trouwens niet prettig, ik vind het heerlijk!!! Hoe harder hoe beter!! Ik hoef dat geaai niet!
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

Update:
Ik heb de Chimassagekussen van Inventum voor de rug.
+Voor het weefsel en spieren is het heeeeeerlijk! Ik word er ook warmer door. Boven verwachting.

- Het werkt echter wel door op mijn armen, ik krijg zeurende en
pijnlijke armen van (gebeurt vaker bij inspanning)
En ik word er erg erg moe van. Dus ik doe per dag 5 minuten, zo voor de lunch.
En ik doe mijn oordoppen in tegen het geluid.

Ik ben er blij mee.

Zweten:
Bijna een infrarood saunacabine gekocht, maar prijs en ruimtegebrek hebben me weerhouden.

Nu een opvouwbare in de pipeline. Review komt later.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Syl: fijn dat het wat helpt het massagekussen! Zo'n massage is zekers vermoeiend en opbouwen is zekers aan te raden!
Maakt het zoveel lawaai? Jammer :lol: Misschien een lekker ontspanningsmuziekje op de mp3 speler met oordopjes! :wink:
Ik was trouwens ook doodmoe van zo'n massagestoel, maar oh zo heerlijk!
Jammer dat je geen plek hebt voor een infaroodsauna.
In de hefstvakantie hebben we een huisje met infaroodsauna. Als dit bevalt, denken wij er ook over.
Geniet van de massage! :wink:
Marlita
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2007, 00:32

manieren om te zweten

Bericht door Marlita »

De topic is wel al van vorig jaar, maar toch nog een reactie. Ik ben deze zomer in Spanje een week elke dag in een infraroodtunnel geweest, waarvan de onderkant ondertussen een massage gaf. Het was buiten in de dertig graden, maar toen ik uit het toestel kwam voelde het luchtig! de eerste dagen deden die massagerollen pijn, maar daarna werd het elke dag beter. Ik zou graag zo'n apparaat aanschaffen, maar ja, de prijs hé. Zo'n toestel kost rond de €4000. In Spanje heb ik het kunnen doen voor €45 voor 12 beurten, vind dat maar eens hier in België!
Vroeger kon ik echt niet zweten, zelfs niet in een sauna, maar sinds mijn laatste zwangerschap heb ik het warmer en zweet ik soms!! Maar om daarom nu een kind op de wereld te gaan zetten...
Plaats reactie