chinese geneeskunde

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dingez
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2009, 18:08

chinese geneeskunde

Bericht door dingez »

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een kuur met chinese thee,
Ik gebruik het nu zo'n 6 weken.
Het helpt tot nu toe alleen tegen mijn depressie maar niet
tegen mijn vermoeidheid.

Het is niet bepaald goedkoop,en weet niet hoe lang ik dit nog kan opbrengen iedere week .

zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben?
mvg Tim
Frank
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:07

Bericht door Frank »

ik ben bij een eciwo accupuncturiste geweest, die werkt met kruiden. Dit gaf een beetje verlichting maar niet voldoende om er mee door te gaan. Wat niet wil zeggen dat er in de Chinese en Indische geneeskunde geen kruiden zijn die wel is zeer goede effecten zouden kunnen hebben op verschillende mensen.
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

Ik geloof zeer zeker in complementaire geneeskunde, maar ik zou wel je eigen situatie verkennen.
In elk geval niet lukraak iets uitproberen.
Acupunctuur heeft bij mij het herstelproces gestart. Heel subtiel begonnen, 9 maanden lang, elke week. Bracht letterlijk meer leven in mij, na 9 maanden stagneerde het, en ben toen gestopt.

Ik drink zelf geen opwekkende theetjes, krijg ik stress-reactie van. Dit kun je zien als energie, maar ik vind het een kunstmatige energie, die me uiteindelijk meer moe maakt.
Mijn favoriete thee is kamillethee (houd van bittere smaak) reinigende thee (brandnetel) of verwarmende theetjes (kaneel, zoetstof, sterrenmix)

Sorry, niet helemaal aansluitend op je vraag, maar ik wil vooral aangeven dat het allerbelangrijkste is om je eigen functioneren/ reacties te leren kennen, vervolgens hierop te anticiperen. Good luck! Misschien kunnen ooit een theekransje houden! ;-)
Gebruikersavatar
dingez
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2009, 18:08

Bericht door dingez »

Hallo,

Ik wil nog wel even duidelijk maken dat de kuur niet bestaat
uit een soort van energie drank.
De kuur bestaat uit kruiden die mijn imuum systeem moeten gaan versterken,
en daarmee eventuele infecties te lijf te gaan die mij moe maken.

Groeten
Gebruikersavatar
dingez
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2009, 18:08

Bericht door dingez »

Hallo,

Hier een update: (ben nu voor de 2e keer aan het typen, omdat mijn text
spontaan verdween :twisted: )

Inmiddels ben ik gestopt met de kuur, simpel weg omdat het niet helpt
tegen mijn cvs klachten (cvs is bij mij vast gesteld door mijn huisarts)

Maar wat ik eigenlijk helemaal vergeten ben te vertellen is dat het ook mijn 6 maanden durende luchtweginfectie heeft verholpen, met 2 weken was de infectie weg. Antibiotica zou niet helpen volgens mijn huisarts.
Nadat de infectie verholpen was bleef de vermoeidheid, we zijn daarom nog 2 maanden lang door gegaan met om de 2 weken een ander recept te proberen.
Ik kreeg dan voor 2 weken lang 14 volle boterhammen zakjes met meestal ongeveer 8 verschillende kruiden mee.
Je kookt dan elke dag een zakje 50 minuten lang in 750 ml water,die giet je af voor 2 bekers thee, voor s'ochtends en s'avonds.
De thee is echt goor, maar het wend :wink: .
Voor 2 weken ben je ongeveer 90 euro kwijt, de helft kan je terug krijgen via het ziekenfonds.

Groeten
Plaats reactie