Chronisch vermoeide kinderen (EO - Radio 5, 10-2-7)

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Chronisch vermoeide kinderen (EO - Radio 5, 10-2-7)

Bericht door Zuiderzon »

Chronisch vermoeide kinderen
10 februari 09:02u, Radio 5
EO - ManVrouw Radio


Moe...wie is het niet in deze haastige tijd, waarin we zoveel moeten van onszelf...
Maar als we een keer het klokje rond geslapen hebben of wat gas terug genomen hebben, zijn we er wel weer.
De jonge gasten van vanmorgen zijn ook moe...maar bij hen helpt het niet om eens een keer flink uit te slapen...en gas terug nemen? Ze doen niet anders!
Als je als puber CVS krijgt, het chronisch vermoeidheidssyndroom, staat je leven stil, gaat iedereen gezellig met elkaar op de fiets naar school, jij moet met de auto worden gebracht en thuisgekomen is je bed je grootste vriend. Sporten is er vaak niet meer bij en alles moet worden gewogen, doe ik dit vanmiddag, dan kan ik dat 's avonds niet. En dat op een leeftijd waarin juist contact met leeftijdsgenoten zo belangrijk is!
Babeth Korevaar, Rachel Hoenderdaal en M.O. vertellen over vrienden verliezen, over schoolverzuim, waardoor ze veel later dan klasgenoten examen kunnen doen, kortom, over een totaal ander leven leiden dan hun gezonde leeftijdsgenoten.
ManVrouw radio over het chronisch vermoeidheidssyndroom bij kinderen.

Klik hier om reacties op deze uitzending te lezen.


Als de gemiste uitzending online geplaatst wordt, plaats ik de link hier.
Laatst gewijzigd door Zuiderzon op 27 aug 2009, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoop doet leven!
marlous91
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2007, 16:03

Chronisch vermoeide kinderen (EO - Radio 5, 10-2-7)

Bericht door marlous91 »

http://www.eo.nl/media/spelert.jsp?aflid=8170575

op deze link kun je het interview naluisteren, leek me interessant dus heb het even opgezocht ;)
does it ever get any better,, or wil I feel this way the rest of my life? - krezip
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

sorry, heb het stopgezet toen die arts over CGT begon en de "constitutionele aard van de tieners"
(na ongeveer 15 min)

Maar het is erg. Heb in Brussel een kleintje gezien(jaar of 12) die bekaf was om van de parking van het hospitaal tot op de afdeling van de arts te komen (zo'n 400m stappen)
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

En zijn deze 3 meiden inmiddels ook weer genezen dankzij CGT?
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Nee hoor, De Hoogstraat heeft nu zijn eigen wondermiddel.

"Babeth Korevaar, BSc (0444553)
Masteronderzoek Kinder- en jeugdpsychologie,
Effectiviteiten onderzoek naar ‘Balanz’ een revalidatiebehandeling voor jongeren tussen de 12 en 20 jaar die zijn gediagnosticeerd met het chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)"

http://igitur-archive.library.uu.nl/stu ... 444553.pdf

(NB - directe link naar igitur werkt niet altijd)
Plaats reactie