wat is een EM vlek en wat te doen als je dat hebt?

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
monia
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 aug 2009, 10:33

wat is een EM vlek en wat te doen als je dat hebt?

Bericht door monia »

Ik las hier een stukje over EM vlekken, ik heb hier nog nooit van gehoord tot nu en heb het plaatje bekeken en schrok ENORM!!
dat is precies de vlek waar ik enkele jaren terug mee naar de huisarts geweest ben!!
HET BEGON MET EEN MUGGEBULT (dacht ik) en al snel kwam daar een rode kring omheen zoals op plaatje van juul, mn arts vroeg of ik gestoken was, ik dacht idd door een mug, van binnen uit werd de plek na enkele dagen weer huidskleur maar de rode kring er omheen werd groter zeg maar, weer huisarts geweest en die zei : dat is ring worm.
ik heb toen een zalfje gekregen.
maanden later heb ik nog eens zo zelfde vlek op mn buik gekregen en kort geleden weer eentje op mn arm.
in het verleden ben ik wel een paar keer door een teek gebeten maar zover ik weet niet speciaal op de plekken waar deze vlekken zich vormden..
ik ben nooit getest op lyme maar heb erg veel verschijnselen van deze ziekte, eind van de mnd ga ik na dokter van meerendonk.


zouden dit em vlekken kunnen zijn? en ontstaan die pas maanden zelfs jaren na een tekenbeet???
want mijn vlekken zijn echt precies zo als op de link die juul door gaf!!!

graag antw!!!!!
en hoe ongerust moet ik me nu maken???

liefs monia
Gast

wat is een EM vlek en wat te doen als je dat hebt???

Bericht door Gast »

Tja, klinkt als een EM plek. Zag het er zo uit?
Afbeelding
Let op dat een EM plek hiervan kan afwijken. Het groter worden van de ring is wel iets wat bij een EM plek past.

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar kan een plek van een ringworm er zo uit zien:
Afbeelding

Afbeelding

Je hoeft een tekenbeet niet op te merken. Je kan ook door nimfen worden gebeten, deze zijn erg klein. Dus het maanden tot jaren later ontstaan hoeft niet zo te zijn, het kan een onontdekte teek zijn geweest. Maanden later kan je een EM plek krijgen volgens mij. Jaren later weet ik niet.

Paul weet volgens mij aardig wat over testen op de ziekte van Lyme. Hij doet iig een MELISA test en ik verwacht als je je plek beschrijft hij je ook uitgebreid zal testen bij prohealth.
en hoe ongerust moet ik me nu maken???
Tja, afwachten tot je afspraak met Paul. Het is al een tijd geleden blijkbaar en nu zal een week meer of minder ook niet uitmaken.
Als het inderdaad een EM plek is ben je in feite eigenlijk besmet met Borrelia en zal je voor lange tijd antibiotica nodig hebben. De ziekte van Lyme is geen fijne ziekte en verloopt grillig.
Tja laat je niet gek maken en wacht af op het gesprek met Paul en zorg dat je goed getest wordt op Lyme (ELISA en Western Blot bij prohealth, urine PCR test, MELISA test), een negatieve test sluit Lyme niet uit en een EM (als je dat had) is eigenlijk al bewijs voor een infectie. Maar een positief testresultaat is een extra bevestiging en opent meer deuren voor behandeling. Ik kan er niet wat anders over zeggen.

Groet,
Juul
Gebruikersavatar
monia
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 aug 2009, 10:33

Bericht door monia »

sja...

dat word lastig dan,

de plekken die ik had lijken op alle 3 de plaatjes, ik had ze niet zo vurig als de fotootjes van ringworm, het zat er echt tussen in, na mijn idee ben ik niet op DIE plaatsen door een teek gebeten, maar het lijkt precies op een EM plek.
Paul vond overgens mn klachten NIET :?: op ziekte van lyme lijken, wat ik beetje vreemd vond omdat ik er toch wel veel symptomen van heb.
maar goed, op aan dringen van mij zelf heeft hij het toch aangekruist op het formulier en word ik ook op borrelia gecheckt.
Dus het is afwachten.

liefs monia
Plaats reactie