Mirjam de Wit op TV Rijnmond aandacht voor school en ME

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Mirjam de Wit op TV Rijnmond aandacht voor school en ME

Bericht door marry »

Mirjam de Wit heeft een interview gegeven en dit is vandaag uitgezonden op TV Rijnmond. Het gaat over dat ze al een jaar thuis zit door haar ziekte ME en haar school het Insula College geen moeite doet om haar aangepaste lessen te geven, wat men toch bij chronisch zieken verplicht is wel te doen. Mirjam heeft veel geprobeerd met haar ouders en zelfs de inspectie ingeschakeld die ook niks voor haar doen. Dan is er maar één oplossing de media opzoeken om zulke mistanden te vertellen.

Zie hier de video: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... r%20school
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Goddank heb ik voor onze dochter van 16 niet deze problemen gehad. Heb zelf eerst ZIEZON gebeld om te vragen wat de rechten waren van chronisch zieke kinderen en wat men mij aan zou moeten bieden op school. Dat was een heel lijstje.

Heb school eerst goed ingelicht over de ziekte ME en ook ze voorzien van informatie over ME bij kinderen wat het behelst, zodat men een beetje kon begrijpen hoe alles in elkaar steekt. Dit heeft erg geholpen, de directeur 2e fase van de HAVO heeft iedere leerkracht van info voorzien zodat men op de hoogte was wat er speelde bij onze dochter.Bijna bij iedereen veel begrip.

Alles is gelijk in werking gezet zonder problemen: extra boeken set, overbodige vakken er afgehaald, vrijstelling voor gym en geen vervangende opdrachten daarvoor. Examen nu in 2 jaar afleggen en vooral rust voor ons kind. Wet extra kleine toetsen en bijles voor vakken waar ze veel van heeft gemist. We houden vinger aan de pols, maar tot nog toe gaat het erg goed.

Dan is het dubbel zo triest als z`on meisje door fouten van z`on school verplicht thuis moet zitten. Ben blij dat ze hier de publiciteit mee ingaat.

Groetjes Marry
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Vergeet nog te melden dat ons relaas op mijn weblog staat voor degene die mischien info erover zoeken.
Te vinden op: www.marrym.web-log.nl
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Wij zijn naar een speciale school gegaan voor langdurig zieke kinderen omdat het in het reguliere onderwijs niet te doen was voor mijn kind met ME.

Geen medewerking van school en de DOBA zelf al snapte er geen bal van wat ME betekend.

De zorggroep daar had je al helemaal niets aan.

Nee ME en deze school gingen beslist niet samen.

Achteraf hadden ze ons toch moeten helpen dat waren ze verplicht.
Hope
Gast

Bericht door Gast »

Als je een zgn. rugzakje hebt (leerlinggebonden financiering) kun je gebruik maken van het speciaal onderwijs (voor langdurig zieke kinderen).

Onze dochter is daarmee naar het speciaal voortgezet onderwijs gegaan: een mytylschool die ervaring had met tieners met ME/CVS.
Ze kon op school tussentijds naar behoefte rusten in de speciale rustkamer.
De vakken kon ze op eigen tempo volgen; individueel onderwijs dus, terwijl ze toch aansluiting had met andere tieners.
We hadden dat achteraf wel eerder willen weten; het maakte haar wereldje veel ruimer en ze hoorde er voor haar gevoel weer een beetje bij.

Miek
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Ook te zien op You Tube nu

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=bfcNh1KVTI4
Plaats reactie