MUTAFLOR bestellen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

okeee, dank je wel voor je reactie :)
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

Punika schreef:Vraagje: verzendt genoemde apotheek de saedeleer in Lier de Mutaflor gekoeld?

groetjes, Punika
ik kreeg het ongekoeld toe... het zou niet nodig zijn om voor deze dag, twee dagen gekoeld te zijn.....
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Ik las inderdaad her en der op internet dat het voortdurend gekoeld dient te zijn, maar afgelopen week heb dit voor de zekerheid aan DML nagevraagd, en hij gaf aan dat dit zijn inziens inderdaad onnodig is. Als je het nou echt een week ongekoeld in de kast zet gaan de bacterien er misschien wel behoorlijk aan, maar een, twee dagen bij verzending moet volgens hem geen probleem zijn.

Groetjes,

Punika
carol
Beginner

Bericht door carol »

Allo,
Al meer dan 5 jaar gebruik ik Mutaflor, aanbevolen door DML,
al die tijd bestel ik dit bij www.mycare.de en altijd gekoeld geleverd.
Zondag via internet besteld en vanmorgen om 8.30 geleverd door Post.
Je krijgt de dag dat het verzonden is een bericht via e-mail.
De vlugge levering zal afhangen dat je in een stad woont of platteland?
Ik betaal 89.48 € + 10€ portkosten. betaal bij bestelling met Visa, en nog nooit problemen gehad.
Als je u inschrijft in "Truebonus" krijg je bij de eerst volgende bestelling van het nieuwe jaar een % korting op het totale aankoopbedrag van het afgelopen jaar.
Je kan ook op www.medvergleich.de van verschillende Deutse firma prijzen vergelijken, maar opgepast ze leveren niet allemaal in het buitenland, en met die firma's heb ik geen ervaring.
Ik betaal liever iets meer, en weet dat een correcte firma is.

Ook heb ik info gevraagd bij Mierlo-hout, en dit is hun antwoord:

Wij leveren het niet gekoeld maar om de transporttijd te verminderen ( voor al onze medicijnen) rijden wij met de pakjes voor België zelf 1x per week naar een postkantoor om het vanaf daar met de Belgische post verder te versturen. Meestal is het dan binnen 2 dagen bij u.
Overigens is het niet direct niet bruikbaar meer als het langer uit de koeling is maar de houdbaarheid loopt terug uit. Dus hoe langer het uit de koelkast is hoe korter de houdbaarheid wordt. Dit is nooit exact aan te geven dus vandaar deze manier van verzenden zodat het zo kort mogelijk uit de koeling is.
Groetjes
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Ik moet opnieuw Mutaflor bestellen.
Bij Eu-Versandapotheke kost hij momenteel 75,65 Euro/100 stuks + 14,5 Euro verzendkosten.
Maar bij medikamente-per-klick zijn er geen verzendkosten boven de 35 Euro! De Mutaflor kost daar ook maar 72,98 Euro/100 stuks.
Ik geef het maar effe mee.
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Ik heb mijn Mutaflor deze keer op volgende Duitse website besteld: http://www.medikamente-per-klick.de. Ik wil geen reclame maken, maar op 3 dagen had ik mijn bestelling met DHL, netjes in een isomo doos en vergezeld van 2 koelblokjes (weliswaar niet meer echt koud, maar vermits de doos maar 3 dagen onderweg was geweest...).
Ik heb de Mutaflor 72,98 euro betaald en boven de 35 euro zijn er geen verzendingskosten. De betaling kan gewoon achteraf per overschrijving.
Ik geef het maar even mee.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

klaproos schreef:Ik heb mijn Mutaflor deze keer op volgende Duitse website besteld: http://www.medikamente-per-klick.de. Ik wil geen reclame maken, maar op 3 dagen had ik mijn bestelling met DHL, netjes in een isomo doos en vergezeld van 2 koelblokjes (weliswaar niet meer echt koud, maar vermits de doos maar 3 dagen onderweg was geweest...).
Ik heb de Mutaflor 72,98 euro betaald en boven de 35 euro zijn er geen verzendingskosten. De betaling kan gewoon achteraf per overschrijving.
Ik geef het maar even mee.
naar aanleiding van je berichtje heb ik er ook daar besteld, heel correct gegaan, gekoeld verstuurd...
maar ik zie nu wel op de website dat het ineens een stuk duurder is, mijn levering is ok nog aan 72,98

groetjes
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Ben net gaan kijken, en voor zover ik kan zien is de prijs onveranderd.
Voor alle duidelijkheid: ik heb daar geen aandelen ofzo :wink:
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ik las net op een site dat mutaflor bijna net zo krachtig was als colitofalk (mesalasine) en dat krijgen wij van de apotheek vergoed. Het wordt dikwijls voorgeschreven als mesalazine niet verdragen wordt.

Klopt dit?
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

annac schreef:Ik las net op een site dat mutaflor bijna net zo krachtig was als colitofalk (mesalasine) en dat krijgen wij van de apotheek vergoed. Het wordt dikwijls voorgeschreven als mesalazine niet verdragen wordt.

Klopt dit?
Naar wat ik weet denk ik niet dat mutaflor en colitofalk vervangproducten zijn, je kan ze zelfs allebei voorgeschreven krijgen.
Mutaflor is de specifieke probiotica E. coli, waar bij ME-patiënten vaak een tekort aan is.
Colitofalk wordt specifiek gegeven tegen darmontstekingen, darmdysbiose, wat ook bij Crohn gebruikt wordt.
Ervaringen met colitofalk leert dat die niet altijd 3/d verdragen wordt, maar wel in mindere dosis 1 of 2/d.
Hoop doet leven!
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Dank voor je antwoord, Zuiderzon!

Klopt denk ik helemaal, want de E. coli zijn inderdaad te laag.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door nijntje »

Ik hoorde van prof Demeirleir dat E-coli (mutaflor) geen zin heeft om als supplement te gebruiken als eerst de slechte bacteriën niet uigeroeid zijn... want de slechte bacterien vernietigen mutaflor...
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Mijn zoon moet beginnen met 10 dagen Vancocin en de rest van de maand Mutaflor nemen. Dus dan is er al een zooi van de schadelijke bacterieen vertrokken, mag je hopen! Dit moet hij 3 x herhalen.

Dank voor het Duitse adres, klaproos. Hoe lang doen jullie met de Mutaflor?

Hoe duur is de Vancocin?

Ik heb elders hier op de site gelezen dat het in Belgie alleen intramuraal wordt vergoed......
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Kan het zijn dat Mutaflor in plaats van de VSL zakjes is gekomen? Las net op gratisadviseurs.nl dat het krachtiger is dan VSL.

En is dit middel een vloestof/drankje of zijn het capsules?
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Annac,
Mutaflor zijn capsules, verpakt per 100. Met één doosje doe je dus effectief 50 dagen, en praktisch meestal ergens tussen de 2 en 2 1/2 maanden (uitgaande van 2 capsules per dag, en 10 antibioticadagen per maand).
Plaats reactie