supplementen kopen online

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

supplementen kopen online

Bericht door masterddv »

Hallo,
Ik overweeg supplementen te bestellen bij iherb.com, omdat het daar stukken goedkoper is.
Iemand nog ervaring hiermee. Moet je invoerrechten betalen bij invoer dan in Belgie of niet ? Zo ja hoeveel ongeveer ? Heeft het te maken met gewicht of totale prijs enz ?

dank voor de info

groetjes

ps: eventuele andere online shops in usa zijn ook welkom...
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hej, dankzij jou bericht heb ik vandaag een aantal spullen besteld bij iherb.
Ben es benieuwd wanneer en hoe ik ze ga aankrijgen, ik heb hier en daar wat gelezen en het blijkt toch te vertrouwen. Hetgene wat ik al een tijdje aant nemen ben, kost daar idd een pak minder.
Dus, ik ben in blijde verwachting, hm!
Er kwam voor mij 12 euro verzendkosten bij en ik woon ook in Belgie.
Groeten,
Iris
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:28

Bericht door Iris »

Hoi,
ik heb nu een paar keer supplementen besteld via betterlife.com is daar ook erg goedkoop, helaas kan het soms wel wat lang duren (omdat het eerst door de douane moet), maar ondanks kosten voor invoerrechten blijft het goedkoper dan het hier in Nederland te kopen...(ik heb in ieder geval in Nederland nog geen (web)winkel gevonden met vergelijkbare prijzen...
masterddv en Karolien: ik ben heel benieuwd hoe lang het duurt dat jullie de supplementen krijgen.
Groetjes, Iris
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Hoi Karolien, dan heb je waarschijnlijk UPS of DHL gekozen als verzendingsmogelijkheid, je kan ook via gewone post, dan kost het slechts 4 dollar, of 3 euro dus. Dan zal het wel iets langer duren denk ik. M'n idee is een beetje als je via gewone post laat komen, passeer je dus DHL en UPS niet, en vermijd je misshien btw en douanekosten... ? Iemand daar al ervaring mee ?
Iris
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:28

Bericht door Iris »

Hoi masterddv,
Via betterlife deed ik het ook via de gewone post, maar volgens mij komt het toch altijd door de douane als je iets uit het buitenland besteld? Het ligt er alleen aan voor hoeveel euro je gekocht heb (incl. verzendkosten) of je nog iets bijbetalen moet (zie ook douane.nl). Hopelijk zijn de supplementen er snel...
Groetjes, Iris
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hallo, ja hoor, het is via DHL, maar weete de potten kosten bijna de helft van wat ik hier op de sites gelezen heb, en ik heb ineens 4 potten besteld, dus, dan valt die 12 euro voor mij nog mee.
Als jullie iets meer weten over 3 euro verzendingskosten, laat ma weten, ma da lijkt me toch heel erg weinig.
Voor transporten van Nederland naar Belgie betaalde ik altijd al 8 euro of meer.
Groetjes,
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hej, ik nog es, en die keuzemogelijkheid had ik gewoon niet, er stond alleen DHL en UPS, om uit te kiezen.
Groetjes,
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Bij mij wel hoor, als je Belgium kiest als land heb je 3 mogelijkheden, standard (4 dollar), dhl (12 dollar) en ups (24 dollar), maar ik vermoed door dat uw bedrag boven de 80$ zit dat je dan die gewone verzending niet kunt kiezen. Want het is echt wel 3 euro dan hoor, maar met ma bedrag en max gewicht ook en ik vraag mij af, misschien doet de doane dan niet lastig, want met dhl weet ik uit verleden van andere dingen te bestellen, had ik altijd prijs...., maar inderdaad dan komt het nog goedkoper uit dan in Belgie of NL...
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Karolien, tis idd zo, als je boven de 80$ gaat, dan kan je de gewone post niet meer kiezen...
Ik heb nu besteld met de gewone post, heb maar liefst 5 keer minder betaald !!! 45 € ipv 250€...
Zo zie je maar eens welke woeker winsten gemaakt worden op die supplementen... Iris, jij spreekt voor NL, maar tot welk bedrag zit je douane vrij in NL ?
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Vandaag ook 4 potten besteld bij Iherb, via international mail, verzendingskosten, 2,79€.
Ben benieuwd wanneer ik ze zal krijgen, de btw zal nog wel langskomen vermoedelijk, maar dat is nog geen erg :)
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hallo,

Ik heb idd voor meer dan 80 dollar besteld, en toen had ik idd geen keuze.
Maar 3 euro verzendignskosten is echt heel weinig, hoor.
Ben es benieuwd wanneer je het gaat aankrijgen.
Ik moet wel zeggen dat ik van DHL al 2 mails gehad heb met alle informatie van mijn bestelling, wel correct, vind ik.
En 5x minder betaald???
Mag ik dan vragen om welk suplement het gaat want ik heb alleen gezien 32%korting.
Dat is echt HEEL erg veel vermindering!
Schandalig eigenlijk, he, dat daar zoveel verschil op zit.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hela,
ik heb juist mijn suplementen al aangekregen, de Greens +.
Amai, wat een service!
Zo snel, keigoe!
Bedankt, he, masterddv, om me dat te leren kennen, scheelt me een hele hoop!
Groetjes
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ja een jaar geleden was voor nederland dat tot twee potten douane vrij waren. Nu mag je geloof ik meer bestellen. Mijn vader heeft 1 keer voor 130 euro besteld en toen lag het pakketje ineens een maand bij DHL en moest mijn moeder het ophalen bij het DHL kantoor toen ze twee keer niet thuis was. Dat is wel een nadeel van DHL dat je het niet kan ophalen op het postkantoor. We moesten 17 euro douane kosten betalen., dus 130 euro is teveel.

Zelf bestel ik altijd voor rond de 80 dollar per keer met de gewone post. Je krijgt geen track & trace code, maar het komt altijd aan in die 20 keer dat ik het zo besteld heb en als je niet thuis bent, kan je het op het postkantoor ophalen, aangezien TNT de levering doet.

bij iherb zijn de potten groter en nog eens twee keer zo goedkoop. Voor vier euro krijg je het via US postmail thuis bezorgd. Het enige nadeel is dat je met credit card moet bestellen. Volgens mij zit er op een credit card wel een annuleringsregeilng dat als je product niet aankomt je niet hoeft te betalen. Zij zoeken het dan uit waar het misging.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

plassterk, juist dat klopt, maar tis wel 2,79€ ipv 4 euro, tis 4 dollar :-)

Karolien, graag gedaan, blij dat je de bestelling al hebt, scheelt een stuk hé.
Ik zal een voorbeeld geven, Chlorella 1000 mg van now foods, in Belgie via de apotheek, normale kostprijs 47€, bij Iherb, 12,85$ of 9 euro voor KRAK dezelfde pot hé. Dat is 5,2 keer goedkoper !
Ik heb de gewone post nu gekozen, omdat ik nog tijd heb, en het kost dan 2,79 €, bestelling mag wel max. 80$ zijn. En ik heb wel een tracking code gekregen !!!. het schijnt als je via gewone post neemt dat de douanekosten en btw ook lager zijn. We zullen zien, wanneer ik mijn winkel toegestuurd krijg :-)
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

Karolien, nog een vraagje, heb je veel kosten moeten betalen aan DHL ?
Plaats reactie