Snelheid behandeling AB en probiotica (De Meirleir)
Moderator: Moderators
Snelheid behandeling AB en probiotica (De Meirleir)
Ik ben sinds een tijdje bij Dr Meirleir. Hij heeft een aantal infecties ontdekt in mijn darmen die hij kan behandelen en een gebrek aan ecoli. Ik krijg nu 2 antibiotica kuren en daarna probiotica.
Ik vroeg me af merk je snel iets van de antibiotica? Hoe snel worden mensen beter bij Dr meirleir. Duurt het bij iedereen lang of worden sommige sneller beter? Welke klachten reageerden het best op de antibiotica in eerste instantie en probiotica later?
Ik zou graag jullie ervaringen weten.
Ik vroeg me af merk je snel iets van de antibiotica? Hoe snel worden mensen beter bij Dr meirleir. Duurt het bij iedereen lang of worden sommige sneller beter? Welke klachten reageerden het best op de antibiotica in eerste instantie en probiotica later?
Ik zou graag jullie ervaringen weten.
Kijk ook eens:
http://www.cvs-online.nl/modules.php?op ... forum&f=74
http://www.cvs-online.nl/modules.php?op ... forum&f=35
http://www.cvs-online.nl/modules.php?op ... forum&f=74
http://www.cvs-online.nl/modules.php?op ... forum&f=35
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Behandeling hangt af van persoon tot persoon, genezing ook. Iemand met ME heeft verschillende factoren die zijn of haar ziektebeeld bepalen.
Ik ben nu al bijna anderhalf jaar bij Prof. De Meirleir in behandeling en nu pas heb ik echt beterschap. Mijn verhaal heb ik al op het forum gezet.
Ik ben er heel tevreden over! Ik heb ook infecties in mijn darmen en moet een speciaal soort antibiotica nemen. Tijdens de antibioticakuur voel ik mij zelfs ietsje beter dan wanneer ik geen antibiotica neem.
Ik ben nu al bijna anderhalf jaar bij Prof. De Meirleir in behandeling en nu pas heb ik echt beterschap. Mijn verhaal heb ik al op het forum gezet.
Ik ben er heel tevreden over! Ik heb ook infecties in mijn darmen en moet een speciaal soort antibiotica nemen. Tijdens de antibioticakuur voel ik mij zelfs ietsje beter dan wanneer ik geen antibiotica neem.
Welk gek, antibiotica verslechterd juist je darmflora en weerstand........
Maar ik kan begrijpen dat eerst slechte bacteriën en vrirussen in de darmen moeten worden aangepakt, voordat er goede bacteriën kunnen worden opgebouwd.
Ligt ook misschien aan het soort antibiotica.
Als ik zelf antibiotica heb moeten gebruiken voor b.v. blaasontsteking of voorhoofdsholteontsteking, dan is mijn darmflora(dat beetje wat er is) helemaal naar de knoppen. Ik neem dan totaal geen vitamines etc. meer op en mijn darm laat rommel door naar het bloed.
Maar de nieuwe bevinden van dr. Meirleir daar ben ik wel blij mee!
Ik weet nu ook al een jaar dat mijn probleem in de darmen zit en ben er al een tijd van overtuigd dat dit de oorzaak van mijn ME is.
Ook sta ik niet versteld dat ook elke vorm van stress een oorzaak kan zijn in de foute darmflora!
Jammer dat ik een tijd geleden voor gek werd verklaard, toen ik over mijn eigen bevindingen in mijn ziekte verloop over stress sprak.......
Maar ik ben blij dat er eindelijk schot in het onderzoek komt!
En ben ik blij dat ik in de goed richting zat te denken w.b.t mijn eigen ziekte verloop.
Een vraagje: Hebben jullie sinds behandeling ook last van een ander ontlasting patroon?
Sinds een jaar behandeling aan de darmflora, heb ik last van brijerige ontlasting, vooral wanneer ik super gezond eet.
Ik neem totaal geen vitamines op en heb veel rommel in het bloed dat er niet in hoord.
Maar ik kan begrijpen dat eerst slechte bacteriën en vrirussen in de darmen moeten worden aangepakt, voordat er goede bacteriën kunnen worden opgebouwd.
Ligt ook misschien aan het soort antibiotica.
Als ik zelf antibiotica heb moeten gebruiken voor b.v. blaasontsteking of voorhoofdsholteontsteking, dan is mijn darmflora(dat beetje wat er is) helemaal naar de knoppen. Ik neem dan totaal geen vitamines etc. meer op en mijn darm laat rommel door naar het bloed.
Maar de nieuwe bevinden van dr. Meirleir daar ben ik wel blij mee!
Ik weet nu ook al een jaar dat mijn probleem in de darmen zit en ben er al een tijd van overtuigd dat dit de oorzaak van mijn ME is.
Ook sta ik niet versteld dat ook elke vorm van stress een oorzaak kan zijn in de foute darmflora!
Jammer dat ik een tijd geleden voor gek werd verklaard, toen ik over mijn eigen bevindingen in mijn ziekte verloop over stress sprak.......
Maar ik ben blij dat er eindelijk schot in het onderzoek komt!
En ben ik blij dat ik in de goed richting zat te denken w.b.t mijn eigen ziekte verloop.
Een vraagje: Hebben jullie sinds behandeling ook last van een ander ontlasting patroon?
Sinds een jaar behandeling aan de darmflora, heb ik last van brijerige ontlasting, vooral wanneer ik super gezond eet.
Ik neem totaal geen vitamines op en heb veel rommel in het bloed dat er niet in hoord.
Als je last hebt van verkeerde bacteriën en je lichaam er steeds tegen moet knokken kan antibiotica een flinke verbetering geven.Shavonne schreef:Welk gek, antibiotica verslechterd juist je darmflora en weerstand........
Ik voel me ook beter als ik antibiotica neem, maar nog steeds onbekend waarom.
Nadeel van AB is dat je de goede en slechte bacteriën dood (vandaar de probiotica). Je kan bijvoorbeeld candida of c difficile overgroei krijgen. Probiotica moet dit soort dingen voorkomen. Als je het al niet doet raad ik je aan om op suikervrij dieet te gaan. Lactose geeft ook vaak problemen.bij mij lijkt het juist minder te gaan, nu "vloeibaarder" en meerdere keren per dag, wat ik daarvoor niet had. soms krampen en lichte diarree... ik maak me er wel een beetje zorgen om, hebben nog meer mensen dit?
ik krijg antibiotica afgewisseld met probiotica.