Vraag over gebruik niacine (Vitamine b3 en gtf chroom

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luna
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 nov 2007, 12:33

Vraag over gebruik niacine (Vitamine b3 en gtf chroom

Bericht door Luna »

Hoi heeft iemand ervaring met het gebruik van de volgende supplementen
niacine (Vitamine B3) en GTF chroom?
Mijn arts heeft me deze supplementen in hoge dosering aangeraden, maar ik twijfel of ik ze wel wil uitproberen.

Op het internet lees ik zoveel tegenstrijdige informatie over deze supplementen. GTF chroom zou zelfs gevaarlijk zijn?http://www.ergogenics.org/chr5.html

niacine heeft hij mij aangeraden om de suikerstofwisseling te verbeteren en als middel tegen stress. chroom zou helpen om het immuunssyteem te verbeteren.

Heeft hier iemand ervaring met deze supplementen? :roll:

Groetjes Luna :)
Gebruikersavatar
Luna
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 nov 2007, 12:33

Vraag over gebruik niacine (Vitamine b3 en gtf chroom

Bericht door Luna »

Ik hoop dat er mensen zijn die meer weten/ ervaring hebben met deze supplementen. Ik twijfel echt om ze uit te proberen omdat ik zelfs bij "onschuldige" medicijnen/ suppletie ik heftig reageer... :roll:
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Luna,

Wat zou je ervan denken om je twijfels met je arts te bespreken? Hij zal er vast meer van weten als hij het voorschrijft en je ook in de gaten willen houden.
Een dosis kan je ook veminderen als je klachten krijgt.

Ik heb wel dagdosis chroom (gtf) geslikt van Biopharma (om bloedsuiker te reguleren), maar merkte weinig verschil. Ook geen last van gehad.
Vitamine B-3 heb ik alleen in een complex geslikt met vit B-12 enzo, geen last van gehad verder.

In mijn vitamine boek staat dat overtollige B-3 niet kan worden opgeslagen en wordt uitgeplast. En bij B-3 raden ze chroom aan, om te voorkomen dat ongebruikte glucose in het bloed in vet wordt omgezet.

Succes!
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Ik slik B3 in een hele lage dosis en heb er geen last van.
Gebruikersavatar
Luna
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 nov 2007, 12:33

Bericht door Luna »

Karen en Henny bedankt voor jullie reacties. :D
Ben een beetje huiverig, maar ik heb besloten om de supplementen langzaam op te bouwen en te kijken wat het met me doet... en wie weet helpt het.

"In mijn vitamine boek staat dat overtollige B-3 niet kan worden opgeslagen en wordt uitgeplast. En bij B-3 raden ze chroom aan, om te voorkomen dat ongebruikte glucose in het bloed in vet wordt omgezet."

Bedankt ook Henny dat je het even voor me hebt opgezocht. Op het internet heb ik deze informatie niet gevonden.

Laat nog weten of de supplementen aanslaan!

groetjes Luna
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Succes, Luna. Ik heb begrepen dat een enkele vitamine bijslikken alleen werkt als je daarbij een B-complex bij gebruikt. Weet niet of je iets aan die info hebt, maar wilde het je toch laten weten.
Gebruikersavatar
Luna
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 nov 2007, 12:33

Bericht door Luna »

Bedankt Karen. Alle info is welkom!
Nog even een vraagje:
Ik begrijp dat je maar een lage dosis gebruikt, maar voel je je daardoor ook beter of merk je geen verschil?

Luna :)
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Ik gebruik het in combinatie met heel veel andere suppletie en een dieet (onder begeleiding van een ME-therapeut). Dus ik kan niet zeggen of de B3 alleen iets doet.

Die therapeut meet steeds de waarden en die verbeteren volgens haar wel. Maar dat komt dus niet door alleen 2x per week 1 tabletje B3.

Blijft een puzzeltocht, he?
Plaats reactie