praktische tips

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ik heb boven en beneden een stofzuiger, zodat er niet mee gesleept hoeft te worden de trap af (niet dat ik zelf stofzuig, alleen als mn vriend er niet is).

Afgieten van pasta, rijst, aardappels: ik doe het allemaal in een vergiet. De pan hoef je dan maar één keer op te tillen en om te gooien ipv omhoog te houden tot al het water weggelekt is.

Ik heb allemaal pannen met dunne bodems. Ja, ze gaan iets minder lang mee, maar ik kan ze tenminste wel makkelijker aan qua tillen. En het koken gaat ook nog eens sneller :wink:

Ik heb een wasmand die je op je heup kunt dragen, scheelt een boel pijn in de armen.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Vanochtend om 6.30u hebben ze onze nieuwe vaatwasser bezorgd.

Ik ben er zooooo blij mee, want afwassen was toch altijd wel een probleem. Het is een klein model, maar voor alle borden, schaaltjes, bestek, glazen en bekers is het perfect!
Iris
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:28

Bericht door Iris »

Wij hebben ook een vaatwasser genomen, omdat ik eigenlijk altijd te moe was om die te doen en mijn vriend er na een lange dag werken ook vaak geen zin meer in had...Wij hebben ook een kleine en het bevalt heel goed, het duurt niet lang voor die vol is en toch past alles er in :)
Heerlijk!!!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Precies.. en omdat er niet heel veel in zit, is het ook nog te doen om in 1x uit te ruimen! :)

Vandaag in het ziekenhuis weer gemerkt dat een rolstoel toch wel handig is. Morgen toch maar weer eentje bestellen dan... denk ik.
Plaats reactie