Wat met angst voor terugval na een goeie periode?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

Ik gebruik ze idd ook alleen in noodgevallen - "kop tegen de muur aanslaan-hoofdpijn" en "rollen over de grond-pijn" :roll:

Met een belangrijk uitje wil ik ook nog wel eens iets nemen, maar niet veel.

Hopelijk gaat het je lukken om gelijk te stoppen Nickje :!:
gewoon doen!

Afleiding tegen de pijn wil soms ook wel helpen, zeker wanneer ik naar buiten ga :?. Terwijl ik dan eerst liever opstandig en niks wou doen, gaat het daarna toch wat beter....
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Ja ik zou er inderdaad me uitkijken. Je hebt het idee dat het maar onschuldige medicijnen zijn maar bij veelvuldig gebruik zijn ze niet zo onschuldig als wordt beweerd of als je denkt. Sowieso altijd met mate slikken dat geldt voor elk medicijn. Tenzij iemand natuurlijk niet anders kan.
Ibuprofen is zeker geen middel om vaak te gebruiken.
Ik gebruik het ook best nog regelmatig, ik slik het als ik migraine op voel komen en dan direct 2 keer 400 mg dus dat is eigenlijk meer dan toegestaan maar anders werkt het niet.
Gelukkig heb ik nu nog maar ongeveer 2 keer per maand migraine dus slik ik die ibuprofen ook niet zo vaak, maar dus wel een hogere hoeveelheid.

Het is inderdaad zo dat er ook een grote kans is op gewenning als je zovaak pijnstillers slikt, dan heb je steeds meer nodig wil het nut hebben. En zoals Jazzie al zegt kan je medicijn-afhankelijke hoofdpijn krijgen (zo heet dat geloof ik??).

Het beste kan je die pijnstillers alleen nog gebruiken als het echt heel erg nodig is en niet meer dan een paar keer per maand.

Hopelijk vind je iets wat ook helpt om je klachten te verminderen zonder dat het schadelijk is!

Groetjes.
Gebruikersavatar
Nickje
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:38
Locatie: Moskou

Bericht door Nickje »

Heb vandaag helemaal nix geslikt... het ging op zich wel redelijk, heb ook gewinkeld, was natuurlijk wel helemaal kapot maar had gevonden wat ik wilde. wat ik dus wel merkte is dat ik niet alleen voor me hoofdpijn slik, ook voor rugpijnen andere pijnen. maarjah ik ga het proberen vol te houden, al ben ik bang dat ik morgen alweer moet slikken even omdat ik dan graduation vanm mijn vriend heb, wat hier echt een groot evenement is. maar goed, we gaan ervoor daarna :P wish me luck ;)
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

alleen meenemen voor de zekerheid dan....

Netjes, dat je gelijk niks genomen heb vandaag! Was de pijn ook erger dan normaal of niet?

Nadat ik iets gedaan heb is bij mij de pijn ook erger, maar wanneer ik bezig ben met wat leuks meestal minder. Wel erg moe altijd, ook tijdens "leuke" dingen doen :roll:
Plaats reactie