Elektrische fiets

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Dankjewel, Henny.

Ik heb vanmiddag een proefritje gemaakt op een fiets van iemand die ik ken, maar dat vond ik niet zo'n succes. Heel horterig en stoterig. Wil dus bij de fietsenwinkel nog een paar fietsen uitproberen. Als ik er fit genoeg voor ben, dus dat zal nog wel even duren ;). Maar ik ben er dus zeker mee bezig!
Gebruikersavatar
Lijntje
Actief lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 06 dec 2008, 20:46

Bericht door Lijntje »

Hoterig en stoterig? Klinkt niet best. Hij hoort juist heel soepel te gaan.
Mijn fiets komt morgen terug van de fietsenmaker. Hij deed het nog niet helemaal goed, dus had de fietsenmaker hem opgehaald om helemaal door te meten enzo en morgen komt hij hem weer brengen. Dat is nog eens service. :D Morgen heb ik mijn fijne elektrische fietsje weer!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Lijntje, zeker goede service!

Ik heb vandaag 4 verschillende uitgeprobeerd en er zit heel veel verschil in. Natuurlijk 1 vd duurste die het allerbeste beviel :).

Dat stoterig kwam blijkbaar omdat het een fiets met passieve trapondersteuning was (zoals bij alle goedkopere fietsen). Dat vergt een andere manier van fietsen.
Deze zijn voor ME wel fijn op zich: je hoeft dan bijna niet mee te fietsen. Nadeel is wel dat ze heel erg veel geluid maken en dat je dus ook niet echt kunt opbouwen.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik heb sinds 2 maanden een elektrische fiets. Het is echt fantastisch. Ik heb nog via de gemeente geprobeerd om een vergoeding te krijgen. Is niet gelukt.. Ik kon wel een scootmobiel krijgen! Maar nu hoorde ik van een vriend van mij (1 stad verderop) WEL vergoedingen geeft voor een elektrische fiets met diagnose ME.. Dus ik zou zeggen.. Wel proberen!!! Er zijn gemeentes die dit wel doen..
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Hoi Caro. Welke heb jij gekocht? Fijn dat het zo goed bevalt.

Ik zal eens zoeken bij de gemeente. Al weet ik niet precies waar ik moet beginnen. Heb jij nog een tip waaronder dat valt? Heb nog nooit zoiets aangevraagd.
Plaats reactie