Omgaan met negatieve gevoelens

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Miekie,
Ik zou zeggen begin eens met wat kleine dingen te experimenteren.
(Ik ben met Roy Martina's emotioneel evenwicht uit het boek begonnen. Zonder deskundige hulp.)
Voorbeelden van waar ik het na wat experimenteren voor gebruikte: Iemand die wat verkeerds zei, gevoel van dingen moeten, angst om over de grenzen te gaan, verzet tegen vermoeidheid , schuldgevoel)
Klop ook op de restjes van emoties als ze niet helemaal weg gaan.

Voel dan maar wat het met je doet. Hoe je lijf voelt. Hoe het met de emotie gaat. (Verder is het volgens mij de Amerikaanse disclaimer voor mensen die te hard van stapel lopen. )
En vraag me gerust meer.
Succes en hartelijke groet van Henny

PS Soms is het ook leuk om dit met een goede vriendin te doen. Dat heb ik later gedaan. Is soms best lachen. En het lijkt dan soms ook beter te werken.
Gebruikersavatar
Miekie
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2005, 15:21

Bericht door Miekie »

Dankjewel voor je snelle reactie! Ik zal er binnenkort zeker mee gaan experimenteren. Ik werd dus alleen een beetje in verwarring gebracht doordat er zo duidelijk verwezen werd naar deskundige begeleiding. Maar ik hoop echt dat dit me wellicht ook weer een beetje verder kan helpen. Bedankt voor de tip en als ik nog vragen (of resultaten :-)) heb, meld ik me in de aankomende tijd nog!
Hartelijke groet,
Miekie
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Toen het nog lichamelijk goed met mij ging en ik piekerde ofzo dan ging ik als een bezetene bijna mijn hele huis opruimen en schoonmaken. schoonmaken huis =schoonmaken in mijn hoofd.
Ik heb nog steeds de neiging om dat te willen doen heb een paar keer flink mijn vingers gebrand. "Om vervolgens helemaal geconfronteerd te worden met mijn beperking en in bed belandde mij nog rotter te voelen dan daarvoor.
denk ook vaak op dat soort momenten aan mensen die helemaal niks meer kunnen. (bv niet meer kunnen bewegen)dat lijkt me helemaal moeilijk om met frustraties om te gaan./gewoon echt helemaal opgesloten te zitten in je lijf...Wat Henny schreef aan het begin van dit onderwerp probeer ik ook.
Op het eind komt het loslaten/ het ondergaan. Gewoon lekker reizen in mijn hoofd, naar buiten kijken, muziek luisteren of stom lekker een vrouwenfilm kijken bridget jones ofzo en vooral mezelf verwennen!

groetjes,
Plaats reactie