nieuwe website

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Gast

nieuwe website

Bericht door Gast »

hoi,

ik heb een technisch vraagje.
ik vind deze website erg mooi geworden, maar heb nu 2 probleempjes
1. als ik nu op de website kom, moet ik eerst scrollen naar laatste forumberichten.
als ik dan 1 berichtje heb gelezen, en ik dus weer een pagina terugga voor een 2de berichtje te lezen, moet ik weer scrollen, en ga zo maar door.
kan ik het de laatste forumberichten op de 1e plaats zetten?
2. als ik de forumberichtjs wil lezen dan kan ik de laatste letters/woorden niet lezen, de colom van wie er online is, advertenties/poll overlapt dus de tekst van forumberichtjes.
mijn zoon heeft er ook naar gekeken maar kan het ook niet veranderen
of ik moet het via internet explorer browser laten lopen, maar dan moet ik al mijn bladwijzers wijzigen, plus weer nieuw wachtwoord etc aanvragen
ben ik de enige die hier last van heeft?k an dit veranderd worden?
groetjes marion
Gebruikersavatar
Lijntje
Actief lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 06 dec 2008, 20:46

Bericht door Lijntje »

Punt 1: ben ik het wel met Marion eens. Al helpt het als je vorige pagina klikt in plaats van weer op home klikt. Als het goed is start hij dan de pagina weer vanaf waar je vorige keer was, dus onderaan.
Punt 2: heb ik geen last van. Ik gebruik Firefox.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi marion
ik heb er geen last van het enige wat ik jammer vind dat ik nergens
meer kan zien wie er online is dus ik kan je niet helpen
mischien weet teb het
gr alie
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

marion schreef:ik vind deze website erg mooi geworden
Dank je! :wink:
marion schreef:2. als ik de forumberichtjs wil lezen dan kan ik de laatste letters/woorden niet lezen, de colom van wie er online is, advertenties/poll overlapt dus de tekst van forumberichtjes.
Welke browser gebruik je? En welke versie? Ik heb het hier onder Linux getest (FireFox 3) en onder Windows (Internet Explorer 8, FireFox 3 en Google Chrome) en kon ook geen problemen zien.
Alie schreef:het enige wat ik jammer vind dat ik nergens
meer kan zien wie er online is
We hebben niet aleen een nieuw jasje (of 'kleedje'), maar ook een compleet nieuw managementsysteem (Zikula). Er zitten in het Forum echter nog wat kleine bugjes in, zoals het juist tonen van de online leden. Dat overzicht toonde helaas ook leden die al lang niet meer online waren, en is dan gewoon overbodig (er stond op een gegeven moment zelfs 33 leden online:lol: )

Zodra deze bug bij de makers opgelost is, wordt het hier ook doorgevoerd.
Gast

Bericht door Gast »

hoi teb,

ik gebruik mozilla firefox, tenminste ik neem aan dat je dat bedoeld?
groetjes marion
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

nieuwe website

Bericht door Zuiderzon »

marion schreef: ik vind deze website erg mooi geworden,
ook dankje wel, en vooral dank aan de techsupport :wink:
marion schreef: 1. als ik nu op de website kom, moet ik eerst scrollen naar laatste forumberichten.
als ik dan 1 berichtje heb gelezen, en ik dus weer een pagina terugga voor een 2de berichtje te lezen, moet ik weer scrollen, en ga zo maar door.
kan ik het de laatste forumberichten op de 1e plaats zetten?
Zoals Alie schrijft, klik je op back/terug voor het lezen van een volgend berichtje ipv op home, dan kom je wel meteen terecht ter hoogte van waar je gescrold was.
Nog een optie: klik bovenaan op forum en klik vervolgens 'bekijk ongelezen berichten'

Wat betreft positie van forumberichten: er is nu (voorlopig) voor gekozen om bovenaan actuele info te geven, een site toegankelijk voor iedereen (zet er toe aan om eerst daar een kijkje te nemen), en onderaan pas het interactieve forum voor leden.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

marion schreef:ik gebruik mozilla firefox, tenminste ik neem aan dat je dat bedoeld?
Ja, en welke versie? Staat in het menu onder Help | Over Mozilla Firefox. Laatste versie is geloof ik 3.0.10

Zou ook willen weten of het bij alle pagina's is, of alleen bij bepaalde pagina's. Zo ja, zou je het adres van die pagina's hier kunnen kopiëren en plakken?
Gast

Bericht door Gast »

ik gebruik versie 3.0.9
maar kopieren en plakken en dan doorsturen is te moeilijk voor mij, ben al blij dat ik dit nu kan.mijn zoon kan hij me wel helpen, maar dat kan wel even duren, hij woont niet meer thuis.
ik heb alleen overlap op laatste berichten, en het forum.
andere paginas kan ik gewoon lezen
groetjes marion
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Teb schreef:
Alie schreef:het enige wat ik jammer vind dat ik nergens
meer kan zien wie er online is
Zodra deze bug bij de makers opgelost is, wordt het hier ook doorgevoerd.
Bij deze reeds opgelost door Teb :D
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

dank je voor het doorgeven zuiderzon
wat een kanjer is onze teb toch he dank je teb
Gast

Bericht door Gast »

zoals afgsproken laat ik een voorbeeld (klik) zien, de balk valt dus over de laatste letters en woorden [edit] plaatje in een link gezet, ivm overzichtelijkheid van deze forum-pagina [/edit]
het gekke is dat ik de laatste tijd steeds als anonieme gebruiker word aangemerkt, terwijl eronder staat inloggen, en onthoud mijn wachtwoord, als ik later weer op het forum kom ben ik weer anonieme gebruiker, maar DAN heb ik geen last van de balk. probleem is weer dat ik dan geen berichtjes uit het besloten forum kan lezen(want anoniem) allemaal zo irri!
weten jullie een oplossing?
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Iemand anders viel (na het kijken naar je plaatje) dat je waarschijnlijk een grotere tekengrootte hebt ingesteld in Internet Explorer.

Zou je eens op <Ctrl> <0> (nul) kunnen gebruiken op je toetsenbord? Dit zou de tekengrootte weer op normaal moeten zetten. Is het probleem dan opgelost?

Zie verder Inzoomen op een webpagina - Windows Hulp en ondersteuning
Gebruikersavatar
Lijntje
Actief lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 06 dec 2008, 20:46

Bericht door Lijntje »

Mij viel pas op dat als je met je muis op de kalender gaat, naar een dag dat er wat is (12 mei bv.) dat er dan tekst verschijnt naast de kalender met wat er die dag is. Helaas zijn dat dan zwarte letters die over de rest van het scherm heengaan. Het valt dus erg slecht te lezen.
Als je op de dag klikt, krijg je een gekke tekst met allemaal tekens erin waar ik niet wijs uit kan worden.
Gelukkig staat het er ook wel standaard onder, dus haast heeft het zeker niet.
Als het makkelijk te verbeteren is en een van de webmasters zich een keer verveelt of niet weet wat nu weer aan de site te veranderen, dan zou dit een optie kunnen zijn. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

nee, dat maakt niks uit, balk blijft over de laatste letters/woorden hangen :(
Gebruikersavatar
Lijntje
Actief lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 06 dec 2008, 20:46

Bericht door Lijntje »

Gek, had ik laatst nou opeens die balk over het laatste stukje van de tekst hangen.
Nu is het weer goed, maar blijkbaar doet hij dat zo af en toe opeens. Ik heb de instellingen niet veranderd ofzo en de tekengrootte was normaal, dus waar het aan lag weet ik niet. Lastig is het wel.
Snappen jullie al hoe het kan?
Plaats reactie