Het Huishouden...

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Hoe doen jullie het huishouden?

Ik doe alles gewoon zelf
2
8%
Mijn partner/familie doet alles
3
12%
Wij doen alles 50/50
0
Geen stemmen
Ik doe wat ik kan, mn partner de rest
8
32%
Ik heb fulltime hulp
2
8%
Ik heb deels hulp
10
40%
 
Totaal aantal stemmen: 25
Gebruikersavatar
camee
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 mei 2009, 16:20

Bericht door camee »

Ik doe alles gewoon zelf. Dat zal ik wel moeten, want ik woon alleen. Het wil echter niet zeggen dat ik dat allemaal fluitend doe.

Het poetswerk en de was heb ik verdeeld over de week. Per dag besteed ik daar 2x 30 minuten aan, soms iets meer. En zo is in 1 week mijn hele huis gedaan.

Het nadeel is wel dat de grote dingen blijven liggen. Als ik de ramen wil lappen, ben ik de hele week bezig en dan blijft het stoffen en zuigen weer liggen.

Af en toe komen er hulptroepen die dan eens flink mijn huis onder handen nemen zodat ik weer een poosje toekan met enkel bijhouden.

Ik ben een tijd grotendeels bedlegerig geweest. Toen was ik aangesloten bij een maaltijdservice. In middels kook ik weer zelf, vaak voor meerdere keren zodat er altijd wel iets in de vriezer is voor een mindere dag.

Op de dag dat ik gekookt heb, spoel ik wel de vaat om, maar echt afwassen en opruimen is dan voor de volgende dag, wanneer ik een makkelijke maaltijd heb. Zo af en toe krijg ik wel eens een maaltijd bezorgd door mijn zusje. Dan heeft ze een restje precies voor 1 persoon of ze heeft gewoon wat extra gemaakt voor mij.
Gebruikersavatar
PamPapilio
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:03

Bericht door PamPapilio »

@Henny:

Wat lief van je zusje dat ze dat doet! en dat extra koken voor in de vriezer is inderdaad slim.. dat doe ik meestal alleen voor mn vriend (ploegendienst) voor op zn werk.. maar is voor mezelf misschien ook wel slim..

en wat netjes dat je t nu allemaal zelf red.. op de een of andere manier lukt dat hier steeds niet.. :roll:
Don't judge if you Don't know..
Gebruikersavatar
camee
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 mei 2009, 16:20

Bericht door camee »

PamPapilio schreef:@Henny:

en wat netjes dat je t nu allemaal zelf red.. op de een of andere manier lukt dat hier steeds niet.. :roll:
Het lijkt heel wat, maar dat is het niet. Er hoeft maar iets te gebeuren of de hele santemekraam loopt in de soep. En dat gebeurt met regelmaat. Daarom ben ik ook bezig met een aanvraag voor hulp...
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

PamPapilio schreef:@Henny:
Er zijn nu twee knipogende katten hier,
De tekst waar jij op reageerde is van Camee. :wink:
Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Plaats reactie