Elektrische fiets

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

Ik heb via marktplaats een scooter gekocht (25 km)
Ben er ook erg blij me. Autorijden kan soms net te zwaar zijn (concentratie, op slechte dagen en het parkeren is soms zo vervelend ver weg). Fietsen gaat echt niet.
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Mayo schreef:Heeft niemand een vergoeiding gekregen voor een fiets? Dat lijkt me nml een betere oplossing maar met ME zal het wel moeilijk te krijgen zijn?
Ik heb er vrij lang naar gezocht op marktplaats, en uiteindelijk dus eentje gevonden waar ik erg geluk heb gehad met de prijs.

Een vergoeding is inderdaad zeer moeilijk te krijgen.
Voor een vergoeding voor een elektrische fiets geldt namelijk gek genoeg dezelfde regel als voor een gehandicapten-parkeerkaart: je moet minder dan 100 meter kunnen lopen. Wat dat met fietsen te maken heeft.. :?
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Whahaha, hum, ja. Als je kunt fietsen is vaak lopen ook geen probleem, al moet ik zeggen dat een fiets mij wel sneller kan motiveren om er op uit te gaan dan lopen.

Ik heb een electrische fiets, godzijdank, wel inmiddels een prehistorisch ding, want ik heb 1 van d eerste modellen. Ik kan het iedereen aanraden, op een gewoon fiets kan ik niet fietsen. Ik zou wel een nieuwe willen, maar dat kost je gauw 2000 euro en dat steek ik liever in mijn toekomstige autootje.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ik heb ook een oude hoor, die nieuwe modellen met de accu in de naaf zien er veeeel mooier uit.. maar kan me vrij weinig schelen moet ik zeggen!
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Mayo
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 okt 2006, 14:10

Bericht door Mayo »

dat van die 100 meter lopen met een gehandicapetenkaart vind ik ook vaag, er zijn ook zat mensen met reuma ofzo die er een hebben en die kunnen ook vaak meer dan 100 meter lopen maar ver en veel lopen is voor hen ook te belastend. Maar voor ME ers is zon kaart ook erg nodig. geld hetzelfde als bij reuma. Ik kan gelukkig ook meer dan 100 meter lopen maar met de auto naar de stad is vaak geen optie omdat je ver weg moet parkeren......en dan is het vaak te veel en ver lopen bij elkaar en komt er niets meer van het shoppen terecht.

En met zon fiets is het ook niet voor t lopen, je vraagt hem immers aan om meer mobiel te zijn?!! Ik woon nu in een dorp en kan dus nu makkelijker overal heen nog met mijn auto omdat hte gratis parkeren is en alles dicht bij elkaar maar toen ik in Nijmegen woonde had ik zon fiets hard nodig omdat je met de auto vaak ver moest lopen of je scheel betalen en geld is nu juist vaak een probleem bij chronisch zieken.
Ik ga ook weer eens op MP kijken of ik er een vind maar tot nu toe geen goede goedkopere gezien helaas.
Gebruikersavatar
Sunny
Actief lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 jun 2006, 22:18

Bericht door Sunny »

Ik heb nu ook een eletrische fiets gekocht, na 2 jaar twijfelen. Vrijdag ging ik hem ophalen bij de winkel en mijn man zou naar huis fietsen. Op het laatst bedacht ik me echter dat ik het eerste stuk wel zelf wilde fietsen en dat deed ik dus. Hij reed met de auto achter me.
Ik vond het geweldig en heb uiteindelijk de hele terugweg gefiets. Dit is 10 km. We hebben wel 1 x gestopt en wat gedronken.
Dit had ik echt nooit verwacht, dat me dat zou lukken. Het gaf me dan ook echt een kick gevoel.
Ik heb nu ook al boodschappen gedaan met de fiets, iets wat ik al jaren niet meer gedaan had.
Ik moet wel blijven trappen, maar het gaat echt superlicht. Het voelt alsof er iemand achter de fiets staat en me aanduwt als ik begin met trappen :D
Ik heb nu al meer gefietst in een week, dan de 2 jaar daar voor.
Ze zijn idd duur. Ik heb de goedkopste (1099), een huismerk gepakt.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Fijn voor je Sunny, dat die fiets zo'n succes is.
En wat kan jou het nou schelen dat het een "huismerk"fiets is, als hij maar voldoet.
Geniet er maar van deze zomer. En nu zeker ook met dat mooie weer.
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

Ik heb een brommer (snor) dus hoef helemaal niet te trappen. Ik gebruik die als fietsen niet lukt en de auto niet praktisch is ivm parkeerproblemen.
Bevalt me uitstekend. Een 2e hands brommertje hoeft volgens mij ook niet zo heel erg duur te zijn. Wel gelden er andere regels en heb je een brommer- of rijbewijs nodig.
Maar het is echt heerlijk dat mijn actieradius zo wat groter is.
Ik brom ook rustig met andere fietsers mee, dus als mijn zoontje op de fiets ergens heen moet, kan ik hem toch begeleiden.
Reintje
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

reintje schreef:Ik heb een brommer (snor) dus hoef helemaal niet te trappen. Ik gebruik die als fietsen niet lukt en de auto niet praktisch is ivm parkeerproblemen.
Hier precies hetzelfde! :)
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Trouwens even een tip voor mensen die een fiets zoeken: ik zocht net op het merk fiets dat ik heb en zag er al drie staan tussen de 300 en 400 euro op marktplaats.
Dus zoek eens op 'Yamaha Pas' voor degenen die ook op zoek zijn naar een wat goedkopere versie (en het niet uitmaakt dat de accu dus niet zo mooi in de stang verwerkt is als bij de nieuwere modellen).
Keep on rockin'
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik heb ook al een jaar een "elektrieken" fiets, zaaaaaaalig!! :D
Sinds gisteren weet ik de reden van mijn kortademigheid en ben ik er nog blijer mee. Voordeel is dat je moet blijven fietsen, het is alleen ondersteuning dus je conditie gaat er niet van achteruit.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Lijntje
Actief lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 06 dec 2008, 20:46

Bericht door Lijntje »

Ik ben sinds afgelopen weekend eigenaar van een elektrische fiets.
Officieel is het een gewone fiets (wel een klein maatje, kinderfiets?) waar ze trapondersteuning op hebben gezet.
Het fietst echt zo fijn! Ik ben er nu al gek op. \:D/
Helaas ziet hij er niet zo mooi uit als die van Melanie. Echt stoer die fiets!
Al denk ik dat die binnen een week gejat zou zijn als ik die hier voor de deur stal.
Eline
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:33

Bericht door Eline »

Sinds 1 jaar heb ik een elektrische fiets en ik ben er nog steeds dolblij mee!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Leuk deze reacties te lezen! Vooral dat iedereen er zo blij mee is.

Ik ben het ook aan het overwegen. Het lijkt me voor mezelf toch praktischer dan een scootmobiel. Of is dit een hele rare keuze :S.

Ben nog wel een beetje bang dat ik 'm niet vaker zal gebruiken dan mijn huidige fiets, maar ja.... als je het niet probeert, weet je het niet.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Je zult er gemakkelijker mee thuis komen dan met een gewone fiets.

Ik ken iemand die niet zo goed met de scootmobiel overweg kon en nu dolgelukkig is met een electrische fiets. Ze maakt nu regelmatig ritjes van 6 km en voelt zich gezonder dan in een scoot.

Succes met je beslissing!
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Plaats reactie