Hoe gaat het met je school?

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Hoe gaat het met je school?

Bericht door Nienke »

alice schreef:Hoe gaat het met je school ? (school en werk is toch zo'n beetje hetzelfde he, dus dat is nog wel on-topic) Kun je dat een beetje redden?
Hoi Alice, heb hier ook even gesplitst en dit deel naar het onderdeel 'Studie' verplaatst :wink: Kwestie dat een nieuwe gebruiker alles feilloos terugvindt onder de gepaste kopjes :wink:
Groetjes van Zuiderzon


Haha. School gaat, ik zit nu door mijn ziek-zijn voor de 3e keer in het eerste jaar van mijn opleiding! Ik wordt begeleid door studie&handicap. Ik heb aangepast rooster en mag mijn auto op de lerarenparkeerplaats zetten die pal naast de deur van school is, verder heb ik een liftsleutel.
Omdat ik het jaar voor de 3e keer doe, hoef ik een aantal dingen niet opnieuw te doen of mag ik dingen die ik snap (de stof is niet moeilijk, alleen veel verslagen) zelfstandig thuis doen. Eigenlijk zou ik 29 januari beginnen met een aangepaste stage op mijn oude basisschool (ik doe onderwijsassistente MBO) omdat dit in mijn woonplaats is en vorig jaar had ik ook veel begrip toen ik opnieuw ziek werd. Helaas kreeg ik slechts 2!!! schooldagen van te voren te horen dat ik hier niet mee mocht beginnen omdat ik niet "Stabiel" genoeg ben. Dat weet ik zelf ook wel, maar men heeft mij ook niet verteld dat ik dan niet mocht stage lopen of soort van aangepaste eisen dat ik mocht gaan stage lopen. Dan had ik het zien aankomen en me er een beetje op instellen ipv dat het nu ineens koud op mijn dak viel!
Ik moet nu vanaf volgende week weer lessen met mijn klas doen (zij hebben afgelopen week blokstage gehad) Op maandag: 9-12 naar school, Dinsdag: 9-10.30 & 14-15.30, Woensdag 9-10.30 & 12.30-14 Dat gaat niet lukken zoals het er nu uit ziet. Zeker woensdag omdat ik tussen die tijd niet uitgerust ben, dinsdag ook niet maar het is btr dan woensdag. Maandag heb ik les van mijn mentor, we hebben project en moeten samenwerken aan opdrachten en ook een aantal zelfstandig doen. Deze zelfstandige opdrachten doe ik dan ook thuis.

De stage mag ik dus niet doen van school, wel mag ik dit gaan doen als vrijwilligerswerk maar dit gaat dan wel echt buiten school om.

Lang verhaal dus;) Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!
Wish Me Luck;)
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
alice
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2007, 17:17

Hoe gaat het met je school?

Bericht door alice »

Hey, sorry voor de late reactie, het was er even bij in geschoten :S

Wat shit dat het allemaal zo moeilijk gaat, en dat je nu al voor de 3e keer hetzelfde jaar doet, lijkt me erg irritant.

Heel veel sterkte, joh!
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Hoe gaat het met je school?

Bericht door Nienke »

Jah, aan de ene kant is het wel fijn hoor dat de school me de kans geeft om door te gaan met de studie. Maar aan de andere kant is het soms best confronterend, mensen met wie je in de klas hebt gezeten die lopen je allemaal voorbij qua studie en bezigheden. Dan wordt je nog eens extra met je neus op de feiten gedrukt dat je eigenlijk al 2 jaar stilstaat.

Wel is dit mijn allerlaatste kans die de school me geeft, heb nu veel begeleiding en als het zo ook niet lukt.. ergens houdt het dan op natuurlijk. Maar als het me zo niet lukt ga ik het nog niet eens opnieuw proberen, hier houdt het gewoon verder egt op.

Hoe gaat het bij jou op school alice? Wordt jij ook speciaal begeleid? En wat voor studie doe je?
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
alice
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2007, 17:17

Hoe gaat het met je school?

Bericht door alice »

Ja, je kan inderdaad niet over elk schooljaar 3 jaar gaan doen, dan komt er nooit een eind aan :). En ik kan me ook goed voorstellen dat je er alleen maar moedelozer van wordt. Maar hoe ziet het er tot nu toe uit? Want je bent al halverwege dit jaar, gaat het nu wel beter?

Ik zit in de 5e klas van vwo, dat doe ik nu voor het tweede jaar, maar omdat ik vorig jaar helemaal niet naar school ben gegaan (op 2 maand na), is de stof wel allemaal nieuw. Maar het gaat allemaal wel goed tot nu toe. Ik ga meestal 2 lesuren per dag naar school, soms 3, dus dat valt nog wel mee. De leraren houden allemaal veel rekening met me, ook is het geen probleem als ik toetsen op een andere tijd dan de rest maak en zo. Zoals het er nu uitziet, ga ik het wel redden. Maar als de moeheid niet verbetert, wordt mijn studie nog een probleem, omdat ik graag naar de universiteit wil . Maar ja, dat duurt allemaal nog heel lang, dus daar ga ik me nog geen zorgen over maken :D.
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Hoe gaat het met je school?

Bericht door Nienke »

Nee, helaas niet echt. Gelukkig is het komende week vakantie en kan ik weer een beetje "bijtanken".. Ik hoop dit jaar te kunnen halen en dan over te mogen naar het 2e jaar. Wil erg graag dit jaar af te kunnen maken, want ben echt bang dat ik anders helemaal thuis kom te zitten :S En als ik deze opleiding heb voldaan wilde ik daarna de PABO en dan nog doorstuderen voor remedial teacher,, een hoop dromen dus :)

Dit jaar kan ik nog veel dingen thuis doen, omdat ik weet hoe opdrachten e.d. gemaakt moeten worden, volgend jaar zou alles nieuw voor me zijn dus weet ik niet goed hoe de school dat voor mij kan gaan oplossen. :(
Allemaal afwachten dus;)
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
alice
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jan 2007, 17:17

Hoe gaat het met je school?

Bericht door alice »

Wat balen, zeg. Hopelijk gaat het lukken, veel succes met alles!
Gebruikersavatar
gretuh
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mei 2006, 23:35

Bericht door gretuh »

Voor mij zit het 2e jaar er nu eindelijk bijna op... Nog 8 weekjes en dan heb ik hem binnen... Dan ben ik al 5 jaar bezig met 1 opleiding die je normaal in 3 jaar kunt afronden... Maar als ik hem haal dan wordt het ook een groot feest.. Komend jaar afstuderen en dan party!! \:D/ ...
Hoe staat het er bij anderen mee??? groetjes..
Nienke
Actief lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 feb 2007, 11:28
Locatie: Vlijmen

Bericht door Nienke »

Na bijna 3 jaar over 't 1e jaar van mn opleiding te doen is er begin april besloten dat ik definitief ga stoppen met de opleiding, ik kan het gewoon niet goed opbrengen en heb t gevoel constand op mn tenen te lopen.. Ik heb me hier erg lang aan vast gehouden, misschien zelfs wel iets te lang.. Maar ben erg blij dat ik het heb geprobeerd, het was voor mij vooral iets wat "normaal" was ookal waren veel dingen maar half en ging ik zo'n 6 uur per week naar school..

Ik besef nu gelukkig dat ik ook mijn weg wel zal vinden, als ik mijn leven meer ga inrichten op dingen die voor mij beter mogelijk zijn en ik ook leuk vind.. Ik maak dit schooljaar wel af nog zo'n 4 weken ongeveer, dan kan ik er wat makkelijker aan wennen en is het niet patsboem afgelopen..

In juli ga ik samen met mn ouders 3 weekjes naar het gardameer in italie,, lekker bijkomen dus! Als ik thuis kom waarschijnlijk een leuke cursus of thuisstudie havo aanvatten, en dit in mijn eigen tempo doen..

Niet echt leuk nieuws om te vertellen,, maarja that's life @ the moment.. :wink:
Groetjes Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Gebruikersavatar
gretuh
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mei 2006, 23:35

Bericht door gretuh »

Inmiddels is het alweer 2 jaar geleden toen ik mijn laatste reacties plaatste!
Ik heb inmiddels de verzorgende opleiding met vlag en wimpel doorstaan en zit nu in het eind van mijn 3e jaar van de verpleegkundige opleiding!
Het gaat ontzettend goed, wel zou ik er graag meer tijd aan willen besteden maar mijn concentratie vermogen is daar niet altijd goed genoeg voor..
Hetgeen wat ik er mee aan wil geven is, dat als je iets erg graag wilt en je hebt enigzins de mogelijkheid doe het dan vooral!
Ik haal er ontzettend veel voldoening uit en ik ben dan ook reuze trots op mijzelf! Dit gun ik anderen ook van harte!

Groetjes!!!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Fijn, Gretuh!

Ga zo door.

Doe je nog iets bijzonders voor je genezing of is het louter een leren leven met enzo?
Gebruikersavatar
gretuh
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mei 2006, 23:35

Bericht door gretuh »

annac schreef:Fijn, Gretuh!

Ga zo door.

Doe je nog iets bijzonders voor je genezing of is het louter een leren leven met enzo?
Hoi!!!

Ik doe eigenlijk helemaal niks bijzonders het gaat gewoon erg goed!
Heb denk ik nu een goede balans gevonden tussen inspanning en ontspanning. Heb wel mindere dagen maar ik weet eigenlijk niet eens meer wanneer ik voor het laatst dagen in bed heb gelegen.. Kortom hele fijne situatie op dit moment!!
Voor zover ik weet heb ik mij nog nooit zo goed gevoeld!! :D...
Wel heeft het geholpen om de situatie voor zover mogelijk te accepteren en hetgeen eruit te halen wat ik er uit halen kan!

Groetjes!!
Plaats reactie