Reinigingsrobot 2-in-1: een oplossing?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PamPapilio
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:03

Reinigingsrobot 2-in-1: een oplossing?

Bericht door PamPapilio »

Titel wat gewijzigd :wink: Admin Zuiderzon

Een beetje als aanvulling op mn huishouden topic..
Dit vond ik laatst bij toeval ergens via marktplaats..

http://www.roboti.nl/

Het is een reinigingsrobot.. of iig, 2 soorten.. een voor stofzuigen en een voor dweilen..

Als ik alles moet geloven wat er staat rijdt t ding automatisch de hele kamer door, en komt op elke plek (volgens hun zelfs meerdere keren overal!) en herkent randjes en opstakels en werkt daar gewoon netjes omheen..

wanneer je accu bijna leeg is of wanneer de tijd om is die je ingesteld hebt rijdt ie zichzelf terug naar t laadtstation! je zou m ook op een bepaalde tijd automatisch kunnen laten starten! randjes van kleden of andere dingen waar ie in vast kan komen te zitten zijn ook geen probleem, hij krijgt zichzelf weer los..


Zoals ik t las zou ik ze zo allebei aanschaffen, de laadstations onder mn dressoir plaatsen en instellen dat ie elke dag smorgen om een uur of 5 a 6 begint met stofzuigen en de volgende erna gelijk gaat dweilen.. er zijn dan geen beesten bij ons in de woonkamer en ik behoor ook absoluut niet tot de levende rond dat tijdstip ;)

Als t werkt, is t ideaal.. Want dan zou ik elke dag beneden komen wanneer mn vloer net helemaal schoongemaakt is! en dat is een grote taak die ik niet red minder.. maar zou het ook echt zo werken?.... heeft iemand er misschien ervaring mee?
Don't judge if you Don't know..
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Zou zoiets echt werken? dan lijkt t ideaal!

Bericht door truus73 »

Het lijkt ideaal maar aan 2 van die stofzakken heb je niet zoveel dus die kosten komen er nog eens bij.
Ook heb ik op het filmpje niet gezien dat dat ding ook in de hoeken de boel stofvrij maakt.
Lijkt me ook lastig omdat dat geval rond is.
Je ziet hem ook de stoelpoot ontwijken maar gaat hij daar ook omheen en dan onder de stoel door?
Ook houdt hij afstand tot de plint.
Kortom ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
Gebruikersavatar
PamPapilio
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:03

Zou zoiets echt werken? dan lijkt t ideaal!

Bericht door PamPapilio »

Ja ik weet t ook niet helemaal.. zeker omdat ik veel dieren heb (veel zand en haren dus!) maar zoals t daar staat komt ie overal..

voor de hoeken en plinten heeft ie een speciaal borsteltje trouwens.. die steekt zeg maar uit..


misschien toch eens kijken of ik iemand kan vinden die ze gebruikt.. ;)
Don't judge if you Don't know..
Plaats reactie