drempels

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

drempels

Bericht door Alabama »

lieve mensen,

hier ben ik weer. probeerde afgelopen tijd wat te doen voor school maar ben niet verder dan een half verslagje.

ik vraag me af of anderen het ook hebben, misschien is dit meer psychisch dan lichaamlijks. nl dat je je er niet toe kunt zetten om iets te doen. misschien omdat je al weet dat je consentratie onder de 0 ligt. het is een soort hele hoge drempel. soms kom ik erover heen maar dan nog dringt niks door van wat ik bijv lees. en dan raak ik de draad kwijt en weet ik helemaal niet meer waar ik mee bezig ben. heb ik ook vaak met berichtjes schrijven bijv op dit forum. voelt het alsof ik alleen maar onzin zit te typen, raak ik mijn doel uit ogen.

heel frustrerend. vooral als je toetsweek hebt en niet eens meer weet wat voor vakken je eigenlijk hebt en waar ze overgaan.

ziet iemand zichzelf hierin?
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Lijkt me vooral faalangst en het besef dat je ziekte het je moeilijker maakt doet hier zeker geen goed aan.
Kun je met iemand op school praten?
Bij ons in België hebben we daar mensen voor van CLB (Centrum voor Leerlingbegeleiding). Jullie hebben toch ook zoiets?
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

faalangst? nooit aan gedacht. het is wel vooral van de laatste tijd. daarvoor had ik nooit problemen met leren. misschien dat het zich idd zo ontwikkeld heeft. ik ga het morgen meteen aankaarten als ik mijn mentor tegenkom
dank je!
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

succes!
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Hoi die siem,

nou bij mijn dochter is het gewoon dat het te veel energie kost om te leren.
Ze kan het goed maar nu is alles te veel.

Flos
Hope
Gebruikersavatar
Lijntje
Actief lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 06 dec 2008, 20:46

Bericht door Lijntje »

Ik ben ook van een goede studente afgezakt naar iemand die nog geen halve huiswerkopdracht kan maken. Het aan de slag gaan is voor mij soms ook wel een probleem. Ook omdat er gewoon zoveel is dat moet gebeuren en of ik dan het ene nuttige doe of een huiswerkopdracht waarvan ik weet dat het niet zal opschieten dan weet ik het wel. Als ik dan eenmaal bezig ben lukt het mij niet echt om door te gaan en doe ik al snel tussendoor weer even iets anders. Gewoon omdat mijn concentratie weg is.
Het zou inderdaad iets psychisch kunnen zijn. Dat de drempel inderdaad te hoog is. Misschien kies ik wel liever voor dingen die kort duren en al snel voldoening geven, dan voor iets waarvan ik niet weet of het af komt, dat waarschijnlijk teveel voor me is en waarvan het einde in de toekomst ligt terwijl ik juist niet echt over de toekomst na probeer te denken.
Soms vind ik het wel lastig hoor. Is het nou luiheid of ben ik moe? En alsof je opeens nooit meer lui mag zijn omdat je altijd al moe bent, terwijl een gezond iemand ook wel eens lui is.
De verhouding tussen willen en kunnen is maar lastig.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

nu schiet er bij me een nieuwe vraag te binnen: ik zie dat heel veel van ons toch wel allemaal goed konden leren. misschien dat we net bovengemiddeld 'slim' zijn of dat we gewoon makkelijk konden leren.
net moest ik 2 brieven opsturen. allebei met 1 regel en dan mijn gegevens. verder niks. en toch was ik er 10 min mee bezig omdat ik elke keer weer niet wist waar ik mee bezig was. dit vind ik zo eng, aangezien ik vwo deed.

lijntje je hebt het heel mooi verwoordt. ik heb er niet veel aan toe te voegen behalve dat ik me schuldig zou voelen om me een keer 'lui' te voelen. als iemand tegen mij zegt van nou gister ben ik lekker thuis gebleven omdat ik toch zoveel dagen afwezig mag zijn op school, dan denk ik van dat kan ik dus niet maken. omdat we ons al gedragen alsof we lui zijn mogen we eigenlijk niet meer echt lui zijn. dat is mijn conclusie :!:
of we zijn ZIEKELIJK lui
God is closest to those with broken hearts..
-Danielle
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 feb 2009, 23:28

Bericht door -Danielle »

precies! wij hebben de LUXE niet eens om lui te zijn of te spijbelen. :?
en dus hol je maar weer hard over je grenzen heen en dan nog lijkt het alsof je minder doet dan je zou kunnen(in de ogen van gezonde mensen dan)
Plaats reactie