Protestdag CVS & Fibro Antwerpen 13 mei

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Protestdag CVS & Fibro Antwerpen 13 mei

Bericht door Zuiderzon »

Naar aanleiding van Werelddag ME/CVS en Fibromyalgie wordt SOS II Actie op touw gezet in BouwExpo Antwerpen. Om overheid en artsen te doen inzien dat er dringend iets moet veranderen aan de problematiek rond ME/CVS en Fibro! Bekwame artsen komen spreken, naast ervaringen van patiënten. Pers is aanwezig.
Meer info, zie Persmededeling en Agendapunt. Op www.cvs-fibro-monster.be is de Persmap met alle info en het Programma van 13 mei te downloaden onder het topic Actie.

Steun ons! Om de actie kracht bij te zetten, vragen we steunbetuigingen. Die worden opgehangen in de zaal!
Stuur deze naar mij via PB!!!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zuiderzon op 09 okt 2006, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Geplukt van de site van het Actiecomité:

"Kan je niet komen omdat je te ziek bent of het te ver is, dan ontvangen wij graag een foto van jou of je naam met enkele woordjes bij. Deze kunnen we dan ophangen om te laten zien hoeveel mensen er ons steunen."

Is maar een minuutje werk, maar wel van belang voor de ME/CVS & Fibro patiënten. Zelfs al is het nu een actie met persaandacht in België, wat hier kan veranderen, kan invloed hebben in Nederland!
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Ben wel benieuwd hoe de opkomst was, enig idee?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hoi Jessie,

Verslagje van die namiddag is hier te lezen.

Eerst dacht de organisatie om slechts de helft van de zaal af te huren. Gelukkig maar dat ze dat niet gedaan hebben en de hele zaal afgehuurd hebben. Standaard 400 stoelen, er zijn er nog 100 bijgezet moeten worden en dan nog stonden er veel mensen recht. Ze schatten een opkomst van 600 man. Al bij al dus een enorm succes! Door het grote aantal mensen kon de airco het zelfs niet meer bolwerken en was het er dus warm.

Een steengoede protestdag, de belangrijkste artsen waren er, wie was er niet??? De Pers, met uitzondering van 1 krant maar die toch niks gepubliceerd heeft. In navolging zijn er massaal lezersbrieven naar de kranten verstuurd. Daarop is er reactie van 1 krant gekomen. Hopelijk komt er daar nog iets van uit de bus.

Verder hebben we weinig politici gezien, althans zeker niet op het voorfront, weliswaar twee in de zaal. En hopelijk komt er ook door die mensen schot in de zaak op politiek front.
Op de homepage heb ik daarom het laatste reilen en zeilen in de politieke wereld geplaatst van enerzijds Annemie Turtelboom en anderzijds Margriet Hermans.
Greet Van Linter was aanwezig bij de actie (want heeft zelf te maken met CVS in de familie), helaas zit die dan in de 'verkeerde partij' (VB), waardoor haar voorstellen m.b.t. de problematiek rond CVS/FM vaak meteen van de baan geschoven worden.
Hoop doet leven!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Welke partij is de VB? Heb haar stukje gelezen, trouwens.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

VB= Vlaams Belang, vroeger Vlaams Blok...(Extreem rechts)
Voorstel van resolutie in het Vlaams Parlement van Greet van Linter is hier te lezen (even doorklikken op de linken met de pdf-verslagen - juli en oktober 2005)

Annemie Turtelboom en Margriet Hermans zijn twee politica van de VLD (Liberalen).
Hoop doet leven!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Greet van Linter gaf in een van haar stukjes aan afgevaarigde van een verdachte partij te zijn. Maar haar partij is maar al te vaak het geweten van de (vele) andere partijen, die vervolgens te laat achter dingen komen die ze hadden kunnen weten, is mijn ervaring......
Plaats reactie