Progesteron pil tegen PMS?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Progesteron pil tegen PMS?

Bericht door klaproos »

Omdat ik hoe langer hoe meer last krijg van PMS-klachten, die wel tot 3 weken kunnen aanhoudenen mijn leven echt tot een hel maken (duizelig, spierpijnen, beverig, niet of constant slapen, misselijk, enz.) raadt prof DML mij het gebruik van Orgametril aan, dit is een progesteron-pil, zodat mijn maandstonden compleet uitblijven.
Mijn huisarts wil dit echter niet voorschrijven vanwege de bijwerkingen.
Zijn er dames die dit medicijn, of een andere progesterone-pil innemen en hoe bevalt dit?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hoi Klaproos,

Er staan al wat ervaringen ivm hormonen in volgende topics: Hopelijk komt er nog reactie van vrouwen met ervaring met jouw soort voorgeschreven pil!

Mod. Zuiderzon
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Mijn ervaring met orgametril is dat de maandstonden niet verdwijnen, de enige manier om dit te doen verdwijnen is de depoprovera oftewel prikpil, maar je zal met je huisarts goed moet kijken of dit een middel is wat bij je past. 1 keer per drie maanden krijg je een injectie.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Tja, die maandstonden is het ergste niet, het gaat hem vooral over de hormonale schommelingen ervoor.
De prikpil is niks voor mij, ik verdraag nl. geen oestrogenen en in de prikpil zitten die wel degelijk. Heb alle soorten gewone pillen geprobeerd, ook de Nuvaring, maar ik verdraag dat allemaal niet.
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Dan is mogelijk de medroxyprogesteron prikpil wel voor jou geschikt, de naam zegt het al, er zit progesteron in en geen oestrogeen, maar bespreek altijd met je arts wat het beste past!
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Barb70 schreef:Dan is mogelijk de medroxyprogesteron prikpil wel voor jou geschikt, de naam zegt het al, er zit progesteron in en geen oestrogeen, maar bespreek altijd met je arts wat het beste past!
OK bedankt, zal ik zeker doen!
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

Ik heb jarenlang deprovera (prikpil)gebruikt, was zeer tevreden.
Nergens last van en lekker niet ongesteld. Was voorheen zo onregelmatig dat het niet meer te doen was.
Tijdens zoektocht van ziek blijven/cvs heeft mij een internist aangegeven dat je gevolgen niet moet onderschatten. Dus direct gestopt om te testen natuurlijk.
Maanden later komt nu toch ongesteldheid terug, zoals vaak gebeurt.
Verder is er hormonaal van alles aan de hand.
Zere borsten wekenlang, ineen helemaal grijs haar (binnen paar maand), zijn die koortsaanvallen misschien opvliegers??
Heb net laten prikken of ik in de overgang ben via huisarts.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Plaats reactie