Help: wat doen aan pijn in benen?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi,
Ook ik moet nog ( af en toe ) wat op de hoeveelheid magnesium letten. Ik vind voorgaande een goede tip. Het speelt bij meer mensen.
Hartelijke groet van Henny
Gebruikersavatar
Nickje
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:38
Locatie: Moskou

Bericht door Nickje »

yup ik slik al magnesium supplementen, denk wel dat dat een klein beetje helpt, maar helaas komen die momenten met spierpijn toch af en toe tevoorschijn..
Iris
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:28

Bericht door Iris »

Hoi Nickje,
Het klinkt nu het wat warmer is een beetje gek...maar wat ik vaak doe, als ik 's nachts pijn in mijn benen heb, is een wollen dekentje (heel klein) om mijn benen wikkelen, dat werkt echt heel goed. Ik heb het ook altijd binnen handbereik, we hebben daarvoor een stuk van een oude grote deken afgeknipt.
Verder slik ik amino en magnesium ascorbaat tegen spier- en gewrichtspijn, dat bevalt me goed (magnesium alleen als ik er last van heb, amino dagelijks met af en toe een "pauze", want dan werkt het vreemd genoeg niet zo goed meer, maar na de "pauze" weer wel).
Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik zou het gewoon eens uitproberen met een wollen dekentje, als je het niet bevalt, schop je 'm gewoon weg ;-) en kijken naar mogelijkheden zoals magnesium (ascorbaat) en amino, je hebt er heel veel verschillende "soorten" in.
Succes en groetjes,
Iris
Gebruikersavatar
anika
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 14 okt 2005, 21:15

Bericht door anika »

Een hete douche werkt bij mij ook super.
*~.my life - look at my life - what will I become.~*

Imagine 24/7 pain.. You can?t .. So don?t say you know what I?m going through
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Hoi,

Ben nog niet zo lang op dit forum en lees het berichtje nu
over de spierpijn.
Wat ik kan aanraden,gebruik ik zelf ook, is een infrarood lamp.
Dit verlicht de spierpijn.Het is er 1 van Philips en speciaal ontwikkeld
om spierproblemen en spierpijn te verminderen.

Is echt lekker!
Als iemand meer info wil over deze lamp,dan hoor ik het wel.
Ik heb er echt profijt van!

Groetjes
Musicchris
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 07 dec 2005, 19:10

Bericht door Musicchris »

Ik lees dit ook nu pas, maar wil toch even reageren.

Ik heb geluk niet altijd last van spierpijn als ik in bed lig, maar wel als ik te veel heb gedaan. Ik leg dan altijd warmtecompressen en kersenpittenkussentjes (die je op kan warmen in de magnetron) op de pijnlijke plekken. Het gaat soms een beetje zweten in bed, maar het helpt wel!

Bij mij is de spierpijn ook een stuk minder geworden toen ik magnesium ging slikken. Zeker de moeite van het proberen waard! (twee bananen per dag kan ook helpen, zit ook veel magnesium (en kalium) in.
Gebruikersavatar
lenthe
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 01 apr 2010, 15:43

Bericht door lenthe »

Wegens zwellingen en verhoogde D-dimeren, draag ik nu al 3j steunkousen en moet me voorlopig blijven inspuiten met anti-coagulanten. Neem ik Daflon 500 in.
Slapen is met de benen wat hoger (benen op een extra kussen).
Als het zeer warm is buiten, doen de benen meer pijn, wat koud water op de benen of een koud voetbadje helpt.
Venoruton zalf insmeren heb ik deze zomer gedaan.

Een houding vinden om te slapen is ook voor mij geen makkelijke zaak.
Maar niet alleen door de pijn in de benen, door algemene pijn voornamelijk.
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.
Gebruikersavatar
carlientje
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2009, 22:18

Bericht door carlientje »

Hallo,
Ik heb alle middelen al geprobeerd alleen magnesium niet, ga ik morgen halen zijn dat gewone tabletjes van bij de Kryutvat?

Het is hopeloos zoveel pijn, vooral de bovenbenen, tintelen steken, alsof ze hard zijn de spieren, soms heel moeilijk te beschrijven, vannacht was het 5 uur eer ik in slaap viel :evil:
Gast

Bericht door Gast »

ik weet niet of je thyrax gebruikt voor je schildklier?
dan moet je de magnesium 3 uur later innemen
ik koop supplementen altijd bij mijn apotheek die weten ook wat ik verder aan medicatie gebruik im wisselwerking
groetjes
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Ik weet nooit een oplossing, fijn dat er toch wat dingen te proberen zijn.
Ik neem altijd een kruik, maar meer voor het verwarmende effect dan dat het de pijn wegneemt.
Bij mij is het echt zo'n groeipijn in mijn lijf, of bijv alleen mijn benen. Zo'n zeurderige pijn die je als kind nog wel eens in je onderbenen kon hebben.
Hebben jullie die pijn ook? Of hoe omschrijven jullie dat?
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

Hallo allemaal,

Waar ik eigenlijk meteen aan moet denken is de Jigsaw-magnesium die ik al jaren slik, die goed helpt tegen spierpijn. Ik heb die jaren geleden voorgeschreven gekregen van dokter van Meerendonk, daar ben ik ongeveer 11 jaar geleden behoorlijk door opgeknapt door zijn voedingssupplementen. Jammer genoeg is het mede door psychische probleempjes een aantal jaren daarna minder gegaan lichamelijk. Doordat ik te veel stress had ging ik lichamelijk achteruit (slecht slapen enzo).

Sinds een half jaar heb ik een nieuwe kuur van dokter van Meerendonk, en het gaat een stuk beter! Ik word bijvoorbeeld bijna iedere dag met een opgefrist gevoel wakker, en dat was alweer een tijd geleden dat ik dat had!
Ik kan ook gedurende de dag veel meer, ongeveer twee keer zoveel. Echt heel gaaf dus!

Groetjes, Marije :D :D
Plaats reactie