Leuven?

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Nou dan kan ik dat in principe al wel zelf stellen... ik ben al helemaal binnenste buiten gekeerd. Ik heb alleen geen buikecho gehad, verder alle onderzoeken wel gehad in de afgelopen jaren. Het enige dat het nog zou kunnen verklaren is de wat lagere B12 van 178. Maar verder voldoe ik aan alle klachten en alle eisen zeg maar. De huisarts vond alleen dat mijn klachten ook bij fybromyalgie konden passen of bij candida... en stelde dus geen echte diagnose alleen wel dat het niet psychisch is (dat was al een opluchting kan ik je zeggen)
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

hoi jannekeboz, jij bent gelukkig wel serieus genomen dor je huisarts, mijn dochter van 14 met deze rotklachten moest naar de psycholoog.

Dus niet gedaan natuurlijk, met dat koppie is niets aan de hand.

Veel succes met verder zoeken. :P :P :P

Maar die van de huisarts :twisted: :twisted: :twisted: ??????
Hope
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Fibromyalgie en Candida komen naar mijn weten ook samen met ME/CVS voor? Kijk nog maar eens in die lijst. Waar een * bij staat kunnen samen voorkomen met ME/CVS. Candida kun je volgens mij gewoon laten testen, fibromyalgie weet ik niet precies.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik heb dus sinds een paar weken een andere huisarts, volgens mijn vorige ha moest ik maar ander werk zoeken, dan kwam het wel goed met mij!!!! :roll: Dat ik van actieve dertiger aan het veranderen ben in oud wijf is heel normaal ja!! :evil: Nou niet dus. Ik kon eind oktober mijn bed niet eens uit, had ik net 11 uur geslapen!! Ik kan nog geen pan stamppot omscheppen... Ik kan momenteel 's morgens opstaan, de kat eten geven, koffie pakken en dan moet ik alweer gaan zitten. Even bijkomen! :wink: En dat terwijl ik al 5 weken niet gewerkt heb, ik zou dus uitgerust moeten zijn.
Ik zit nu te denken aan het CVS centrum in Amsterdam maar dat is wel erg gericht al op ME. Ik zoek een internist die ook kijkt naar fybro en candida en daar op test. Bij fybro kijken ze naar drukpunten, die heb ik zelf al ingedrukt... auw! Dat was geen goed teken volgens mij.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Hmm, wel interessant die drukpunten voor fibro. Bij mij stond in mijn rapport van Lelystad namelijk: 'of er is sprake van een fibromyalgisch component'. Nog eens navragen dan hoe ze dat willen gaan controleren en wanneer.

Las op de website alles over fibromyalgie dat dat alleen vastgesteld kan worden door reumatoloog en/of huisarts.

Je verhaal lijkt wel ME/CVS'erig. Ben je altijd al zo vermoeid geweest of sinds oktober? Mss stomme opmerking, zal vast allang getest zijn, maar kan ook op pffeiffer duiden?
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Eerlijk gezegd denk ik dat in jouw geval een gang naar het CVS Centrum A'dam niet zo veel zal toevoegen. Bovendien is daar ook altijd een wachtlijst van een paar maanden.
Ik zou zeggen, laat je door je huisarts naar een reumatoloog doorsturen voor die fibro drukpunten.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Nee, ik ben al in toenemende mate moe vanaf augustus 2003. Vanaf dat moment is ook mijn migraine patroon drastisch verergerd. Ik zat soms gewoon bijna te slapen op mijn werk! Het afgelopen jaar werkte ik, ging naar huis, zat/hing/lag op de bank en ging naar bed. Volgende dag weer werken enz. Blij als ik dan vrij had (ik kan al jaren niet meer fulltime werken) Maar als ik dan een migraine aanval had dan hing ik, dan kon ik niet genoeg uitrusten! En dan loop je op een gegeven moment gigantisch achter jezelf aan. In december 2008 kreeg ik een virusinfectie, 2 dagen koorts, daarna verhoging. Ik kon mezelf mijn bed niet uitslepen. Daarna werd ik kortademig, dat ben ik nog. Dacht eerst aan mijn astma maar mijn longen klinken goed. Even naar zolder op en neer, man dan ben ik bek-af! Pas geleden weer een week verhoging gehad.
Probleem is nu dat ik inmiddels dagelijkse medicijnen heb tegen mijn migraine die als bijwerking moeheid hebben dus dat maakt het er niet beter op natuurlijk.
Op mijn 17e heb ik pfeiffer gehad, sindsdien heb ik al last van geheugenproblemen en kan ik minder drukte verdragen.

Heb trouwens nog geen afspraak bij een internist.... :wink:
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

nee...ME/CVS is geen uitsluitingsdiagnose op zich...zie daarvoor de Canadese criteria die duidelijk aangeven wanneer ME/CVS overwogen mag worden. Het is uiteraard nuttig om andere zaken uit te sluiten.
En mogelijke testen die helpen bij de diagnose: klik hier.
Hoop doet leven!
Plaats reactie