Help: wat doen aan pijn in benen?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Nickje
Beginner

Help: wat doen aan pijn in benen?

Bericht door Nickje »

Ik had vanacht weer zo'n nacht gehad waarin al mijn spieren pijn deden.. hoe ik ook draai in mijn bed niks ligt lekker, ik kan niet goed op mijn rug slapen dus lig altijd op mijn zij, ik voel dan mijn knieen op elkaar liggen wat pijn doet. mijn benen doen pijn als ik op mijn buik lig.. aaargh! ik word er gek van...ik weet wel zeker dat meerdere van jullie dit ook hebben. ik vroeg mij af wat jullie doen als het zo een pijn doet??
Biancavia
Actief lid

RE: help

Bericht door Biancavia »

Ik heb eens een keer anderhalf uur onder de douche gezeten. Gewoon met mijn rug tegen de muur aan en de douche zo heet mogelijk, dan voelde ik de pijn niet meer. In mijn handen en armen was het toen heel erg.
Maar ja, zodra ik er onder uit was kwam het weer terug.
RW
Actief lid

Bericht door RW »

In bad helpt en een beetje masseren ook. Maar ja alles vaak maar een klein beetje
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Ik krijg momenteel wekelijks een masseuse over de vloer.
Het is een dure grap (want haar behandelingen worden niet vergoed) maar de pijn in mijn nek en schouders was niet meer te harden, en nu mindert de pijn weer wat door deze massage.

En rek-oefeningen doen.

En ik slik Ibuprofen 400 (maar wel zo min mogelijk).

En ik ga in een warm bad (maar dat helpt bij mij niet echt).
Draakje
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Draakje »

Ja heb er ook altijd onwijs last van, ook vanacht nog je kan dan idd geen kant op hoe je ook ligt alles doet pijn.
Ik heb er zelfs een tijd diclofenac voor gehad maar daar kreeg ik steeds maagslijmvliesonsteking van en daar ook weer medicijnen voor dus preventief, en ik slik al 2 keer per dag dus dat was dan in totaal 4 soorten per dag, iets teveel van het goeie dan maar pijn. Warm bad helpt idd effies.
Heb ook bij een ontspannings therapeute gezeten ervoor in de hoop de pijn wat te verlichten, maar werd in het begin steeds erger, maar gestopt omdat ik de dicipline niet had om de oefeningen 3 keer per dag te doen :D
"We lachen hard om een mop. We glimlachen zachtjes om het geluk."
Nickje
Beginner

Bericht door Nickje »

hey, bedankt voor de reacties :)

Ik heb ook elke week een persoon die komt voor massage en soms oefeningen als ik me niet al te slecht voel... daar herrinner je me wel iets, want die is nu op vakantie, dus heb al even geen massage meer gehad.

een douche zal ik eens proberen, maar ik zie er altijd zo tegenop omdat je dan ook weer moet afdrogen enzo..

en draakje weet precies wat uje bedoelt met geen discipline om 3 keer per dag oefeningen te doen, ik moet het eigenlijk ook, maar vergeet het altijd of heb er geen zin in :oops:

Ik heb wel gemerkt dat ik eergister dus overdag nog een uur weer in bed ben gekropen,. als ik dat doe slaap ik 'snachts dus slecht :( echt heel irritant, ik wil er niet aan moeten denken wanneer ik precies kan slapen en wanneer niet, wil gewoon lekker slapen wanneer ik moe ben, wanneer ik het wil :(
b0lino
Actief lid

Bericht door b0lino »

Ik heb een speciaal matras van de thuiszorg omdat ik alleen maar kan liggen. Zo'n anti doorligmatras ofzoiets, maar bij mij meer bedoeld tegen de pijn. Tis wordt met n motortje met lucht opgeblazen en dat matras past zich telkens aan aan me lichaam. Dat helpt wel iets gelukkig :D Verder heb ik nog niet echt iets gevonden wat helpt...
..Dansen moet je, mijn kind..
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Hoi Nickje,

Wat me buiten alle ander genoemde dingen nog te binnen schiet;
Spierontspanningsoefeningen ( kort aanspannen, dan loslaten, van voeten via benen, billen, rug, buik, armen, nek, naar gezicht) Pas op: is niet voor iedereen geschikt: moet je voorzichtig uit proberen

Paar druppels lavendelolie op een doekje op je hoofdkussen

Ontspannings cd draaien als je in bed ligt

Ademhaling in de gaten houden. Buikademhaling en niet te veel lucht inademen

Kijk maar of er iets bij is wat je past. Hartelijke groet Henny
Nickje
Beginner

Bericht door Nickje »

dankjewel voor de tips :) ik zal maar eens aan de slag met dingen uitproberen
Marjolijn
Oprichter

Bericht door Marjolijn »

Ik had enkele jaren geleden ook vaak die pijn in mijn benen waardoor ik amper kon liggen. Ik heb nu nog vaak enorme last van mijn nek en schouders, helemaal gespannen. Is wel wat anders maar misschien helpt het ook bij die beenpijn, ik gebruik namelijk vaak de sterkste tijgerbalsem. Dat is echt heerlijk sterk spul waardoor je spieren etc helemaal warm worden en dat verlicht de pijn een tijdje.
Ik gebruik het ook soms als ik migraine heb, dan smeer ik het op mijn slaap en oog (al zou ik dat laatste niet zomaar doen want het mag niet in je oog komen!!). Maar het verdooft de pijn echt bij me.
Je moet wel echt de sterkste variant nemen want die andere helpen niks. Ik geloof dat het de rode is maar dat kan je navragen. Volgens mij is tijgerbalsem bij elke drogist te verkrijgen.

Groetjes.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Heeft die tijdgerbalsem het zelfde effect als midalgan ofzo? In dat geval is het principe, dat de bloedvaten a/d oppervlakte verwijd (of vernauwd?) worden, zodat het bloed juist daarheen stroomt, waardoor het daar ter plekke heel warm wordt. Bloed wordt dus juist UIT je spieren weggetrokken.

In mijn atletiektijd waarschuwden ze daar voor i.v.m. blessure-massage met zulk soort spul: moest je heel voorzichtig mee zijn. Maar ja, kan wel weer achterhaald zijn, die theorie. En de pijnen in de spieren is, wat ik van mijn zoon begrijp, van een heel andere orde dan de normale spierpijnen door sport.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Wat ik over tijgerbalsem e.d. heb begrepen, is dat het slechts een tijdelijk verdovend effect heeft.
Doordat je huid zo gaat tintelen, wordt in feite de aandacht afgeleid van je pijnlijke spier, waardoor je die een tijdje niet meer voelt.
Maar het heeft dus geen effect op lange termijn. Je pijnlijke spier wordt er eigenlijk niet echt mee geholpen.
Nickje
Beginner

Bericht door Nickje »

op zich zoek ik ook niet naar een oplossing voor de lange termijn, tis meer voor de dagen dat het gewoon even teveel pijn doet en ik niet kan slapen ofzo. ik denk dat ik die tijgerbalsem wel is ga proberen, helaas ben ik pas in juni weer in Nederland dus kan het dan pas kopen :(
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Oja, ik heb zelf nog nooit Tijgerbalsem gebruikt, maar wel Perskindol gel.
Dat is lekker verdovend voordat je bijvoorbeeld gaat slapen.
Tijgerbalsem durf ik niet te gebruiken met mijn gevoelige huid, omdat ik een keer zag dat iemand daar enorme huidirritatie van kreeg.
Tijgerbalsem is volgens mij ook bekend in andere landen.
Miekie
Beginner

Bericht door Miekie »

Hai Nickje,

Waar ik nog aan dacht is of je weleens magnesium als supplement hebt geslikt. Dit schijnt (op de iets langere termijn) soms ook goed te kunnen helpen om spierpijnen te verminderen. Bij mij is mijn bloed daar op onderzocht en het bleek dat ik een vrij ernstig tekort aan magnesium had, dus ik slik al langere tijd een hoge dosering om dat een beetje te compenseren. Natuurlijk weet ik niet of het jouw spierpijn zou verminderen, maar je weet maar nooit.
Plaats reactie