amitriptyline

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

amitriptyline

Bericht door Alie »

hoi allemaal
mijn vraag is wie gebruik amitriptyline
en wat doet het met jullie
ik ben de laatste tijd zo ziek maar durft dit niet in te nemen
ik gebruik al zo veel ,maar de pijn en depressie ,word steeds erger
ik ben gisteren heel duizelig geworden en mijn zenuwstelsel sloeg op hol alles deed pijn en brande ,het begon met heftige pijn in mijn ogen en
s,avonds heb ik met migraine helemaal in het donker gelegen
nu raad mijn arts om toch die amitriptilyne in te nemen maar ik kan erg slecht tegen medicijnen ,bij alles wat ik heb
graag jullie reactie op dit medicijn
lieve groetjes van alie
Gast

amitriptyline

Bericht door Gast »

hoi alie,

wat vervelend voor je,
ik gebruik ook amitr. en dat bevalt me goed.
eerst tegen zenuwpijn, later voor in te slapen.
nu had ik wel het idee dat het me niet meer goed hielp tegen inslapen, dit is zo'n issue voor mij geworden dat ik overdag al opzag om savonds te gaan slapen, kreeg snachts ook paniekaanvallen, en moest mijn bed dan uit, kon niet blijven liggen, was heel onrustig, later ook overdag onrustig,
ben weer naar de huisarts gegaan en krijg nu 50 mg. het heet dan geen am. meer, maar een andere naam. is het zelfde, maar amit. kun je niet in doseringen van 50mg krijgen.
het helpt goed, nog niet echt tegen inslapen, lig nog wel een tijd wakker, soms wel 2 uur of langer, maar heb geen last meer van paniekaanvalllen, ben heel rustig, dus ik ben er blij mee.
je hebt al vaker aangegeven dat je niet tegen dit medicijn kunt, maar wat gebeurt er dan?
je zou haast denken dat wat je nu meemaakt niet erger kan, misschien dan toch maar proberen?
amitr. daar wordt je overdag toch wel slaperig van, misschien dan de eerste keer savonds gebruiken?
sterkte alie, lijkt mij ook moeilijk wat te doen, maar zo is het ook niet te doen.
liefs marion
je zou denken dat dit het ideale medicijn is, helpt in hoge doseringen voor depressie, en in lagere dosering tegen zenuwpijn
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

amitriptyline

Bericht door Arjen »

Hoi Alie,

Ik ken het middel vanuit de psychiatire: het is een - paardenmiddel met erg veel bijwerkingen - afhankelijk van de persoon - lees je klachten en denk daar ja medicatie zou een oplossing kunnen zijn maar of dit middel het antwoord is...
Nu zijn er ook nieuwere middelen die hun sporen hebben verdient, weet zo niet direct namen maar een lichtere anti depressiva zou hierin ook veel kunnen doen.
Ook deze kennen de kracht van voorkomen/ verminderen van de - afschuwelijke pijn en paniek - die jij beschrijft.
Wel zie ik het dan als een gevolg van alle ziektes, die mentaal de boel verzieken en daarom ondersteunend kunnen zijn. Dit zeg ik ; omdat het anders - opnieuw tussen de oren wordt geplekt -
Daar waar het oorspronkelijk niet ligt!
Beperking/ pijn en angst zijn de drie grote boosdoenenrs in paniek !
Sterkte Arjen
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

dank lieve marion en arjen
ja jullie weten er ook veel van af he
maar ik heb al zoveel gebruikt het enige wat ik nu gebruikt
is een hoge dosis paracetamol met diazepam
maar dat gebruik ik al van af 1975
ik durf hier ook niet te veel van in te nemen
maar ik ben ten einde raad dan is het dit en dan weer dat
ik voel mij een ouwe zeurkous
ik ga nog een keer wat anders vragen ik heb zoveel medicijnen geprobeert dat ik het ook niet meer weet en mijn artsen nog minder
liefs en dikke knuf voor jullie xxx
Gast

Bericht door Gast »

alie,

je bent echt geen ouwe zeurkous, en ik kan me voorstellen dat je het soms echt niet meer ziet zitten.
wat arjen schrijft heb ik ook gelezen, er zijn nu betere medicijnen op de markt tegen depressie, ze hebben bij toeval gemerkt dat het ook bij zenuwpijn werkt, als bijwerking, maar dan in lagere doseringen.
en als je alle dagen paracetamol gebruikt, krijg je als bijwerking medicijnafhankelijke hoofdpijn!
het is ook zo moeilijk, wat bij de een werkt hoeft nog bij de andere niet te werken.
maar je zou al heel erg opgeknappen als je geen zenuwpijn meer had, en geen paniek.
heb dat zelf ook gemerkt toen ik paniekaanvallen kreeg, het beheerst je leven: niet kunnen slapen, overdag onrustig, dit hoeft niet lang te duren en een depressie ligt dan ook gauw op de loer, zoals arjen ook schreef
succes en groetjes van mij
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

dank je marion
ik ga toch maar nog eens naar wat anders vragen
want inderdaad je raakt in paniek als je ineens eng word
ik zou gisteren poffertjes bakken vor mijn dochter en man en ook voor ons ,maar werd zo eng,ik kon niets meer henk heeft ze toen gebakken samen met sandra ,maar ik voelde mij niet prettig omdat ik zelf niets meer kon dus mijn zenuwstelsel sloeg op hol wat alles veel erger maakte
bah wat een narigheid iedere keer weer ,
maar dat weet jij ook wel en arjen ook
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi allemaal
ondanks alle medicaties gaat het helemaal niet goed
ik heb een brandende pijn links van top tot teen
en zweet heel erg
ik ben heel licht in mijn hoofd
ik vraag mij af hoort dit wel bij m.e cvs
van de artsen word ik niets wijzer
ik raak steeds verder in een dip
is er iemand met een tip ik word wanhopig hierdoor
liefs alie
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Oei Alie.....
Akelig om te lezen, omdat het ook alleen aan je li-kant is........
Heb je je bloeddruk al laten meten?
sterkte!
Misschien komt het toch door de medicatie?
Gast

Bericht door Gast »

alie,

heel veel sterkte, denk zelf dat dit niet door de me komt, maar ja als je zoveel verschillende ziektes hebt loopt alles door elkaar.
dat is het vervelende ervan, je kunt je klachten niet meer plaatsen.... en artsen weten het ook niet,
daar word je dan ook weer onzeker van denk ik.
alie, ik denk aan je en hoop dat het weer gauw weer wat beter gaat,

liefs marion
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

dank je wel marianne
inderdaad vliegt mijn bloeddruk van hoog naar laag ik ben zelf heel voorzichtig met medicatie
@ dank je marion
het is inderdaad een onbegrijpelijk iets
ik weet niet meer waar wat vandaan komt
en mijn artsen staan ook met hun handen in het haar, wat moeten wij nu hiermee zeggen ze ,maar zij zijn arts ,en ik verwacht hulp
maar dat kunnen zij niet ,het verpest wel ons leven
dat begrijpen jullie wel ,en mijn artsen ook maar daar word ik niet wijzer van ,nu met ouder worden lijkt alles veel erger
ik hoop dat het toch weer wat beter gaat want dit is niet te harden
liefs van alie
Gebruikersavatar
Chris
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 nov 2008, 11:29

Bericht door Chris »

Ik heb een paar weken geleden dit medicijn ook gekregen van de internist.
Heb het 14 dagen gebruikt maar ben er mee gestopt. Ik moest 's avonds 1 tablet nemen van 25mg.

De verschrikkelijke droge mond 's nachts waar ik wakker van werd is op zich niet erg, maar verstoord wel je nachtrust. Maar in de morgen bij het wakker worden, een kater. En verward, werd er door mensen in mijn omgeving door aangesproken. Stond een keer te koken, doe ik iedere avond al jaren, maar wist helemaal niet meer wat ik moest doen stond maar te knoeien en kon het niet op een rijtje krijgen, dit was de druppel.
Plaats reactie