ME/CVS en candida zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden???

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

ME/CVS en candida zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden???

Bericht door verlorengezondheidman »

Hallo,

Zelf heb ik veel last van candida sinds ik ME/CVS heb opgelopen.
Zijn deze twee met elkaar verbonden of hebben jullie geen last van candida?? Candida en CVS/ME hebben wel veel overeenkomstige kenmerken vandaar mijn vraag hierover.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als het op termijn een systematische candida wordt, verspreid in je lichaam en al je organen worden aangetast door de schimmelinfectie die candida heet??
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

In dit topic kan je al wat meer ervaringen lezen over candida.

Mensen met ME/CVS zijn allicht wel gevoeliger voor candida.
Gezien de Th1-Th2 shift begint ons lichaam ineens gevoeliger/allergischer te reageren op allerhande stoffen en hebben we minder verweer tegen bepaalde bacteriën en virussen.
Verder is er nog de ontregelde darmflora (het brein van ons immuunsysteem) die ook niet positief werkt.
Dus dat zijn zaken waardoor candida sneller kan optreden bij ME/CVS.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

ME/CVS en candida zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden???

Bericht door sassy »

verlorengezondheidman schreef:Hallo,

Zelf heb ik veel last van candida sinds ik ME/CVS heb opgelopen.
Zijn deze twee met elkaar verbonden of hebben jullie geen last van candida?? Candida en CVS/ME hebben wel veel overeenkomstige kenmerken vandaar mijn vraag hierover.

ik denk dat dat zoiezo moeilijk te zeggen is.
heel veel mensen krijgen een schimmelinfecties bijna iedereen welleens.

wil je wat tips? deze werken bij mij goed

geen sythetische ondergoed of broek (trainingsbroek of van die strak zittende boxers bijv.)

wat e ook zou kunnen proberen is je edelendelen wassen met een ander zeep bijv. Lactacyd dat is dr speciaal voor en volgens hun website kunnen mannen het ook gebruiken
dat zeepje heeft een andere ph waarde ofzoiets.
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Bij de volgens mij bedoelde candida infectie komt de candida, die normaal in de darm, op de huid (en bij vrouwen ook in de vagina leeft), ook in het bloed. En daar komen de problemen van.
De candida is van onschuldige gistvorm naar schimmelvorm met draden overgegaan en kan door het verzwakte afweerrsysteem niet genoeg worden aangepakt. De draden maken miniscule gaatjes in de darmen, waardoor hij het bloed binnen gaat. De schimmel verspreid zich in delen van het lichaam waar het normaal niet thuishoort en veroorzaakt daarmee een verscheidenheid aan klachten. Er komen allerlei gifstoffen in het bloed.
Nog even een citaat:
"Tal van allergieën kunen hier het gevolg van zijn. Ten gevolge van de circulerende gifstoffen kan de gemoedstoestand van de patiënten negatief beïnvloed worden, met als gevolg geïrriteerdheid en depressieve gevoelens.
De gifstoffen worden door het afweersysteem als indringers opgemerkt en bestreden. Als zo'n proces lang duurt -en dat is vaak het geval, soms jaren- kan het afweersysteem enorm verzwakt raken omdat het constant wordt overspoeld met indringers. De gevolgens kunnen zijn: astmatische aanvallen, ademhalingsproblemen, huidreacties, zwellingen, hartkloppingen en chronische verkoudheidsverschijnselen.
(bron: Edith van Blijdesteijn: Candida).

De veranderingen die optraden bij het volgen van mijn anti-candida dieet passen behoorlijk goed in deze theorie. Alleen mijn ME klachten waren daarna lang niet allemaal over. Ik had slechts een stukje teruggewonnen. Vandaar dat ik ook denk dat je ME zonder candida kunt hebben.
Eigenlijk heb ik twee verschillende candida diëten gevolgd bij twee verschillende genezers. Er zijn namelijk verschillende visies op hoe je het kunt bestrijden. Ik denk ook dat per persoon kan verschillen welk dieet effectief is. Een dieet dat veel stress geeft, kan in mijn ogen niet goed helpen. Het moet te doen zijn en ook nog en lange tijd vol te houden zijn.

Bij een verzwakt afweersysteem heb je zeker een grotere kans op candida. En dat verzwakte afweersysteem komt volgens mij altijd voor bij ME.

Hartelijke groet, Henny
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

ME/CVS en candida zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden???

Bericht door Jazzie »

verlorengezondheidman schreef: Zijn deze twee met elkaar verbonden of hebben jullie geen last van candida??
Nee ik heb geen candida.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

ME/CVS en candida zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden???

Bericht door Renka »

http://www.natuurdietisten.nl/files/can ... al-ndn.pdf

Misschien heb je hier nog iets aan.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

ME/CVS en candida zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden???

Bericht door verlorengezondheidman »

@Zuiderzon, bedankt voor je zeer heldere uitleg, we zijn er als ME/CVS-ers gewoon een stuk gevoeliger dus.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie