Bij wie begonnen de klachten met een burn-out?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Ik heb dit topic open gelaten om eventueel mensen een kans te geven wat water bij elkaars wijn te doen, maar vooral omdat ik in mijn bericht wat persoonlijke reactsie geef. En het is niet eerlijk om die personen een publieke reactie te ontnemen.

Lijkt een goed initiatief, Karen, goed meegedacht! Maar in de praktijk zal dit (ben ik bang) niet werken: In ieder topic aan moeten geven waarom je een topic start zou eerder een remming zijn om iets te posten, en dat willen we natuurlijk niet.

Het goed formuleren van je topic-titel (en je eerste bericht / vraag / stelling) is belangrijker dat uitleggen waarom je iets post. En men moet altijd naar elkaar willen luisteren, of dat nu om een mening gaat (en een goede discussie losbarst), een feit (eventueel met referentie-materiaal), of een ervaring (waarop op heel veel manieren kan en mag worden gereageerd, dat is duidelijk). Maar pas op voor wijzende vingers naar elkaar!

En, bij onduidelijkheid: vraag ernaar, in plaats van een (wellicht verkeerde) aanname te maken. Ik herinner me een quote uit een film:
Assumption is the mother of all f***-ups
wat op heel veel fora op internet vaak van toepassing is.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Gooi er maar een slot op!

Dat mensen elkaar raken die zich al jaren inzetten voor ME/CVS patienten, zegt genoeg over deze "discussie".
Dat mag nooit de bedoeling zijn.
Dankzij hun inzet bestaat dit forum.

Wie de schoen past trekt hem aan.
Tijden geleden hier ook al zoiets fout zien gaan. Jammer is dat.
Dear Karma, I have a list of people you missed
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik zou het heel erg vinden als eender wie hier niet meer zou komen reageren , of je nu wel of geen cvs hebt, wetenschappelijke info geeft of ervaringen wil delen, het mag er allemaal niet toe doen . Iedereen komt hier met de beste bedoelingen. Ik zou een aantal reacties ook heel erg missen al ze hier niet meer op het forum komen. Dus hopelijk: allemaal tot ziens en schrijfs!!!!!

Groetjes nele
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Mooi en juist verwoord (11.04u), Teb!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bij wie begonnen de klachten met een burn-out?

Bericht door Alie »

het moet toch kunnen ons verhaal te schrijven ieder heeft zijn of haar verhaal ,om nu zo,n drukte te maken het gaat toch om een vraag
laten we elkaar met respect behandelen en niets dicht gooien
en wat minder fel zijn we zijn allemaal ziek, en hebben allemaal behoefte om ons verhaal te schrijven dat moet toch kunnen
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Bedankt voor deze onderling respectvolle reacties. Het topic is nu op slot. Nogmaals (zoals eerder aangegeven), niet om dit onderwerp in de doofpot te stoppen (het topic blijft immers gewoon bestaan), niet omdat men geen ervaringen mag posten (integendeel, graag zelfs), maar omdat het nu al meerdere geëscaleerd is, en dat iedere keer weer terug lijkt te komen.

Helaas heeft mijn (toch redelijk kalme) aankondiging van gisteren toch weer een reactie ontlokt van schreeuwende verdedigende aard, terwijl ik niemand aanval. Deze heb ik verwijderd, juist omdat de sfeer nu zo goed is. Ik had het toch misschien meteen moeten sluiten...

Ik denk dat alles nu wel gezegd is, en na te lezen is omtrent dit onderwerp. Het lijkt logisch /. overbodig te zeggen, maar zeg het toch even: het is niet de bedoeling dat deze discussie in een nieuw topic voortgezet wordt.

Tot ziens allen in een ander onderwerp op dit forum!
Gesloten