Stevige keelpijn

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

voor iedereen die dit topic nog leest en twijfelt of hij of zij pfeifer heeft

http://www.santena.nl/shop/item.aspx?itemid=9 thuis testje
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Huisartsen zijn fel tegen die thuistest, omdat er meestal iets uit komt, terwijl bij bloedonderzoek niets kan worden aangetoond.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Maar keelpijn is niet per definitie meteen Pfeiffer.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Keelpijn is zeker niet per definitie Pfeiffer.

En Pfeiffer kan alleen aangetoond worden door bloedonderzoek.
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

tis ook een bloedtestje

ik neem aan dat als je een positief resultaat heb je toch wel langs de dokter gaat
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Vrij nutteloos,zo'n huistestje voor Pfeiffer.

90% van de mensen zal positief scoren!

Bij ME is een PCR test nodig op EBV en die zal kunnen aangeven of het EBV "reactiveert" (met de bekende "griepaanvallen" als gevolg!)
En da's een heel ander gegeven!

Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

@dirk die testen zijn vrij betrouwbaar.

dr is niks aan te tonen in het bloed van me ers en cvs ers

en ik ken al mensen met cvs die ook deze test hebben gedaan waaronder ik zelf en ons uitslag was negatief ben nog bij de dokter geweest was daar ook negatief.

thuistesten worden dagelijks gebruikt de reden waarom de meeste huisartsen dit niet fijn vinden is omdat er soms een vals positief resultaat uit komt door het verkeerd aflezen van het teststrookje
thuistesten worden ook afgeraden omdat men niet de nodige nazorg krijgt maar ik denk niet dat dat bij pfeifer een probleem gaat zijn (dat ging vooral om de hiv zelftesten)

De Easy Home Test Pfeiffer is een zelftest voor de in vitro detectie van antistoffen tegen het Epstein-Barr virus (EBV), dat de ziekte Infectieuze Mononucleose (IM) veroorzaakt. De test is eenvoudig. Al na 5 minuten kun je het resultaat van de test aflezen en weet je of je besmet bent of niet.

ik ben harstikke voor thuistesten het zorgt ervoor dat je niet in de spanning zit de meeste testen zijn hetzelfde als bij de huisarts zwangerschapstesten doe je ook zelf dus waarom niet dit.

ik raad iedereen ook aan om hier even te kijken http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Pfeiffer
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Gebruikersavatar
sassy
Actief lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 26 jun 2008, 14:28

Bericht door sassy »

http://www.easyhometest.eu/home.asp?cou ... ptiekeus=2

je lichaam begint pas met antistoffen te maken te pfeifer als je pfeiffer hebt gehad
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Nu gaan we maar weer on-topic.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Over keelpijn: mij valt op dat die bij mij in de avond altijd komt opzetten. Vreemd.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Je kan wel best, na zo'n positieve thuistest, toch even langs de huisartsenpraktijk voor bevestiging...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
fieke
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008, 13:23

Bericht door fieke »

Ik heb de laatste jaren ook vaak last van keelpijn. Als ik ziek word begint het altijd daarmee.
Bij mij is het vaak 's morgens als ik opsta: een droge mond en keelpijn. Slikken en eten is dan moeilijk, het gevoel alsof mijn hele keel driedubbel dik zit! Ook heb ik, als het heel erg is, een ontstoken gevoel aan de achterkant van mijn tong (bij de keel). Dan is het alsof ook mijn tong dubbeldik zit, en dan is praten nog moeilijker...
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ik heb een paar weken terug een flinke buikgriep gehad, die ook een dag van te voren al begon met een ontzettende keelpijn. Die kwam binnen anderhalf uur vanaf niks ineens opzetten..
Keep on rockin'
Gittje
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 jul 2008, 10:20

Bericht door Gittje »

Ik heb haast chronisch last van keelpijn, meestal in combinatie met licht opgezette halsklieren en rood doorlopen ogen. Vooral bij het opstaan heb ik er erg veel last van.

Enkel op dagen waar ik mij goed & uitgerust voel (op één hand te tellen) heb ik eerdergenoemde kwaaltjes niet.

Het enige dat soelaas biedt, is 's avonds een halve anti-histamine pilletje te nemen.
Plaats reactie