Wie is er bij een cardioloog geweest?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Eline
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:33

Wie is er bij een cardioloog geweest?

Bericht door Eline »

Gezocht: mensen die bij een cardioloog zijn geweest

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van mensen die bij een cardioloog zijn geweest.
Tevens zou ik graag willen weten wat hun klachten zijn en door wie ze zijn doorgestuurd.

Eline

Hoi Eline, heb je berichtje even verplaatst van 'Gezocht' naar 'Behandelingen en Medicijnen', omdat je geen cardioloog zoekt, maar mensen die daar heen geweest zijn. Heb gelijk de titel even duidelijker gemaakt. Hopelijk krijg je meer reacties zo. - Moderator Marloes
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

Ik ben via dr Vermeulen bij de cardioloog geweest.
Zij vertelden ook dat een veel van de me/cvs patienten die bij hen komen, iets aan hun hart hebben en zelfs niet altijd me/cvs blijken te hebben maar alleen een hartprobleem.
Je kunt ongetwijfelt je huisarts om een verwijzing voor de cardioloog vragen, of verwijzing naar dr Vermeulen, cvs research center in Amsterdam. Dan heb je 2 vliegen in een klap
sterkte
Reintje
Eline
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:33

Bericht door Eline »

Hoi Reintje

Bedankt voor je reactie.Weet jij misschien om wat voor aandoening het gaat?
Twee jaar geleden was ik bij mijn huisarts ivm hartkloppingen en toen zei mijn huisarts dat dat bij mij hoort???Toch vertrouw ik het niet zo,vooral nu ik steeds vaker hoor over hartaandoeningen bij ME patienten.

Groetjes Eline
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ik ben ook via dr Ruud Vermeulen van CVS Centrum Amsterdam bij de cardioloog geweest. Omdat uit hun inspanningstest (fietsproef) bleek dat mijn hart waarschijnlijk niet krachtig genoeg klopte. Daardoor trad er eerder verzuring/uitputting op dan bij een gezond persoon.
Ik kreeg de indruk dat ze zoiets als hartkloppingen niet erg alarmerend vonden, maar dat ze meer op zoek waren naar bijvoorbeeld een gaatje in het hart. Dit onderzoeken ze d.m.v. een hart-echo.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Ik.

Na aanleiding van een hoge ck-gehalte in bloed doorverwezen van huisarts naar internist.
Internist dacht wat te horen en door het velen nachtzweten waar ik last van heb (heb het niet warm of heet)
Hart-long foto gemaakt, hartfilmpje en goed luisteren.

Ik ben kerngezond volgens de cardioloog.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

ivm "gaatje in het hart" : is een PFO of Patent foramen ovale
http://www.poseidon.be/Geneeskunde.asp?PFO

hart+ME/cvs : www.hetalternatief.org/IACFS%202007.pdf voor de uitleg van Cheney's visie

Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
Unicorn
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 okt 2008, 15:30

Bericht door Unicorn »

Maar Jazzie wat heeft Vermeulen dan nu vastgesteld?
Stay strong! You can do it!
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ja cardioloog bezocht, meerdere.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Unicorn schreef:Maar Jazzie wat heeft Vermeulen dan nu vastgesteld?
Op de echo in ruststand werd niets afwijkends gevonden. Nu ben ik nog in afwachting van een echo tijdens inspanning.
Gebruikersavatar
Marrion
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2008, 08:33

Bericht door Marrion »

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden bij een cardioloog geweest. Ik had al een hele tijd last van een erg verhoogd hartritme. Het was op een gegeven moment zo erg dat ik niet meer kon lopen of mijn armen kon bewegen. Mijn hartritme was rond de 150 en wilde niet omlaag, ook niet met medicatie. Ik ben toen in het Catharine Ziekenhuis in Eindhoven geholpen, men noemt dit een ablatiebehandeling. Sindsdien gaat het redelijk moet ik zeggen.

Groetejs,
Marrion.
Een wijze uil is ook ooit als uilskuiken geboren.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik loop al jaren bij de cardioloog
er was een kleine afwijking
maar niets bijzonders ik heb onlangs op de hartbewaking gelegen
hartritme week af hoge bloeddruk
zuurstof niet optimaal daar heb ik medicijnen voor
en zo gaat het al jaren
Gast

Bericht door Gast »

ik heb al sinds 10 jaar hartritmestoornissen,dus vòòr mijn trage schildklier, sle en cvs.
na jarenlang medicatie, 3 ablaties en een pacemaker nog niet af van mijn hartritmestoornissen, als ik weer last krijg van hartritmest. dan volgt waarschjnlijk opnieuw een pulmonale venen ablatie.
pacemaker helpt nl niet voldoende bij een te hoge hartritme, vaak wel bij een te traag ritme.
denk zelf niet dat mijn hartproblemen met mijn cvs te maken hebben.
maar als ik last heb, ben ik natuurlijk wel extra vermoeid,, en duurt het langer voordat ik meweer redelijk voel. krijg nu nog maar weinig medicatie en bij een hartritmest. volgt een cardioversie :electroshock
groetjes marion
ps alie welk medicijn krijg jij dan voor je zuurstof?
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi marion
ik heb een tabletje onder mijn tong nitraat als het nodig is
en daar gebruik ik maar heel weinig van en selokeen voor mijn bloedruk en ritme en ik heb ascal
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Wat ik begrepen heb is dat een gewone cardioloog, net als een gewone internist, te weinig nauwkeurig/intensief, dus grof, onderzoekt en dus meestal niks kan vinden aan afwijkingen. Daarom heeft Ruud Vermeulen juist er een aangetrokken omdat ie nogal eens patienten aantrof met afwijkingen die in de richting van het hart wezen.

Dus voor je naar een cardioloog ga, vergewis je je dan van dat soort onderzoeken die uitsluitsels kunnen geven. Dan laat je hem die verrichten op jouw verzoek. En dan is het mischien nog de vraag of genoeg is.
Plaats reactie