Krachtsverlies?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

truus73
Gevorderd lid

Krachtsverlies?

Bericht door truus73 »

Als ik 's avonds voor de pc zit met een kopje koffie dan gebeurt het de laatste tijd regelmatig dat mijn hand met het kopje langzaam naar beneden zakt.
Het gevolg is een plas koffie op de grond. Ik merk het pas als ik de koffie op de grond hoor kletteren.
Ik vraag me dus af of dit krachtsverlies in de linker hand is of vermoeidheid en daardoor niet opletten.

Ook heb ik nu al wekenlang dat van mijn rechter hand de middelvinger een beweging maakt op de muis waardoor de muisknop wordt aangetikt.

Op zich allebei niet schokkend maar wel vervelend.

Mijn vraag is wie van jullie herkent het bovenstaande?
neeltje4
Actief lid

Krachtsverlies?

Bericht door neeltje4 »

Wat het is weet ik niet maar ik heb hetzelfde met de wijsvinger van mijn linkerhand. Heel erg raar, elke keer tik ik met deze vinger? Ik heb dit wel vooral 's avonds, misschien zijn het de spieren die stilaan ontspannen, ik weet het niet
Shavonne
Gevorderd lid

Krachtsverlies?

Bericht door Shavonne »

Krachtsverlies heb ik wel, ook vallen daardoor dingen gewoon uit de handen. Maar dat soort tremoren heb ik gelukkig nog niet waargenomen.
truus73
Gevorderd lid

Krachtsverlies?

Bericht door truus73 »

Dat van die middelvinger is net zoiets als dat je ooglid ineens trilt.
Volkomen willekeurig. En niet tegen te gaan.
Een soort spiertrekking denk ik. Heel raar.
Net als Neeltje4 met haar li-wijsvinger.
Shavonne
Gevorderd lid

Krachtsverlies?

Bericht door Shavonne »

Ik heb wel vaker spiertrillingen op een hele boel ander plaatsen. Het klopt dan als het ware en zie het ook bewegen, ook vreemd.
Ik heb trouwens ook last van krachtsverlies in mijn benen, vooral met hurken en dan weer opkomen, dat lukt gewoon niet meer.
Ik merk krachtsverlies aan mijn handen, vooral ook met een dop opendraaien enzo, dat lukt ook niet meer zo.
truus73
Gevorderd lid

Krachtsverlies?

Bericht door truus73 »

Ja die benen en handen dat heb ik ook.
Het is net of er niet genoeg kracht in je benen zit om je lichaam omhoog te duwen.
En voor het opendraaien van dopjes gebruik ik dan een doekje dan lukt het vaak wel.
Maar dat mijn hand met een kopje erin langzaam maar zeker naar omlaag zakt zonder dat ik er erg in hebt vind ik toch wel raar.
Gast

Krachtsverlies?

Bericht door Gast »

hoi truss en shavonne,

van spiertrillingen heb ook heel veel last van, al moet ik zeggen dat de magnesium wel geholpen heeft, al duurde het lang voordat het aansloeg.
en inderdaad op de gekste plaatsen, en dan uren lang, wordt je ook gek van!
ik heb ook veel last van een zoemend, trillend gevoel in de enkels, echt de hele dag door, zou kunnen liggen aan de sensibele neuropathie, waar ik ook last van heb, dat is een verstoring van de overdracht van de zenuwen en spieren, heb dit gevraagd aan reumatoloog en hij kon dit beamen dat het mogelijk is, maar helemaal zeker ook weer niet.
er blijft bij mij altijd zoveel onduidelijk, ik baal hiervan.
krachtsverlies heb ik ook gehad in mijn armen, als ik spierontstekingen heb, door de sle.
kijk, dan snap ik ook hoe dat komt, maakt het voor mij toch iets gemakkelijker om het te accepteren, hoewel... :roll: :roll:
groetjes
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik heb een vervelend kloppend gevoel in mijn rug en nek en hoofd het trekt helemaal door naar mijn armen en benen en dan heb ik ook een krachts verlies ,ik noem het een soort zenuwachtig gevoel in mijn
lichaam ik heb er nu heel erg last van
en dit komt meestal op als ik heel erg moe bent
groetjes
Vanessa
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Komen die spiertrillingen steeds in dezelfde spier voor of durft dit al wel eens te wisselen?
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Hallo Truus

Krachtsverlies komt mijn inziens doordat de signalen niet meer goed doorkomen in het brein.

Het brein geeft dan verkeerde signalen door.

Dan zit je aan je grens. Het is dus niet het probleem met de vingers.

Dat is het dan op dat moment wel.

ME/CVS patienten lopen ook nog wel eens tegen voorwerpen aan.

Dat is hetzelfde probleem. De signalen komen later door dan bij een gezond persoon.

Vandaar dat er bij een ME/CVS patienten alles in slow motion gaat.
Vanessa
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Die stelling klopt. Maar daarom vraag ik ook of het steeds in dezelfde spier is of niet. Want het kunnen nog andere zaken zijn...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik heb dus pas een onderzoek gehad voor de zoveelste keer
bij de neuroloog en die gooit het op het sympatisch zenuwstelsel
en de hersenstam de hersenstam oftewel de hersenen geven de prikkels niet goed door, en hoe langer je dat niet goed gebruikt
hoe moeilijker het word , bij mij zijn het een soort verlammingen
ook op mijn ogen
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

@ Melanie.
Dat vroeg ik mij dus af.
"Vergeten" mijn hersenen soms dat ik iets in mijn hand heb?
Het overkomt me meestal 's avonds en als ik weer eens erg moe ben.
En het is de hele Li-hand die dan gewoon volkomen ontspant.
Waardoor ik of iets laat vallen of waardoor het kopje omkiept.
In het laatste geval kan ik dweilen :( .
Tineke
Beginner

Bericht door Tineke »

Wat ben ik blij dat ik niet alleen ben met dat krachtverlies.
Bij mij is het erg vervelend met mijn benen : als ik met de auto rij, begint mijn rechterbeen waarmee ik gas moet geven , te trillen.
Ik kan moeilijk een stand aannemen, waarbij die trilling ophoudt. Ik moet eerlijk zeggen dat die trilling mij erg verontrust en ook erg hinderlijk is bij het rijden.
Het is zelfs zo dat ik erop zie om een langere afstand te rijden, dan bedoel ik zoiets van 30 km.
Deze week was het zeer duidelijk aanwezig en kon ik bij mezelf de angst niet onderdrukken dat het om MS zou kunnen gaan.
Nu ik dit allemaal lees, ben ik terug wat geruster.
Als ik moe word, heb ik ook een trilling in de handen, hetgeen erg gênant is.

Groetjes
neeltje4
Actief lid

Bericht door neeltje4 »

Zoals Melanie schrijft, daar heb ik ook last van, ik loop inderdaad tegen kasten en tafels en deurstijlen enzo . Ik heb steeds blauwe plekken vooral op armen en benen en het lijkt soms wel of ik de afstand of de breedte van bv de deur niet correct kan inschatten. Heel raar. En dit gebeurt ook vooral bij klaarlichte dag dus het is niet dat ik 's nachts in het donker over al tegenaan bots.
groetjes
Plaats reactie