Haalbare hobby met ME/CVS?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
claudine
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 mar 2006, 14:41

Bericht door claudine »

Hoi, ik ben sinds twee maanden met fysio-fitness bezig en het geeft me het idee wat te kunnen doen aan beweging en tevens kom ik een beetje onder de mensen.
Ik ben niet echt opbouwend bezig, maar ben zo'n 3 kwartier in beweging !
Ook ben ik bij een groepje voor aqua-jogging en al "loop in de kantjes er vanaf" ik voel me er prima bij. Lekker met de meiden bijkletsen en tevens wat met mijn lichaam doen.
Voor thuis op de bank heb ik sierknippen ontdekt wat ik zelfs liggend kan doen.
Bijlagen
Sierknippen is lekker rustig en zelfs liggend te doen. Met spatten verf op papier als shabloon te gebruiken evt.
Sierknippen is lekker rustig en zelfs liggend te doen. Met spatten verf op papier als shabloon te gebruiken evt.
sierknippen.jpg (11.78 KiB) 529 keer bekeken
Musicchris
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 07 dec 2005, 19:10

Bericht door Musicchris »

Ik doe tegenwoordig ook fysio-fitness, maar dan wel in mn eentje. En maar heel kort, twee keer vijf minuten. Maar het is een begin, en ik wil het echt gaan opbouwen.
Verder heb ik tegenwoordig weinig tijd voor hobby's, als ik niet studeer heb ik meestal niet de puf om iets te doen (daarom kom ik ook zo weinig hier tegenwoordig). Maar binnenkort ga ik weer een avondje optreden met een vriendin (dan speel ik dwarsfluit) dus nu komt die fluit ook weer af en toe uit de kast.

Verder heb ik een nieuwe hobby die je zittend kan doen, echt aan te raden! Ik borduur. Niet van die kleine kruissteekjes met een patroon dat je steeds uit moet stellen, maar groffer, met wol en gaas waar het patroon al op is voorgedrukt. Het is voor een sierkussen, en wordt erg leuk!
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Ik had vele hobby's...schilderen;schrijven;lezen;computeruitbreidingen;kleine klussen in huis; uitzoeken van kleine aanpassingen om mij het leven gemakkelijker te maken ( ik kom uit die sector en ben nogal technisch aangelegd)

Spijtig genoeg is bijna alles doorheen de jaren stilletjes afgebrokkeld. Lezen is het enige wat ik nog elke dag doe en ik neem de pijn achteraf erbij want zonder zou ik echt niet kunnen.
De PC blijft soms dagen gesloten maar op iets betere dagen is hier reageren; zelf iets schrijven of dingen uitzoeken voor mezelf of anderen wel iets dat ik graag doe.
Daarnaast probeer ik in de mate van het mogelijke te genieten van onze kinderen en kleinkinderen.
Zij maken het uiterst beperkte leven dat ik nu leid nog een beetje de moeite waard om te leven.

Heikenie
I will survive
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

haalbare hobby met m,e

Bericht door Alie »

mijn hobby is medisch fittnes doe ik al 15 jaar toen ik begon dacht ik het lukt mij nooit en nu als ik een poosje niet geweest ben voel ik mijn kracht afnemen gewoon rustig opbouwen of op je eigen tempo ik ben er erg blij mee en zeker de gezelligheid van de groep ,probeer het en de computer is ook een afleiding voor mij, en ik woon vlak bij de oosterhof rotterdam daar ga ik een uurtje winkelen met mijn scootmobiel en daarna een uurtje mijn bed in succes :D :?
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

haalbare hobby met m,e

Bericht door Marjolijn »

Jazzie, Adesterke en Musicchris; Ik heb de berichtjes die jullie hierna hebben geplaatst over Capelle en Rotterdam etc in een apart topic geplaatst. Namelijk in het Cafe en onder het topic "Waar woon je?". Daar kunnen we er wat uitgebreider over doorpraten zodat we hier weer on-topic verder kunnen.
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

haalbare hobby met m,e

Bericht door Marloes »

Ik wil even zeggen dat ik dat sierknippen er heel erg mooi uit vindt zien!!

Ik ga zelf binnenkort weer beginnen aan de kerstkaarten.. :)
Keep on rockin'
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

Yoga? Kun je je zoveel vermoeien als je het zelf wilt. En desnoods blijf je de hele les liggen.
Plaats reactie