Stoelmassage

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
agnes
Actief lid

Stoelmassage

Bericht door agnes »

Ik heb soms een enorme spierspanning in het bovenste deel van mijn rug. Dat maakt ook dat ik moeite heb mijn lijf overeind te houden. Al verschillende keren heb ik baat gehad bij stoelmassage. Je houdt je kleren aan en gaat op een speciale stoel zitten. De masseur behandelt dan je rug, schouders en evt. nek. Het duurt een half uurtje. Veel behandelaars komen aan huis, maar niet iedereen wil voor 1 iemand komen.
Niet iedereen zal dit kunnen betalen en niet iedereen zal er baat bij hebben. Als het je wat lijkt, kijk dan eens naar iemand bij jou in de buurt die stoelmassage geeft en aan huis wil komen. Je kunt zelf bepalen hoe vaak je wil (en kan betalen).
semma
Gevorderd lid

Re: Stoelmassage

Bericht door semma »

agnes schreef: 17 mar 2025, 21:52 Ik heb soms een enorme spierspanning in het bovenste deel van mijn rug. Dat maakt ook dat ik moeite heb mijn lijf overeind te houden. Al verschillende keren heb ik baat gehad bij stoelmassage. Je houdt je kleren aan en gaat op een speciale stoel zitten. De masseur behandelt dan je rug, schouders en evt. nek. Het duurt een half uurtje. Veel behandelaars komen aan huis, maar niet iedereen wil voor 1 iemand komen.
Niet iedereen zal dit kunnen betalen en niet iedereen zal er baat bij hebben. Als het je wat lijkt, kijk dan eens naar iemand bij jou in de buurt die stoelmassage geeft en aan huis wil komen. Je kunt zelf bepalen hoe vaak je wil (en kan betalen).
Zag er een op een befietsbare lokatie. Kost € 30 voor 30 minuten.

Was vorig jaar bij fysiotherapeut. Is raar geworden zeg! Als ze niet zelf een fitness-zaal hebben, dan zitten ze in een kantoortje in een fitness-centrum. En wat je ook hebt: krachtsport is het adagium. Om ze niet op stang te jagen, zei ik naar waarheid dat ik fibromyalgie heb en dus géén spierbelastende oefeningen mag doen. Volgens mij kent elke fysiotherapeut dat. Maar deze bleek bij terugblik alleen de eerste keer iets van een ingaand kanaaltje te hebben. Wat je verder zei ging gelijk via het andere oor weer eruit. Hij vroeg een paar keer of ik nog wel wilde. Hij bedoelde natuurlijk dat hij zelf niet wilde (had een lamlendige uitstraling) en dat ik me terug moest trekken. Nope.
't Is net als bij de huisarts: je moet je eigen huisarts zijn en blijkbaar ook je eigen fysiotherapie samenstellen. Zelf uitzoeken wat er is en wat de mogelijkheden zijn. En natuurlijk kijken of ze wel binnen je bereik zijn.

Er zijn hier in de gemeente op verschillende plaatsen van die fitness plaatsjes ingericht. En ja hoor, ook bij het bejaardenhuis (hoe dat tegenwoordig heten mag) bijna alleen krachtapparaten. Moet je echt doen met een artritis-lijf of met fibromyalgie! Er is ook een gelijke brug, maar slechts een korte, dus geen leren met losse handen lopen. Drie stapjes is veel te weinig.
Plaats reactie