Alternatief voor wie niet meer kan fietsen/e-biken
Moderator: Moderators
Alternatief voor wie niet meer kan fietsen/e-biken
Is fietsen of een e-bike gebruiken te vermoeiend? Kan/wil je geen snorfiets?
Dan kan een elektrische loopfiets van Sitgo een oplossing zijn. Het is een " fiets" zonder trappers, maar met een plankje waar je je voeten op kan zetten.
Je kunt ondersteund meelopen, maar je kunt ook volledig op de motor rijden.
Meer weten? www.sitgo.nl
Dan kan een elektrische loopfiets van Sitgo een oplossing zijn. Het is een " fiets" zonder trappers, maar met een plankje waar je je voeten op kan zetten.
Je kunt ondersteund meelopen, maar je kunt ook volledig op de motor rijden.
Meer weten? www.sitgo.nl
Re: Alternatief voor wie niet meer kan fietsen/e-biken
agnes schreef: ↑26 mei 2023, 00:07 Is fietsen of een e-bike gebruiken te vermoeiend? Kan/wil je geen snorfiets?
Dan kan een elektrische loopfiets van Sitgo een oplossing zijn. Het is een " fiets" zonder trappers, maar met een plankje waar je je voeten op kan zetten.
Je kunt ondersteund meelopen, maar je kunt ook volledig op de motor rijden.
Meer weten? www.sitgo.nl
Wat mij zo slopend lijkt aan elke 3-tweewieler, is het gewicht van de accu die de fiets loodzwaar maakt.
Waarom zijn er geen afbeeldingen en beschrijving meegestuurd?
Re: Alternatief voor wie niet meer kan fietsen/e-biken
Die 3 moet een e zijn: elke e-driewieler.
Re: Alternatief voor wie niet meer kan fietsen/e-biken
@Semma
Ik zie je reactie nu pas.
De Sitgo is een tweewieler, geen driewieler.
Tja, de accu is bij elk elektrisch voertuig nodig en zwaar. De Sitgo weegt maar 15 kg, dus niet al te zwaar. Een brommer/snorfiets weegt al gauw 50 kg.
Je kunt op www.sitgo.nl meer lezen.
Ik zie je reactie nu pas.
De Sitgo is een tweewieler, geen driewieler.
Tja, de accu is bij elk elektrisch voertuig nodig en zwaar. De Sitgo weegt maar 15 kg, dus niet al te zwaar. Een brommer/snorfiets weegt al gauw 50 kg.
Je kunt op www.sitgo.nl meer lezen.
Re: Alternatief voor wie niet meer kan fietsen/e-biken
En de e-bike? In de jaren 90 zag ik dat die zo'n 27kg waren.agnes schreef: ↑08 jan 2024, 01:53 @Semma
Ik zie je reactie nu pas.
De Sitgo is een tweewieler, geen driewieler.
Tja, de accu is bij elk elektrisch voertuig nodig en zwaar. De Sitgo weegt maar 15 kg, dus niet al te zwaar. Een brommer/snorfiets weegt al gauw 50 kg.
Je kunt op www.sitgo.nl meer lezen.
Mijn eigen lichtgewicht fiets woog bij oplevering 14 kg en ik heb er wat dingen op laten zetten als jasbeschermers, voordrager (het mandje had ik al) en uiteraard het grootste model zadeltas achterop, zodat een gewone boodschappentas daar makkelijk in kan.
Ik blijf vervelende dingen lezen over die accu's voor e-bikes en e-fietsen.
Re: Alternatief voor wie niet meer kan fietsen/e-biken
Ik heb 10 jaar een elektrische Spartamet (officieel Saxonette) -een soort e-bike waar je ook zonder meetrappen op kan rijden en nooit narigheid met de accu gehad. Nu al 1,5 jaar een Sitgo, ook met accu.
Geen probleem.
Maar als je het niet vertrouwt, niet doen. Ieder zijn keuze.
Geen probleem.
Maar als je het niet vertrouwt, niet doen. Ieder zijn keuze.
Re: Alternatief voor wie niet meer kan fietsen/e-biken
Ik heb ook al zo'n 12 jaar een Saxonette en hij bevalt wel maar de typegoedkeuring van dit soort snorfietsen is komen te vervallen. En heb de Sitgo bestudeerd en het lijkt me wel wat. Maar de treeplank van de Sitgo is wel erg smal en heb ik nog geen oplossing voor.agnes schreef: ↑03 jun 2024, 19:14 Ik heb 10 jaar een elektrische Spartamet (officieel Saxonette) -een soort e-bike waar je ook zonder meetrappen op kan rijden en nooit narigheid met de accu gehad. Nu al 1,5 jaar een Sitgo, ook met accu.
Geen probleem.
Maar als je het niet vertrouwt, niet doen. Ieder zijn keuze.
Je moet de Sitgo verplicht aantrappen om een vaart te krijgen anders doet de motor het niet. Is het aantrappen niet lastig als je dat bij ieder stoplicht moet doen?
Re: Alternatief voor wie niet meer kan fietsen/e-biken
De elektrische fietsen waren me al in de jaren 90 te zwaar. Ik heb een oude 12-versnellings semi-race (hybride van stadsfiets en racefiets), die bij aanschaf 14 kg woog en wat zwaarder zal zijn met toevoegingen als jasbeschermers, fietstas model krantentas (daar kan je 2 boodschappentassen in schuiven) en draagrekje voor. Een rekje dat aan de voorwiel-as en de stuurpen bevestigd is, kan niet met een verende voorkant. Die wil ik ook niet, want dat zal energie opslokken. Ik wil een strak rijdende fiets.
Maar bij herhaaldelijk moeten stoppen voor stoplichten en andere blokkades, heb ik inderdaad moeite met weer op gang komen.
Een ander punt is die ondergrondse fietsstallingen. Van wat ik zag, moet je de fiets omhoog sjorren en omlaag proberen tegen te houden dat hij er vandoor gaat. Er zijn flats waar de 1e woonlaag op halve hoogte is en bergingen in de half verlaagde kelder. Daar moet je ook met je fiets zeulen. Heb dat altijd afschrikwekkend gevonden.
Ben een paar keer op vakantie van die helemaal niet hoge trappen tegengekomen en weet dat het een klereklus was om de fiets mee omhoog en dan aan de andere kant van de voetgangers- en fietsersbrug weer zonder brokken te maken omlaag te krijgen.
Bij elektrische fietsen heb je dan nog het gewicht van de accu. Ook fietsaccu's kunnen spontaan ontbranden.
Omdat zo'n fiets me te zwaar is, was ik dus al lang afgehaakt voordat we over de risico's van die accu's hoorden.
Maar bij herhaaldelijk moeten stoppen voor stoplichten en andere blokkades, heb ik inderdaad moeite met weer op gang komen.
Een ander punt is die ondergrondse fietsstallingen. Van wat ik zag, moet je de fiets omhoog sjorren en omlaag proberen tegen te houden dat hij er vandoor gaat. Er zijn flats waar de 1e woonlaag op halve hoogte is en bergingen in de half verlaagde kelder. Daar moet je ook met je fiets zeulen. Heb dat altijd afschrikwekkend gevonden.
Ben een paar keer op vakantie van die helemaal niet hoge trappen tegengekomen en weet dat het een klereklus was om de fiets mee omhoog en dan aan de andere kant van de voetgangers- en fietsersbrug weer zonder brokken te maken omlaag te krijgen.
Bij elektrische fietsen heb je dan nog het gewicht van de accu. Ook fietsaccu's kunnen spontaan ontbranden.
Omdat zo'n fiets me te zwaar is, was ik dus al lang afgehaakt voordat we over de risico's van die accu's hoorden.