Asje

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Asje

Bericht door Zuiderzon »

Met spijt in het hart vernemen wij dat de community afscheid moet nemen van Asje.

Een eerbetoon werd gepubliceerd op de website van ME Centraal:

https://mecentraal.wordpress.com/2022/1 ... inberg-64/

Veel sterkte aan de nabestaanden.

Rust zacht.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Re: Asje

Bericht door josje15 »

Rust zacht, Asje!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
katja
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jun 2021, 17:13

Re: Asje

Bericht door katja »

Rust zacht Asje.
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Re: Asje

Bericht door willemijnd »

Een treurig bericht: donderdag 3 november ’s ochtends vroeg is ME-patiënte Anne Steinberg op 64 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van COPD en andere longproblemen. Hoewel ME niet direct de oorzaak van overlijden was, heeft dit toch sterk aan een te vroeg overlijden meegewerkt.

Anne leed al vele jaren aan ME en was zeer betrokken bij de hele ME-gemeenschap. Op het ME-forum schreef ze onder pseudoniem 'Asje'. Ze heeft de hulplijn bemand van de ME-stichting in de begintijd toen die nog biomedisch gericht was. Ze wist veel van ME en volgde de (medische) ontwikkelingen op de voet. Talloze lotgenoten heeft zij een luisterend oor geboden en van advies voorzien. Soms was alleen het bevestigen van de bizarre situatie waarin veel MEers zich bevinden al heel waardevol.

Mijn contact met haar verliep in eerste instantie via forumberichtjes die elkaar kruisten. Nadat wij elkaar voor het eerst hadden ontmoet, werd ons contact meer privé en leerde ik haar beter kennen. In haar jonge jaren een bruisende vrouw die veel van dansen hield; later zo goed als bedlegerig maar nog altijd gesteld op een goed verzorgd uiterlijk. De hoogste eer die ik kon behalen was dat het me uiteindelijk toe werd gestaan een keer haar haren te knippen. Met heel precieze aanwijzingen; en achteraf bleek dat die inderdaad het beste resultaat gaven.

Lang heeft ze zich zo goed als alleen staande weten te houden. Door een verschoven dag/nachtritme en doordat prikkels van onbekenden over vloer te veel waren werd het lastig om hulp te ontvangen of artsen te bezoeken. Maar door dingen slim te regelen en in te delen hield ze het jaren vol.

Het was gezellig als ik haar bezocht: altijd even hartelijk en belangstellend, en je kon fijne gesprekken met haar voeren.

Omdat haar familie in het verre buitenland woont heb ik me de afgelopen weken intensief met haar bemoeid. Na overlijden is haar broer overgekomen en met zijn instemming licht ik ME-wereld in.
Of je haar nu gekend hebt of niet, voor veel lotgenoten zal dit nieuws een schok zijn.

Het is wat kort dag, maar wie informatie over de begrafenis a.s. vrijdagmiddag in Amsterdam wil ontvangen, kan mij een berichtje sturen.
Of als je nog andere vragen hebt, laat het gerust weten, al zal het antwoord even op zich laten wachten.


Veel sterkte en liefs, Willemijn
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Re: Asje

Bericht door luipaardje »

Beste Asje,

Je was heel actief hier. Bedankt voor alles wat je voor de MEdepatiënten hebt gedaan.
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Re: Asje

Bericht door evaluna »

Moge de aarde je zachtjes dragen, Asje
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Re: Asje

Bericht door Henny »

Asje, Dank voor je inzet.
Opdat je nu met zachtheid omringt mag zijn.

Sterkte voor allen die haar hebben gekend.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Plaats reactie