Nieuwe serie over ziektes zonder behandeling

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Nieuwe serie over ziektes zonder behandeling

Bericht door agnes »

Op de website van Radar las ik dat er mensen gezocht worden voor een programma over klachten waar geen diagnose voor is en ziektes waar geen behandeling voor is.

Misschien iets voor ME patiënten?

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -diagnose/
Gebruikersavatar
shar
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 feb 2014, 05:18

Nieuwe serie over ziektes zonder behandeling

Bericht door shar »

Dat zou toch een mooie gelegenheid zijn als het iemand lukt dat te doen.
ME/CVS is sinds 1969 opgenomen in de Internationale Classificatie van Ziektes (ICD) van de WHO. We zitten nu in 2021 en nog steeds bestaat er geen behandeling voor ons.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Nieuwe serie over ziektes zonder behandeling

Bericht door plassterk »

Ja inderdaad. Zelf durf ik zoiets niet aan op tv. Maar ik hoop dat iemand de moed vindt om zich aan te melden.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Nieuwe serie over ziektes zonder behandeling

Bericht door rie »

Radar heeft altijd wel een erg alternatieve, niet persé wetenschappelijke vaststaande/aangetoonde benadering van ziektes. Dat is dan wel een risico/gok.
Gebruikersavatar
shar
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 feb 2014, 05:18

Nieuwe serie over ziektes zonder behandeling

Bericht door shar »

@plassterk, ik kan soms ook niet op de juiste woorden komen, dus dat is ook geen goed idee.

@rie.....en als we Radar nou eens aan de wetenschappelijke bewijzen kunnen helpen? Tenminste als ze er open voor staan.
Maar eerst moet er wel iemand zijn die dat aandurft.
Onze regering kan het weinig schelen hoe het met ons gaat, tot nu toe hebben de patiënten zelf voor elke stap moeten vechten.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Nieuwe serie over ziektes zonder behandeling

Bericht door robin123 »

Op Netflix was toen toch ook zo'n soort serie over onverklaarbare ziektes en daar werden mensen echt voor gek afgebeeld. De wanhopige dingen die patiënten doen, geeft alleen maar weer hoe klem mensen zitten in een maatschappij waar artsen het lef hebben om ziektes te ontkennen die al heel lang bekend zijn.
Ik heb bij deze serie echt niet inschatten wat ze vragen, filmen en hoe ze het monteren.

Ik hoop echt dat iemand wel de moed heeft, gekozen word en het juiste beeld geeft van ME
Gebruikersavatar
shar
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 feb 2014, 05:18

Nieuwe serie over ziektes zonder behandeling

Bericht door shar »

Ik heb geen Netflix dus dat heb ik helaas niet gezien.

Dit zijn de vragen die men online kan beantwoorden bij Radar en dan nemen ze contact op:
- Wat zijn je klachten?
- Welke behandeling van welke artsen heb je tot nu toe gehad?
- Hoe lang heb je al klachten? (niet verplicht)

Ik hoop dat er toch iemand is die het wil doen, want onze levens gaan aan ons voorbij en we hebben nog steeds niets als behandeling!!
Plaats reactie