Petitie vuurwerkverbod

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Petitie vuurwerkverbod

Bericht door luipaardje »

Bij de nieuwsberichten op de site van de ME/CVS Stichting zag ik dat zij als organisatie de petitie voor het vuurwerkverbod hebben getekend en anderen oproepen dit ook te doen.

Ik vind dit wel een goed initiatief.
Wie wil kan hier tekenen:
https://petities.nl/petitions/vuurwerkverbod

Er is ook deze:
https://vuurwerkmanifest.nl/
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Petitie vuurwerkverbod

Bericht door asje »

Ben het er niet mee eens ... ik ben vóór:

Alleen siervuurwerk. Alleen tussen 00.00 en 01.00 op de 31e. Handhaving zo nodig door de ME.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Petitie vuurwerkverbod

Bericht door semma »

Siervuurwerk is zwaar giftig, met stoffen als barium en strontium.
Ook zonder te weten wat er in zit, kan je al makkelijk zien dat het mis is: je ziet meer gifgaswolken dan kleurtjes in de lucht.
hazel78
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2023, 16:44

Re: Petitie vuurwerkverbod

Bericht door hazel78 »

Hoewel ik graag naar vuurwerk kijk, steun ik de verbodspetitie in zijn geheel. Er zijn verschillende sterke argumenten, waaronder de effecten op het milieu, veiligheidsproblemen en stress bij huisdieren.top follow Laten we zorgvuldige festiviteiten die het welzijn van iedereen garanderen de hoogste prioriteit geven." =D>
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Re: Petitie vuurwerkverbod

Bericht door robin123 »

Ik ben tegen een vuurwerkverbod. Het jaar dat het niet verkocht mocht worden, was er het zwaarste vuurwerk ooit. Allemaal via Duitsland en België.
Het is zoiets als "the war on drugs" Of het drankverbod in 1920. Reguleren met lichter vuurwerk is beter dan een verbod en gevaarlijker en luider vuurwerk op straat.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Re: Petitie vuurwerkverbod

Bericht door semma »

robin123 schreef: 23 dec 2023, 10:42 Ik ben tegen een vuurwerkverbod. Het jaar dat het niet verkocht mocht worden, was er het zwaarste vuurwerk ooit. Allemaal via Duitsland en België.
Het is zoiets als "the war on drugs" Of het drankverbod in 1920. Reguleren met lichter vuurwerk is beter dan een verbod en gevaarlijker en luider vuurwerk op straat.
Ik ben voor vuurwerkvrije zones, op voorwaarde dat er gehandhaafd wordt.
Heb nooit plezier beleefd aan vuurwerk.
Ben absoluut tegenstander van vuurwerk nadat ik met een gezelschap op een avond op een druk Schevenings strand belandde. Het was me ontgaan dat we naar vuurwerk zouden gaan, iets wat ik tot dan alleen kende van Oud&Nieuw. We stonden vlak bij de plaats waar het afgestoken werd en stonden met ons hoofd in de gifgassen.

Er wordt soms voorgesteld om alleen het knalvuurwerk te verbieden, als dat überhaupt zou kunnen. Maar siervuurwerk is veel schadelijker, omdat de mooiste kleuren ontstaan door de giftigste stoffen.
Plaats reactie