Straling

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Straling

Bericht door asje »

Het heeft niets met ME te maken - dat bestaat nl al eeuwen...
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Straling

Bericht door soof »

begon volgens míj ongeveer gelijk met vaccineren :P :-$
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Tja als je straling moet vermijden dan kan je alles wel vermijden. Mag ik dan ook niet in de zon liggen als het "stralend mooi weer is"?
wel gerustellend om te zien dat er ontzettend dure dekens te koop zijn die straling tegen kunnen houden, maar eerlijk gezegd verdenk ik ze eerder van geldklopperij.
. Ik geloof best wel dat mensen last kunnen hebben van straling, maar mijns inziens is het geen hoofdoorzaak van ME.
Dat iemand een oproep tot stralingsonderzoek op eigen initiatief naar een instantie stuurt vind ik dom, het is al lastig genoeg om als ME patiënt serieus genomen te worden. Stuur het dan naar de Vereniging of Stichting ofzo, maar ja dat is mijn mening.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@soof Nee, het vaccinatieprogramma bestaat niet al eeuwen, maar nog maar heel kort.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

maar 'ken' jij dan een ander eeuwenoud geval dan Florence Nightingale, van wie nog maar de vraag was of ze het echt had, en denk je niet dat zo iemand één van de eerste gevaccineerden zou zijn?

was die Royal Free uitbraak niet zo'n beetje het begin of tel jij de neurastenie-of-hoe-heet-het gevallen ook mee? (wat misschien ook best een gevalletje, en nu zit ik ff verschrikkelijk te gokken, jodiumgebrek ofzo kan zijn geweest trouwens)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Straling

Bericht door vicky12 »

Peter: nee, het is geen hoofdoorzaak van M.E., dat schrijf ik ook niet.
Maar het speelt zeker mee. M.E. is een diagnose; een opstapeling van toxines, zware metalen, giftige adjuvants in vaccins, parasieten, virussen.
Dus én, én, én, én....
En al de belastingen/vergiftigingen zorgen op hun beurt ook weer voor tal van klachten, pijn, tekorten van vitamines, mineralen enz.
Goed mogelijk dat een aangeboren slecht ontgiftingssysteem/enzymsysteem, de grondslag hiervoor is.
Straling kun je verminderen door bijv. Shungitstenen bij je computer te leggen, onder je matras en bijv, gewoon in je zak te stoppen.
Die absorberen de straling.
Straling voorkomen kun je niet; er zijn wel veel mogelijkheden om het te verminderen.

P.S.:
En natuurlijk moet je juist wél in de zon! Vitamine D aanmaken!


asje schreef:
Het heeft niets met ME te maken - dat bestaat nl al eeuwen...

http://www.hetalternatief.org/Model%20Maes.htm

De (pathofysiologische) verklaring voor de ME/CVS-klachten
van prof. Maes ziet er schematisch als volgt uit:


Pathofysiologie

De abnormale reaktie wordt in gang gezet door NF-kB.
NF-kB is een eiwit dat een hoofdrol vertolkt in de fysiologische reaktie van het lichaam op prikkels (zoals ziektekiemen, straling, voeding en stress): NF-kB is de regisseur.

NF-kB leidt tot de aanmaak van:
COX-2 (zet de produktie van
prostaglandine-2, proteasen en superoxide in werking),
cytokines (m.n. IL-1, IL-6 en IL-8, resulteert in de produktie van stikstofoxide: iNOS).
Laatst gewijzigd door vicky12 op 08 aug 2015, 13:24, 4 keer totaal gewijzigd.
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Straling

Bericht door vicky12 »

soof schreef:begon volgens míj ongeveer gelijk met vaccineren :P :-$
Dat is heel goed mogelijk, Soof.
In vaccins zitten ook giftige stoffen zoals aluminium en kwik of kwikverbindingen, lichaamsvreemd squaleen, formaldehyde, lichaamsvreemd- en dierlijk DNA ! .. en noem maar op.
Vooral aluminium en kwik passeren de bloed-hersenbarriere ( en zeker bij kleine kinderen) en veroorzaken daar ontstekingen.
Maar dat maakt eigenlijk niets uit; de toxines van de Borrelia doen het hetzelfde en veroorzaken gelijkaardige 'klachten'..

https://mecvswetenschap.wordpress.com/2 ... ie-en-cvs/
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Straling

Bericht door asje »

maar 'ken' jij dan een ander eeuwenoud geval dan Florence Nightingale, van wie nog maar de vraag was of ze het echt had, en denk je niet dat zo iemand één van de eerste gevaccineerden zou zijn?
De eerste uitbraak die heel bekend is gebleven was in 1934, LA. In de jaren '10 waren er ook al uitbraken - een eeuw geleden dus, nog geen vaccinaties. Het is uiteraard uitgezocht door 'onze' deskundigen, dat dit ziektebeeld wsl altijd al bestond, in de literatuur terug te vinden. Natuurlijk kennen we geen gevallen buiten wsl FLorence N, die mensen kregen de 'diagnose' neurasthenie, hysterie... Zo kennen we ook geen bekende gevallen van MS, Parkinson, epilepsie uit die tijd.
      soof schreef:
begon volgens míj ongeveer gelijk met vaccineren

Dat is heel goed mogelijk, Soof.
Niet dus.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Straling

Bericht door soof »

ach het doet er ook niet zoveel toe of de EBV het in-de-hersenen-kunnen-kruipen-truukje van een dooie of levende polio heet afgekeken ;)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Bericht door vicky12 »

Nee, inderdaad.. maakt niet uit. net zo min als het HHV 6,7,8. :cry: 't Is duidelijk dat ik ook door het polio-vaccin mee naar binnen is gekomen.
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Bericht door vicky12 »

Nogmaals straling...

Ik ben zelf erg gevoelig voor straling en velen met mij, denk ik.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lev ... riere.html

De hersenen hebben een grote behoefte aan zuurstof dat wordt aangevoerd door het bloed. Toch zijn het bloed en de hersenen van een mens gescheiden. In de wanden van de haarvaten van de hersenen zijn de cellen stevig afgedicht en dit is de bloed-hersenbarrière. De bloed-hersenbarrière beschikt over transportsystemen die noodzakelijke stoffen voor de hersenen door de bloed-hersenbarrière brengen. Wanneer de bloed-hersenbarrière verstoord wordt door bijvoorbeeld wifi, gaat het lekken en kunnen schadelijke stoffen de hersenen binnenkomen. Hierdoor kunnen ziekten optreden of verergeren.

De bloed-hersenbarrière (BHB)
De bloed-hersenbarrière is de grens tussen het bloed en de hersenen en kan worden gezien als een soldaat die selectief de noodzakelijke stoffen doorlaat en schadelijke stoffen niet. De bloed-hersenbarrière beschermt de hersenen tegen infecties met bacteriën. Treedt er wel een bacterie op dan is deze moeilijk met antistoffen of antibiotica te behandelen. Een neurologische aandoening kan een verandering in het functioneren van de bloed-hersenbarrière geven en iemand kan dan ziek worden.


Straling mobieltjes oorzaak lekken bloed-hersenbarrière
Al langer is bekend dat de Zweedse wetenschapper en neuroloog Dr. Leif Salford onderzoek gedaan heeft naar de straling van draadloze apparaten, zoals de draadloze telefoon en de effecten daarvan op de hersenen. Door het blootstellen van dieren aan straling blijkt dat zelfs al bij de geringste blootstelling de bloed-hersenbarrière begint te lekken. Dit zal bij elk levend organisme het geval zijn, dus ook bij mensen.
Gast

Bericht door Gast »

Betablokker metoprolol gaat ook door de bloed-hersenbarriere,gevolg nachtmerries en hallucinaties....
Gebruikersavatar
infoman
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:50

Bericht door infoman »

Hier kan je een petitie ondertekenen als je tegen electrosmog bent.
Er staat ook nog een hoop tekst van diverse professoren.

http://www.verminder-electrosmog.nl/petitie/inhoud/
Gebruikersavatar
infoman
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:50

Bericht door infoman »

Hier een artikel over straling dat onder andere ook gaat over de ontregeling
van de mitochondria. En zou de grote winnaar Groen Links hier nog wat aan gaan doen.....denk het niet.

Stralingsklachten, hoe ze ontstaan en hoe Big Farma er van profiteert
https://dooozz.nl/blog/stralingsklachten/
Gebruikersavatar
infoman
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 dec 2012, 22:50

Bericht door infoman »

Goede film over het gevaar van straling voor de gezondheid

5G apocalypse met nederlandse ondertiteling, youtube (ondertiteling in andere talen is te vinden)
https://www.youtube.com/watch?v=ol3tAxnNccY

Belangrijke links
http://www.stopumts.nl/index.php?gelezen=1
http://www.verminder-electrosmog.nl/
Plaats reactie