De Warmste Week van #MusicForLife t.v.v. ME(cvs)

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

De Warmste Week van #MusicForLife t.v.v. ME(cvs)

Bericht door Zuiderzon »

Ook dit jaar is er weer de Warmste Week, #MusicForLife op Studio Brussel de week voor kerstmis.

Wie registreert een warme actie voor de Wake Up Call Beweging of de ME Vereniging ten voordele van ME(cvs)?


Afbeelding

https://dewarmsteweek.stubru.be/goededo ... l-beweging#

https://dewarmsteweek.stubru.be/goededo ... niging-vzw

__________

Voor de WUCB werd alvast een eerste actie geregistreerd:
VERKOOP VAN EIGENHANDIG ANALOOG ONTWIKKELDE ZWART/WIT FOTO'S

Meer info op facebook

___________

Ook voor de ME-vereniging werd een eerste actie geregistreerd:
ROCK ME FOR LIFE

Deze actie is een online verkoop van unieke, geschilderde stenen: mandala's, dieren, fantasie, abstracte stenen,.. noem maar op.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Een nieuwe actie ten voordele van de Wake-Up Call Beweging:
TANTE TRIENE KNUTSELT

Het derde jaar op rij organiseer ik een verkoop van zelfgemaakte spulletjes: voornamelijk kitscherige theekopjes als kaarsjes.
"Life is like a cup of tea, it's all in how you make it"

https://www.tantetriene.be/
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Vraag je sportieve vrienden die zich willen inschrijven voor de Warmathon om de Wake-Up Call Beweging als goed doel te kiezen en zo biomedisch onderzoek naar ME(cvs) te steunen!

https://dewarmsteweek.stubru.be/artikel ... -warmathon

Vanaf dit jaar is het immers zo dat elke deelnemer voortaan zelf kiest voor welk goed doel hij loopt en hiermee rechtstreeks zijn zelfgekozen goed doel steunt!

Afbeelding
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Nieuwe link naar het facebookevenement van Leen Matthys - actie Music for Life ten voordele van de WUCB.

De Donkere Kamer #DeWarmsteWeek

Leen biedt foto’s te koop aan die ze zelf heeft genomen en zelf zal ontwikkelen. Het betreft hier analoge zwart/wit foto’s waarvan de ontwikkeling gebeurt in een DOKA (donkere kamer). Breng licht in de donkere kamer (van de foto-ontwikkeling, maar ook in die van de CVS-patiënt) door je steun!
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Een nieuwe warmste week-actie van Griet en "Kaffie is Kaffie" tvv de ME-vereniging.

Unrest for Life Filmavond

Op deze avond wordt Unrest getoond, een documentaire over ME/CVS (Chronisch Vermoeidheidssyndroom).

Donderdag 20 december 2018 van 19:00 - 23:00

Startuur van de film: 20u

Deuren gaan open om 19u. Kom gerust vooraf aperitieven. Je kan heerlijke aperitiefplankjes aankopen ten voordele van de ME-vereniging, de Belgische vereniging die wetenschappelijk onderzoek naar ME/CVS sponsort.

Plaats: Kaffie is Kaffie, Hullebroeckplein 1E, Gentbrugge
https://www.kaffieiskaffie.be/

Afbeelding

'Unrest' is een aangrijpende (en bekroonde) documentaire over CVS-patiënt Jennifer Brea, die vanuit haar bed haar leven en dat van medepatiënten in beeld brengt. Na een stevige koortsaanval geneest de getalenteerde Harvard-studente niet helemaal. Integendeel, ze blijft uitgeput en kan soms weken haar bed niet uit. Pas na lange tijd krijgt ze de diagnose 'Myalgische Encefalomyelitis', oftewel het Chronisch Vermoeidheidssyndroom. Vanuit haar ziektebed legt ze contact met lotgenoten over de hele wereld en laat op een hartverscheurende manier zien hoe CVS met een zware hamer inbeukt op het leven van mensen. Deze docu is een must see!

Evenement op Facebook
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Een warme actie van Co-Housing ter Beemt ten voordele van de Wake-Up Call Beweging op zondag 9 december van 11 tot 19u op Hoeve Ter Beemt te Zingem.

Kook For Life

Kom op zondag 9/12 je potjes vullen met een (h)eerlijke biologische veggiemaaltijd

Menu:
seizoensslaatje: €7
Groentecurry: €15
appelcrumble: €5
volledige menu: €25
Hartenwafeltjes in kerstdoos: €20

bestellen tot 6/12 mogelijk.
Alle groenten zijn biologisch en seizoensgebonden. Goed voor je lijf en het milieu!
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Filmvoorstelling Unrest op woensdag 21 november om 20u in de gemeentelijke bibliotheek van Lochristi ten voordele van de ME-vereniging en ME/cvs.
Een initiatief van De Geuzen Lochristi.

Lees er meer over in het Nieuwsblad:
De Geuzen Lochristi nodigt uit op filmavond

De actie 'Rock ME For Life', een online verkoop van geschilderde stenen, wordt ook op 21 november te koop aangeboden.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
das
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2018, 21:54
Contacteer:

Rock ME for Life

Bericht door das »

Lieve lotgenoten en geïnteresseerden

Samen met mijn familie en vrienden organiseer ik Rock ME for Life.
Een online verkoop van unieke met de hand geschilderde stenen. De opbrengst gaat naar de ME-vereniging. Ik ben zelf 8 maanden geleden beginnen stenen schilderen ter afleiding van de klachten en omdat het een vorm van ontspanning is die me nog lukt. Ik kan er mijn passie en levenslust in kwijt.

Gaandeweg zijn er veel familieleden en vrienden beginnen helpen en ook de academie Arendonk en samen hebben we een aanbod van 175 stenen samengesteld :-) We hebben al bijna €2000 opgehaald en daarnaast geven music-for-life-acties ook meer kenbaarheid aan de v ziekte ondermijnende ziekte ME.

Neem jullie ook een kijkje op onze website en facebookpagina, delen mag :)
www.facebook.com/rockmeforlife
www.rockmeforlife.be

Vele groeten,
Dascha
Laatst gewijzigd door das op 25 nov 2018, 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
das
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2018, 21:54
Contacteer:

Kleurplaatactie kinderen (onderdeel rock me for life)

Bericht door das »

Om ook kinderen wat meer bewust te maken van de ziekte ME hebben we aan de actie Rock me for life (www.rockmeforlife.be) een kleurplaatactie gekoppeld.

Ze kunnen een opgekrulde vermoeide kameleon (met ME/ CVS) wat meer kleur kunnen geven en inkleuren. Op zondag 23 december worden er twee winnaars op onze facebookpagina bekendgemaakt: een wordt willekeurig getrokken en de andere winnaar is de mooiste inzending. De prijzen zijn twee spel en knutselpakketten elk ter waarde van €120. Misschien ken je kinderen in je omgeving die mee willen kleuren? op onze facebooksite en website lees je hoe mee te doen en kan je de kleurplaat downloaden: facebook.com/rockmeforlife.
Bijlagen
Kleurplaatactie.jpg
Kleurplaatactie.jpg (158.57 KiB) 2422 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Dank je wel Dascha voor je inzet!

Hopelijk is je actie succesvol!
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Een nieuwe warme actie t.v.v. de ME-vereniging:
KOEK FOR LIFE

WOENSDAG 19 DECEMBER - 10:00 TOT 12:00
VBS Houwaart
te Houwaart, Tielt-Winge

Met de leerlingen van het zesde leerjaar bakken we koekjes die we op school verkopen.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Nog een nieuwe Warme Actie ten voordele van de Wake-Up Call Beweging:

'De Warmste kraal'
van Nadja Verhulst van Glass it! Bead it!

Nadja verkoopt een uniek juweel een handgemaakte rode glaskraal dat ze ontwierp voor de Warmste Week. De kraal wordt door haarzelf ambachtelijk gemaakt aan een gasbrander.

De rode kleur is bewust gekozen omdat deze staat voor liefde. Ieder van ons heeft liefde en zorg nodig. Rood staat ook garant voor passie omdat je zonder vlam geen kraal kan maken.

www.glassitbeadit.be

https://www.glassitbeadit.be/product-pa ... mste-kraal

Afbeelding
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Nog een last minute warme actie van Landal Mooi Zutendaal.

Op vakantiepark Landal Mooi Zutendaal wordt er een winterfair georganiseerd op zaterdag 22 december (14-19u) en gaat men soep verkopen om de warmste week te steunen ten voordele van de Wake-Up Call Beweging!

Warmste Soep
Hoop doet leven!
Plaats reactie