ME klachten komen overeen met b12 klachten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Geen hoge ontstekingswaarden de rest is niet naar gekeken.

Goed vanmorgen contact gehad met de doktersassistente en er stond niet in wie de huisarts gesproken had van het UMCG wel dat hij iemand gesproken had. Ik met zorgverzekeraar gebeld die zegt je hebt recht op een second opinion maar eigenlijk is daar nog geen sprake van want je hebt nog geen internist gezien. Ze adviseerden mij nogmaals in gesprek te gaan met de huisarts.

Ik vanmorgen tegen de assistente mijn verhaal gedaan ik er samen met de huisarts uit wil komen hij mij nu zorg ontzegt, Ik mij in de steek gelaten, niet serieus genomen, geen vertrouwen meer enz. En dat ik een verwijzing naar Proffesor dokter B. Wolffenbuttel afdeling endocrinologie persoonlijk gericht met uitgebreide anamnese met uitslagen wil. Zegt deze beste man mij niet aan te willen nemen dan houdt dat lijntje op. Ze heeft alles genoteerd en morgen na half elf moet ik terug bellen. Ook gezegd dat ik met zorgverzekeraar heb gebeld over second opinion en klacht indienen inspectie gezondheidszorg enz maar ik er liever met de huisarts wil uitkomen. Kijken wat hij doet. Gezien zijn ego denk ik hij zegt ik verwijs je niet door dan ga je maar andere stappen ondernemen.

We zullen zien.
Ik heb contact gehad met Jacqueline van de b12 facebookgroep en er zit waarschijnlijk niks anders op dan een klacht in te gaan dienen en andere huisarts zoeken. Voor de b12 spuiten had zij nog wel een optie bij een orthomonoculair arts maar dan moet je wel weer zelf betalen. Ik zag dat dat ook nog wel een bedragje was. En ik heb sinds 1999 al zoveel betaalt ik vind het niet eerlijk. En ik ben eigenlijk veeeeeel te moe voor dit gedoe want dat beetje energie wat ik heb zit nu hierin.
Gast

Bericht door Gast »

Wow...goed van je hoor! Sterkte met alles
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dankje Brandy.

Ik net contact opgenomen met het umcg en zij zagen niks staan bij mij dat er gebeld was door huisarts. Ik overleg gehad met poli intern algemeen en zij zagen niet in waarom de huisarts mij niet door zou sturen. Hun bepaalden zelf wel of ik aangenomen word of niet hiervan krijgt de huisarts schriftelijk bericht. Het was goed wat ik gedaan had om verwijzing naar Wolffenbuttel zelf te vragen met alle labuitslagen en dossier. Huisarts kan zelfs erbij zetten op verzoek van patient ik sta er zelf niet achter.

Dus ik dit net weer aan de huisartsenpraktijk doorgegeven.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

sterre schreef:Dankje Brandy.

Ik net contact opgenomen met het umcg en zij zagen niks staan bij mij dat er gebeld was door huisarts. Ik overleg gehad met poli intern algemeen en zij zagen niet in waarom de huisarts mij niet door zou sturen. Hun bepaalden zelf wel of ik aangenomen word of niet hiervan krijgt de huisarts schriftelijk bericht. Het was goed wat ik gedaan had om verwijzing naar Wolffenbuttel zelf te vragen met alle labuitslagen en dossier. Huisarts kan zelfs erbij zetten op verzoek van patient ik sta er zelf niet achter.

Dus ik dit net weer aan de huisartsenpraktijk doorgegeven.
yes!!!!! :D :D :D

Het was goed wat ik gedaan had om verwijzing naar Wolffenbuttel zelf te vragen met alle labuitslagen en dossier

heel goed Sterre, nu hebben ze in het UMCG vast je naam genoteerd, dit gaat goed komen,
ik draai mijn duimen hier blauw dat het lukt.

Ik volg Wolffenbuttel op twitter, die heeft zo te lezen meer van dat soort ' patiënt-huisarts relaties'



Goed gedaan, goeie zet!!
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dankje! Wat overstap huisarts betreft zit het ook niet mee. Andere praktijk in woonplaats wil mij niet aannemen heeft patientenstop. Twee plaatsen hierom heen willen mij ook niet aannemen dat moet eerst in onze plaats opgelost worden. Ik woon in een dorp. Dus ook dat wordt dan nog een lange weg plus de andere praktijk hier mij ook niet gaat doorverwijzen die doet nog minder. Er zijn al mensen die naar mijn huisarts zijn gegaan dus pfffff.

Ik ga morgen bellen wat huisarts zegt na half elf en dan ben ik er een beetje klaar mee hoe moeilijk dit allemaal gaat. Ik ga er aan onderdoor zo. Ben al de hele dag bezig dit ga ik geen tijd volhouden zo.
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@sterre, goed gedaan van je! hoop dat je naar prof Wolffenbuttel kunt gaan. Mocht het niet lukken niet opgeven. Kies dan voor je gezondheid en voor aangeboden mogelijkheid naar orthomoleculaire arts voor injecties of naar Auwerda Amsterdam. Dit zelf moeten betalen is door gedrag huisarts zeker oneerlijk maar je gezondheid is belangrijkste.

Wat een gevecht moet je leveren met huisarts schandalig. Herkenbaar zelfde meegemaakt huisarts weigerde overname van injectie behandeling van internisten hij 'geloofde' niet in vitamine B12 ik moet levenslang injecteren maakte hem niet uit zonder behandeling belanden mensen in rolstoel of gaan dood je hebt aso huisartsen er bij zitten in NL.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Mijn schildklierwaarden waren december 2017 tsh 1.6 en t4 13,5 dit was goed volgens de huisarts klopt dat?

Denk ze ft4 bedoelde want t4 is erg laag en hij was wel goed.
Gast

Bericht door Gast »

Is ook weer lastige materie,zou ik vragen op schildklier forum,maar ik vind veel van je klachten,het rijtje wat je hiervoor opschreef ook perfect passen bij een hypotheroide=de ziekte van hashimoto
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@sterre, eens met @brandy schildklier kan ook problemen geven. Schildklier en vitamine B12 gaan vaak samen noemt prof Wolffenbuttel in zijn artikelen. Waarden zijn aan lange kant zijn antistoffen voor hashimoto wel eens getest? https://www.schildklier.nl/hypothyreoid ... /hashimoto https://www.schildklier.nl/hypothyreoid ... ntistoffen Bloedonderzoek https://www.schildklier.nl/schildklier/ ... donderzoek
Antistoffen TPO, normaalwaarden in IE/ml
< 60 negatief
60 – 100 dubieus
> 100 positief
Gast

Bericht door Gast »

Als de huisarts de waarden binnen normaal vind gaat hij geen anti tpo testen.....
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

die waarden zijn niet op de randen, zullen we er gewoon vanuitgaan dat Sterre bij Wolfenbuttel terecht kan, die zal dat uitzoeken als dat nodig is.

overigens, die rij klachten die Sterre opschreef, die had ik ook kunnen opschrijven, mijn schildklier gaat ( net even) te snel. dat is sinds ik B12 gebruik aan het normaliseren.
( en voordat iemand het vraagt, T3 en antistoffen zijn getest en OK, huisarts was heel rap erachteraangegaan)

klachtenrijtjes zijn volgens mij echt onvoldoende om te bedenken wat er aan de hand is.

ME, B12 tekort, schildklier
er zijn zoveel symptomen hetzelfde.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Jullie raden het nooit........

De huisarts belde mij en had mijn verhaal gelezen welke ik overlegd heb met assistente. Hij is nog steeds van mening ik meer heb aan een revalidatietraject (welke je niet wilt doen zegt ie ik zeg klopt) dus dan een psychiater die mij leert met mijn klachten om te gaan maarrrr hij wil mij doorverwijzen naar professor Wolffenbuttel!!!!! Dus waarschijnlijk heb ik niet alle moeite voor niks gedaan man ben bekaf.

Ik juig nog niet want professor Wolffenbuttel moet mij ook nog aan willen nemen. Maar over een paar dagen neem ik mooi weer contact op met het umcg en laat ik nog even weten wie ik was als ze de aanvraag binnen hebben.

Mij dunkt dan heb ik er alles aan gedaan aan het lijntje professor Wolffenbuttel.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

oh fijn Sterre!!!!!!!!

ik dans een voorzichtig rondje door de kamer ( jawel, dat KAN ik nu weer)

Je hebt het SUPER gedaan, ga proberen bij te komen van deze weken, je huisarts geeft mopperend toe, je hebt je laatste krachten er voor gebruikt maar je hebt niet over je heen laten lopen door dat fossiel.

Het komt vast goed ( ja , ik weet, je durft het nog niet te hopen, maar ik duim verder hoor!!)

helemaal blij voor je.

kijk maar, dit schreef jij
ik net contact opgenomen met het umcg en zij zagen niks staan bij mij dat er gebeld was door huisarts. Ik overleg gehad met poli intern algemeen en zij zagen niet in waarom de huisarts mij niet door zou sturen. Hun bepaalden zelf wel of ik aangenomen word of niet hiervan krijgt de huisarts schriftelijk bericht. Het was goed wat ik gedaan had om verwijzing naar Wolffenbuttel zelf te vragen met alle labuitslagen en dossier. Huisarts kan zelfs erbij zetten op verzoek van patient ik sta er zelf niet achter.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dankjewel nou het was wel een uitputtingslag ben gewoon helemaal uit mijn ritme moet helemaal bijkomen. Ik wacht het af hoop dat die beste man mij aanneemt. Zo lief hoe iedereen met mij meeleeft en zo fijn dat ik op dit forum mijn ei kwijt kan. Bedoel anders zit ik hier maar met die frustraties en nu kan en mag ik dit hier ventileren zo fijn!!!!!!!!!

En ik hoor dat jij een dansje maakt ik hoop zo voor je dat dit door gaat zetten maar dat moet haast wel als ik dit zo lees. Zo fijn jij geholpen wordt!

Nou ik laat van mij horen hoe of wat als ik nieuws hierover heb dikke knuf voor iedereen!!!!
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@sterre, duimen dat je naar Wolffenbuttel kunt gaan is erg goede internist. Hou vol en sterkte gewenst!
Een patiënte van facebookgroep B12 tekort de vergeten ziekte heeft dit kunnen organiseren en heeft Wolffenbuttel aan meegewerkt RTL nieuws - 'Een tekort aan vitamine B12? 'Ga nooit zomaar pillen slikken' https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... angrijkste deel uit het stuk voor patiënten met een opnamestoornis.
Het aantal mensen met de diagnose B12-tekort neemt wel degelijk toe, zegt Bruce Wolffenbuttel. Hij is hoogleraar endocrinologie en stofwisselingsziekten bij de Rijksuniversiteit Groningen en ziet in de polikliniek steeds vaker mensen met lichamelijke klachten, veroorzaakt door een B12-tekort.
Een tekort aan B12 kan neurologische klachten zoals tintelingen in handen en voeten, pijn in de voeten, duizeligheid en oorsuizen veroorzaken. Daarnaast kun je last krijgen van cognitieve stoornissen, zoals geheugenproblemen en het niet op woorden kunnen komen. Ook kun je last krijgen van droge ogen, aften in de mond, tandvleesontsteking en vermoeidheid.

Opnameprobleem
Er kan in dat geval sprake zijn van een opnameprobleem, dat weer allerlei oorzaken kan hebben, legt Wolffenbuttel uit. "Ga dus nooit zomaar pillen slikken of B12-injecties nemen, maar laat altijd eerst een diagnose stellen", is zijn advies.
Wolffenbuttel concludeert dat het B12-tekort geen hype is. Er zijn wel degelijk meer mensen die de diagnose B12-deficiëntie krijgen, zegt hij.[/quote]
Plaats reactie