Histame - Daosin (voedselintolerantie)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

hmmm interessant

volgens mij werken ze hooguit 1 uur.

wil je die link eens geven van die 2 verschillende??? van 4000 en 10000
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Gebruikersavatar
lizzy
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012, 14:27

Bericht door lizzy »

Heb vernomen dat Daosin volgende maand ook te verkrijgen is bij Belgische apotheken.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Goed om te horen! Thx voor je bericht.

Heb toevallig zelf binnenkort nieuwe Daosin nodig en nog een hoop andere medicatie/supplementen, dus scheelt weer even wat gedoe en verzendkosten!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
edouard
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2012, 11:19

Daosin is beschikbaar in alle Belgische apotheken

Bericht door edouard »

Alle apothekers kunnen via hun groothandel Daosin 10 of Daosin 30 bestellen. Betrouwbaar!
Gebruikersavatar
happy
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2013, 17:07

Bericht door happy »

Eind december '12 ben ik erg ziek geworden. Toen is langzamerhand tot me doorgedrongen dat ik een lactose allergie heb (koemelk, jonge kaas o.a.).
Vrij snel nadat ik een dieet ging volgen werd ik nog zieker. Omdat het zich uitte in veel buikpijn (zelfs in februari voor niets eigenlijk aan baarmoeder geopereerd), zeer branderige diarree, eczeem en wondjes op mijn achterwerk kwam ik er langzaamaan achter dat ik ook niet tegen producten kan die histamine bevatten. Dit is de meest betrouwbare lijst die ik heb kunnen vinden, alhoewel paprika en meloen worden toegestaan en ik uit ervaring weet dat ook dat niet kan:
https://sites.google.com/site/histamine ... gsmiddelen

Ik heb me tot nu aan een zeer streng dieet gehouden. Toen over Daosin gehoord. Het is geweldig. Sinds 2 weken neem ik 1 capsule 's ochtends en 1 voor het avondeten. Voor het eerst weer eitje, champignons en vanochtend zelfs ham op brood gegeten. Ik heb gemerkt dat ik het vooral niet moet overdrijven. 1 fout ding per maaltijd! Ook ben ik eindelijk weer eens uit eten geweest! Het lijkt me een volkomen onschadelijk product. Ook gebruik ik al maanden waterkefir en dat heeft def. zeer regelmatig gemaakt en darmen behoorlijk tot rust gekregen. Nooit meer buikpijn en diarree, zelfs als ik iets 'fouts' eet!
Gebruikersavatar
happy
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2013, 17:07

Bericht door happy »

O ja, wat ikzelf misschien het belangrijkste vind: ik slik al jaren 1 asperientje 100 mg. per dag. Dat ging absoluut niet meer en wordt ook als grote boosdoener gezien bij mestcellen die teveel histamine produceren. En ook dat kan nu weer, 15 minuutjes nadat ik capsule heb ingenomen. Is goedkoop en heeft meer goede eigenschappen dan alleen als antistolling.
Gebruikersavatar
kruidenier
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2017, 15:17

Bericht door kruidenier »

De hier genoemde problemen kunnen ook veroorzaakt worden door het Mest Cell Activatie Syndroom (MCAS).

https://www.me-gids.net/module-ME_CVS_d ... -1600.html
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Die lactose-intolerantie kan ook eiwitintolerantie zijn (caseïne).
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

even omhooghalen, ik ga daosin proberen om te zien of ik de histamineshit weer onder controle kan krijgen.
Gebruikersavatar
meredith
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 09 nov 2017, 09:33

Bericht door meredith »

Succes!
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

meredith schreef:Succes!
dankje, een weekje geprobeerd, het werkt maar is niet afdoende.
van de huisarts nu een antihistaminicum gekregen, zien hoe dat gaat werken
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Kwak en kaas (wei) kunnen ook een grote rol spelen.

Bij AH kon? WTF? (sorry ik kijk in mijn favorieten en de kaas is opeens niet meer online te bestellen grrr) en JUMBO kun je online een perfecte kaas vervanger bestellen. Wil­mers­bur­ger
Bij AH was het hartig en bij Jumbo de mildeversie.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

Hi Dames, dank voor de reacties. Ik eet al heel lang histamine arm en heel langzaam verdroeg ik het weer beter, langzaamaan heb ik weer levensmiddelen toegevoegd zonder last te krijgen.
Maar dingen als kwark en kaas eet ik dus nooit, ook al omdat ik geen zuivel verdraag ( kaas mis ik wel hoor)

ik kon 's ochtends weer een kopje koffie, soms eens aardbeien, eieren etc. Het ging prima.

Door het gebruik van B12 heb ik dus een enorme histamineflare gekregen en alles dat ik eet maakt dat nog erger.

ik vind dit wel een fijne site, daar staat wat je wel kan eten, dat vind ik wel gemakkelijk
http://www.levenmetmecvs.nl/dieet-en-vo ... olerantie/
Plaats reactie