De Poort update

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

agnes schreef:Heb je al eens in overleg met dr. Visser de B12 neusspray geprobeerd? Ik heb er een van 5000 mcg goed opneembaar B12 per 2 druppels -via dr. Visser.
Hi Agnes, ja, we hebben daarover gesproken, en ik wil dat graag als tussenvorm, om te zien hoe het lichaam reageert op hydroxy. Of de positieve dingen net zo zijn, en hoe de bijwerkingen uitvallen.

Vindt het nogal spannend, want geen idee hoe sterk de neusdruppels zijn vergeleken met de zuigtabletten. Dus dosering gaat een gok zijn. Als ik er bijwerkingen van krijg dan kan de reactie heel hevig zijn. Dus ik wacht in ieder geval tot ik helemaal ben bijgekomen van mijn uitstapje naar hoofddorp.

Dat duurt veel langer dan ik had verwacht.

heb jij enig idee hoe sterk de neusdruppels zijn? vergeleken met injectie?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Volgens de website van de Stichting Vit. B12 tekort is een injectie 1000 mcg. Op je zuigtabletten moet een dosering staan. Vraag dr. Visser eens naar de dosering en frequentie van injecties en vergelijk dat dan met je zuigtabletten en met de neusdruppels. Dan kan je je een oordeel vormen over wat voor jou het beste is.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

agnes schreef:Volgens de website van de Stichting Vit. B12 tekort is een injectie 1000 mcg. Op je zuigtabletten moet een dosering staan. Vraag dr. Visser eens naar de dosering en frequentie van injecties en vergelijk dat dan met je zuigtabletten en met de neusdruppels. Dan kan je je een oordeel vormen over wat voor jou het beste is.
de dosering kan wel gelijk zijn, maar de opname is heel verschillend, zuigtabletten nemen niet erg goed op, neusdruppels al veel beter en injecties helemaal.
er wordt wel gezegd dat 10mg methylcobalamine als tablet ongeveer gelijk is aan 1 mg in een injectie.

Ik gebruik nu 3 mg methyl en 3 mg adenosyl.

dus het blijft toch een sprong in het diepe, qua dosering en qua andere vorm.

Ik denk dat ik voor de 5mg neusdruppels ga, ik zie nu dat dat 2 druppels zijn, kan ik met een druppel beginnen en voelen wat er gebeurt.

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... pport-5-ml

Knijp um gewoon een beetje, het moet gebeuren maar ik heb twee keer iets teveel zuigtablet genomen, niet meer slapen, niet meer naar de WC kunnen, overal jeuk , hele dag hartaritmieen en gewoon weer wekenlang alles weer erger. daar zit ik natuurlijk niet op te wachten, anderzijds heb ik het spul echt nodig en hoe vlotter ik op een hoge dosering zit hoe beter.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Hoi Jihanne,

Je kunt B12 neusdruppels ook rechtstreeks bij Cure support kopen. Dr. Visser heeft wellicht een kortiingscode voor je en /of een gratis flesje om het te proberen.
Ik kreeg de 1e keer een flesje gratis en daarna een kortiingscode.

Succes!
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

agnes schreef:Hoi Jihanne,

Je kunt B12 neusdruppels ook rechtstreeks bij Cure support kopen. Dr. Visser heeft wellicht een kortiingscode voor je en /of een gratis flesje om het te proberen.
Ik kreeg de 1e keer een flesje gratis en daarna een kortiingscode.

Succes!
dankje, Ja hij zei dat ik via hem met korting kan kopen, hij belt me aankomende dinsdag en dan ga ik zien wanneer ik ze ga gebruiken. Nog steeds niet bijgekomen van mijn tripje naar Hoofddorp... ik brei, da's een mooie hobby die de tijd mooi opvult. Is er iets af dan begin ik gewoon weer een nieuw project.

Ik hoop zo dat dat met die hydroxy wel goed gaat/ geen minder bijwerkingen geeft.

Ik brandde net mijn vinger, en voelde het niet maar zag het...dat is wel echt foute boel en B12 kan dat mogelijk weer verhelepn.

Ga jij ook op injecties over? heb jij bijwerkingen? hoe lang gebruik je het al?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Hoi Jihanne,

Vorig jaar september /oktober ben ik met B12 neusdruppels gestart toen ik heel veel last had van PEM. Het hielp na een paar weken in de zin dat ik me wat beter (minder PEM )ging voelen. Geen bijwerkingen. Ik gebruik op advies van dr. Visser 2x per week in elk neusgat een druppel. Vergeet ik het een paar weken, dan wordt mijn energie wat minder. Niet heel veel, maar alle beetjes helpen.
De bijwerkingen die jij noemt ken ik niet.
Plaats reactie