rolstoel aanvragen, wel of niet gelukt?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Ariadne, dat is de POTS. Mijn hart trekt helemaal samen als ik langer rechtop ben. Zo voelt het in ieder geval. Alsof iemand helemaal mijn hart dichtknijpt. Ook kan ik bijvoorbeeld in rechtop zitten moeilijk lezen. Licht in mijn hoofd, zweetaanvallen. Avondeten van 10 minuten houd ik net vol.

Op mijn loopfietsje lig ik dus echt voorover en dat houd ik veel langer vol. Met autorijden heb ik de stoelleuning bijvoorbeeld helemaal schuin naar achteren staan. Dat houd ik dan wel een uurtje vol. Het verschil tussen echt rechtop en beetje scheef is erg groot.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Ik krijg deze leenrolstoel nu voor maximaal 6 maanden. Mocht het langer nodig zijn dan moet het geregeld worden via wmo (geloof ik) en is het dus meer geregel.
Dat kan een misverstand zijn. De WMO verstrekt inderdaad hulpmiddelen. Maar als je items van in mijn geval Medipoint wil blijven lenen, dan gaat dit via de verzekering. Ik heb een anti-doorlig matras en een trippelstoel. Beiden betaald door de verzekering.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

felixloena schreef:Ik probeer hem al 4 jaar via de wmo te krijgen, maar wordt steeds afgewezen want werkt anti-revaliderend (volgens de ggd-arts). Heb wel een scootmobiel gekregen, maar die kan ik niet mee nemen in de auto.
Hetzelfde heb ik gehad met andere aanvragen: de hulpmiddelen zouden anti-revaliderend werken. Dat is totale onzin.

Zelfs toen ik mijn eigen rolstoel had gekocht bij nota bene de Praxis die een leegverkoop hield wegens verbouwing. Zeer goed merk, past perfect, slechts € 50,- en gloednieuw.

Deze was eerst voor hele lange afstanden, zoals een dagje naar de Efteling, maar gedurende de jaren ging het slechter en moest ik de rolstoel 6-7 jaar later zelfs gebruiken voor minder dan 100 meter. Ik vraag een invalide parkeerkaart aan en vervolgens word er op mij neergekeken omdat niemand die rolstoel heeft voorgeschreven.

Hebben we dan niet te maken met totale onzin? Ik koop zelf een rolstoel, zij hoeven niets te betalen en toch nog klagen.

Ik kreeg geen parkeerkaart maar later wel een scootmobiel.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

tjonge, wat een gedoe allemaal.
Ik heb kortgeleden zelf een tweedehandsrolstoel gekocht. Ik moet binnenkort naar de bank voor een gesprek over een hypotheek, en ik wil naar dokter visser. Daarvoor heb ik dat ding nodig.

Heb erover nagedacht en besloten gewoon maar zelf te kopen, via marktplaats.
Zo heb ik wel mooi de stress via de WMO ontlopen, en mogelijk helpt het wanneer ik straks meer nodig heb, dat ik dan bij dr Visser ben geweest. Was heel betaalbaar en eigenlijk nieuw, de vorige gebruiker was na twee keer gebruik overleden en zijn schoondochter moest het huis leegkrijgen. Zij was blij dat ze het ding zo vlot had verkocht, en ik blij met een nieuwe rolstoel.

maar erkenning en duidelijkheid wat ME inhoud moet toch wel eindelijk eens van de grond komen.
Plaats reactie