immuunsysteem opkrikken

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ik hoor graag van je wat de effecten zijn ( en hoelang je het gaat gebruiken :wink: )
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Helemaal goed. Heb vandaag net een hazelnoottaartje gegeten met alle gevolgen van dien..... Jeuk in heel mijn mond, blaren, idee keel dicht ging zitten..... (dit eet ik dus niet weer)
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

immuunsysteem opkrikken

Bericht door semma »

plassterk schreef:Ja zou ik ook graag willen weten. Ben tussen oktober en maart maar twee of drie dagen beter tussen de verkoudheden door. Het is echt ongelofelijk.
Ik ben juist gestopt met kefir. Ik drink dat sinds twee jaar maar ben dus enorm vaak ziekig. Volgens mij komt het misschien wel door melkproducten.
Maar je hebt dus Epicor, wat NK cellen schijnt te boosten, gewone havermoutzemelen/pap wat de beta glucans boost.
4me/nexavir heeft bij mij gewerkt maar is op dit moment veel te duur.
Vitamine D moet zeker geen tekort aan zijn
Zou het verder ook niet weten

Bij mij bleek de bijna chronische verkoudheid een kwestie van alalergieën/intoleranties te zijn: diverse E-nrs, gluten en melkbestanddelen.

Wat melkintolerantie betreft, je kan nog water-kefir proberen.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

immuunsysteem opkrikken

Bericht door jhanne »

ik zit ook te dubben over kefir, wat gezellige beestjes in mijn darmen erbij kan vast geen kwaad. Als ik het ga doen dan met geitemelk ( koemelk is hier een nogo)

waterkefir bevat wat alcohol, dat is voor mij een reden om er maar niet aan te beginnen.

( wou dat ik weer gewoon weer eens een wijntje of een borrel kon pakken , maar dat zal eenieder hier wel bekend voorkomen..)
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

immuunsysteem opkrikken

Bericht door semma »

Waterkefir wel en melkkefir niet?
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

immuunsysteem opkrikken

Bericht door jhanne »

Grinnik, te snel mijn tekst neergepend.

Ik kan me herinneren dat er wordt gezegd dat waterkefir niet geschikt is voor kinderen vanwege de alcohol, ik concludeer nu voorzichtig dat het alcoholpercentage in waterkefir hoger is dan in melkkefir.

Ik bedoel, ik neem dat nu aan, wanneer je dranken laat fermenteren ontstaat er gewoon ook alcohol lijkt me.

Ook hier overigens geen gluten/koemelk en e nummers. Tot op heden gaat het deze winter redelijk met het gesnotter. Ik hoop zo dat ik deze winter nu eens doorkom zonder bijkomende ellende. :evil:
Gast

Bericht door Gast »

Zelf gebruik ik 4 gram pure ascorbinezuur (vitamine C) per dag. Sinds ik dit doe heb ik bijna nooit meer een koortslip (voorheen 4 keer per jaar, nu nog niet eens 1 keer per jaar).
Verder gebruik ik probiotica.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ha, ben ik niet alleen daarin. Ik gebruik drie gram per dag, plus nog twee capsules ascorbylpalmitaat. Die laatste is vetoplosbare vitamine C, dat komt wel in de hersenen aan, in tegenstelling tot de gewone vit C. Tenminste, dat heb ik eens uitgevonden en het aan mijn rijtje supplementen toegevoegd.

ik heb ongeveer een jaar probiotica gebruikt en overweeg om dat weer eens een tijdje te doen. Misschien helpt dat ook tegen de afschuwelijke obstipatie die ik weer heb. had jij in het begin ook dat je ziek werd van de probiotica?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Van welk merk gebruiken jullie de ascorbinezuur?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Oke dankjewel!
Wat vinden jullie van echinaforce?
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

staat hier ook in de kast, nog op advies van de vorige huisarts,
baby dosering omdat ik ook op dat soort middeltjes overgevoelig reageer.

scheelt natuurlijk in de kosten :wink:
Plaats reactie