Over 1 mogelijke oorzaak van verpruts immuunsysteem

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Over 1 mogelijke oorzaak van verpruts immuunsysteem

Bericht door annac »

http://avond.radio5.nl/uitzendingen/201 ... ingen.html

Korte versie of lange versie van minuut 47 tot 52.30

Reina Mebius over Vit A tekort en verpesten van immuunsysteem van kinderen die op volwassen leeftijd problemen daarmee krijgen. Ik at vrijwel niet tijdens zwangerschap.

Zou voor mijn zoons euvel wel de oorzaak kunnen zijn.

Als eenmaal een slecht immuunsysteem is aan gelegd, is dat niet meer terug te draaien.....

Kom maar op, Van Houdenhove en Van Der Meer! Zo zijn er vast wel meer linken te leggen.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Over 1 mogelijke oorzaak van verpruts immuunsysteem

Bericht door bloemetje »

Hi Annac, in welk programma was dit? Uit de link kan ik het niet opmaken. Wel vond ik dit artikel over hetzelfde onderwerp: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... kind.dhtml
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Het is de uitzending van 20 maart op radio 5.

Je scrolt naar Kennis van nu, van 21 tot 22 uur en als je dat aanklikt krijg je 4 mogelijkheden om te beluisteren waarvan er bij 1, de 3 e in dit geval, de tekst bevat:

Actueel: vitamine A essentieel voor zwangere vrouwen

geluid > aanzetten en bingo!

Succes.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Jee. Tot nu toe had ik alleen gehoord over niet te veel A (en K) nemen tijdens de zwangerschap.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Jee. Tot nu toe had ik alleen gehoord over niet te veel A (en K) nemen tijdens de zwangerschap.
Ja, stond ook met mijn oren te klapperen. Ik dacht dat je wel genoeg reserve zou hebben om een periode van zwangerschap zonder schade door te komen. Over een teveel had ik ook niet gehoord, wat ik me herinner.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik lees dat als je genoeg A had, je een reserve voor een half jaar kunt hebben.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Ik lees dat als je genoeg A had, je een reserve voor een half jaar kunt hebben.

Waar staat dat te lezen?

In mijn geval 3 a 4 maanden tekort, dus, als dat een/de oorzaak is.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Het belang van de voedingsstatus bij een zwangere moeder is nog steeds onderschat in onze maatschappij vind ik. Afgezien van wat foliumzuur, alcohol en sigaretten worden er amper waarschuwingen gegeven.

Maar daar zit je dan met een huilbaby en niemand die eens zegt: Zullen we eens zien of ie te weinig cortisol heeft, of geen melk afbreekt, ... Dat kunnen ze amper bij volwassenen, laat staan een baby.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Annac, ff googelen, dan vind je het zo.

@Marlène Meestal weet een mens wel dat-ie gezond moet eten tijdens zwangerschap toch. Maar ben het wel met je eens dat er iha veel meer aandacht voor moet zijn en natuurlijk ook voor onderzoek idd.
Life smells...
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

boeiend,

voor mij, mijn moeder was vegetarisch en nam heus niets bij aan supplementen, ook geen levertraan, is niet vegetarisch ten slotte.

en het zet de huidige trend naar vegetarisme en veganisme wel in een ander daglicht, ik neem braaf mijn dagelijks hapje levertraan O:)
een paar jaar geleden las ik dit boek, gaf me een heel nieuw inzicht in voeding

https://www.bol.com/nl/p/voeding-en-fysieke-degeneratie/9200000000941326/?suggestionType=typedsearch
Plaats reactie