Geschorste arts behandelt patiënten...

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Geschorste arts behandelt patiënten...

Bericht door Zuiderzon »

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... fjes.dhtml

Al bijna een decennium ligt de Oost-Vlaamse arts overhoop met de Orde der Artsen en het Riziv. De oorzaak? Zijn visie op de behandeling van aandoeningen als het chronisch vermoeidheidssyndroom en fibromyalgie. "Nepdiagnosen", noemde hij die aandoeningen...
Hoop doet leven!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Coucke dus?

Heb dit nieuws met verwijzing naar een tegendeel, de CGT/PACE bekritiserend artikel, gedeeld op facebook.

Bierkaai of niet: vechten er tegen blijft nodig.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er is een verschil tussen artsen die de ziekte ontkennen en ons voor gek verklaren en C die de diagnose CVS ontkent. CVS, met alle criteria, is een nepdiagnose - tenzij er ME (ICC) mee wordt bedoeld, Hij zegt dat er wel altijd medisch wat mis is, maar dat deze vuilnisbakdiagnose nep is, waar wij het toch mee eens zijn.

Wb fibromyalgie ligt het wsl wel anders, dat is toch een duidelijke diagnose (?). Het heeft me wel ook altijd verbaasd dat hij het niet over ME heeft, hij bedoelt dus wsl ook dat ME een vuinisbakdiagnose is - maar zo denken sommigen onder ons ook.
Life smells...
Plaats reactie