Mythe: ME is een psychische ziekte

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Mythe: ME is een psychische ziekte

Bericht door teunie »

asje schreef:Zo is het maar net.

Alleen begon Nijmegen met de claim en publicatie dat 70% herstelde. Nu is het 22%. Nog even terug naar 0% ... dan doen we de waarheid weer eer aan.
Weer eens gekeken op de site van het zogeheten kenniscentrum (tegenwoordig in Amsterdam maar voor mij blijft het 'Nijmegen') en daar noemen ze helemáal geen percentages meer. En CGT is nu de 'beste onderzochte' behandeling en 'een effectieve behandelingsmethode'. En ME is nog steeds hetzelfde als CVS of chronisch vermoeid, wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Helaas blijft dat genezings- ehm pardon: "herstel"percentage van 70% verder wel overal opduiken.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Mythe: ME is een psychische ziekte

Bericht door poppetje »

Het herstelpercentage van 70% stond in het vorige GR rapport uit 2005 (zonder referentie !!!!), ook in het door de GR geschreven verzekeringsgeneeskundig protocol werd deze claim gewoon overgenomen (en verwees men naar het GR rapport).......

Dat is helaas wat je krijgt als je geen systematische literatuur review doet en mensen met belangen (voor hun eigen onderzoeksgeld en behandelingen waaraan hun carriere verbonden is) in een commissie zet.

De PACE recovery heranalyse paper laat zien, geen significante verschillen tussen de groepen. Dus er is GEEN sprake van herstel/genezing.....

Vandaag publiceerde een van de auteurs van de PACE heranalyse paper een artikel met een heldere conclusie: "In my view, the implications of these findings are quite clear: there is no need to pursue the question further. CBT and GET are simply not effective enough as treatments for CFS (if at all). We need to do better. It is time to begin the search for entirely new treatments."
https://www.researchgate.net/publicatio ... PACE_trial

En David Tuller reageerde op de PACE auteurs in de commentaren sectie van de Observant.
https://www.facebook.com/MECentraal/pho ... =3&theater
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Mythe: ME is een psychische ziekte

Bericht door poppetje »

Oh ja, nog 2 handtekeningen voor 7000!!!

Wie helpt ons over die 7000 drempel heen
https://meisgeensolk.petities.nl/
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

G*t verd*mme, het houdt ook maar niet op.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Mythe: ME is een psychische ziekte

Bericht door asje »

Het NKCV Amsterdam idd nu: 'een zelfstandige GGZ-instelling' (in het AMC en samenwerkend met het VUMC). Knoops is de enige bekende naam, verder daar nog heel veel psychologen en 'onderzoekers'. Dat is raar toch, 'onderzoekers'? Wat voor onderzoekers, vraag je je af.
Life smells...
Plaats reactie