Naviaux et. al.: Metabolic features of cfs

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

mee eens evaluna, zal proberen me hier verder koest houden (het ís tenslotte asje's forum ;o)

zal die eraan toevoegen semma en tuurlijk is het complexer maar zenuwpfeiffer bekt lekkerder dan zenuwschade-veroorzaakt-door-meerdere-stealth-virussen, vind je niet?

verder zal patent aanvragen volkomen normaal zijn in die kringen, maar toch
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

evaluna schreef: Waarom kan er op dit forum niet beschaafd van mening gewissseld worden? Deze persoonlijke opmerkingen heen en weer...
Iedreen oordele zelf: vorige pagina + bovenstaande.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

denk dat de meesten wel iets anders aan hun hoofd hebben dan een potje te gaan zitten oordelen en heb mallerds gevonden die er zelfs nog minder van begrijpen dan moi :wink:
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Laten we niet steeds het laatste woord willen hebben en een discussie ook niet persoonlijk (op de man) uitspelen.

Dit gezegd zijnde, graag terug inhoudelijke discussie over Naviaux.

In naam van het moderatorteam
Hoop doet leven!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
mettes
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2017, 21:03

Bericht door mettes »

hermes schreef:
mettes schreef:Ik vind de recente artikels rond het metabolisme bij ME patiënten zeer belovend! Gegeven de preliminaire conclusies uit dit artikel: https://www.me-gids.net/module-ME_CVS_d ... -1710.html

Wat denken jullie dat vandaag de beste supplementen zijn om het metabolisme te ondersteunen en de effecten van ME te minimaliseren (buiten behandelingen die ze nu aan het testen zijn)? Ik ben zelf een man.
- ketogeen dieet?
- aminozuren supplementen?
- metabolisme ondersteuning?
- anti verzuring?
Hi mettes,
aangezien de categorie II en III aminozuren blijkbaar subnormaal zijn ga ik deze aanvullen. Heb net al een gedeelte naar binnen gewerkt en ga zometeen de rest bestellen.
M.b.t. anti-verzuring ga ik mijn dieet zo alkalisch mogelijk maken, dus dat wordt o.a. weer kilo's groente verorberen (al eens eerder gedaan i.v.m. enge ziekte (inderdaad; nog enger dan ME...) en heeft wonderwel goed uitgepakt).
'Metabolisme-ondersteuning' is een breed begrip, hoe zou jij dat aanpakken?

Wel vreemd overigens dat de onderzoekers suppletie met amino's niet noemen, ze bespreken alleen rituximab en soortegelijke middelen als mogelijke interventie (alhoewel dat ook weer niet verbaast als je weet wat hun financiele belangen zijn in dit verhaal; lopende patentaanvraag voor een rituximab-variant...).
Ikzelf heb al een heel aantal supplementen geprobeerd en voor mij zijn er een paar die goed werken:
- Acetyl L carnitine (energie boost)
- Alkatabs of Calciumbicarbonaat (anti verzuring)
- Melatonine (slapen)
- Energy revitalization system (alles in 1 supplemnt, iherb)

Verder heb ik nog geexperimenteerd met ubiquinol, B12, Magnesium, NADH, D-Ribose, Alpha Liphoic acid maar hier heb ik minder impact van.

Ik heb ook aminozuren getest (BCAA, EAA), maar dat geeft vaak een boost en daarna een dip (slaap er ook ineens dieper van, maar wordt moeilijker wakker).

Wat bedoel je me categorie 2 & 3 aminozuren? Welke supplementen raad je dan concreet aan?
Plaats reactie