Anticonceptie

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
boontje
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 jan 2017, 13:48

Anticonceptie

Bericht door boontje »

Ik vroeg me af wat voor anticonceptie vrouwen hier gebruiken, en wat dit doet met je klachten?

Zelf heb ik al jaren een koperspiraal omdat ik erg migraine had bij de prikpil. Dit verdween vrij snel na de overstap, maar menstruatie werd wel heftig. Ik heb het idee dat mijn klachten momenteel flink samenhangen met m'n cyclus. Dus overweeg om er misschien toch iets hormonaals bij te nemen, maar twijfel welke.

Het lijkt me dat iets wat constant afgeeft misschien beter is? Zoals de nuva ring? Benieuwd naar jullie ideeen en ervaringen.
Gast

Anticonceptie

Bericht door Gast »

Geen antwoord op je vraag,menstruatieperikelen zijn gelukkig niet meer aan de orde,maar ehh wellicht een domme vraag,je hebt toch geen hypotheroide?(slechtwerkende schildklier)?
Ik had toen ook heel veel last van PMS...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Anticonceptie

Bericht door asje »

Bij anticonceptie heb je een kunstmatig opgewekte namaak-menstruatie, artsen dachten ooit dat dat 'natuurlijker' zou voelen voor vrouwen. Ik had vreselijke menstruaties, wat me heeft doen besluiten weer met de pil (een lichte) te beginnen en 'm gewoon door te slikken, geen onnodige onzin meer aan m'n lijf erbij! Wat een opluchting was dat en meteen minder beperkt door die maandelijkse ellende, verder geen enkele last ervan. Hier geen ervaring verder met andere vormen.
Life smells...
Gast

Anticonceptie

Bericht door Gast »

Ja ben zelf ook toen weer begonnen met de pil,maar moest daar acuut mee stoppen na longembolien..
@boontje,tegen mij werd gezegd dat mij schildklierwaarde nog binnen de grenzen viel, later bleek ik toch hypotheroide te hebben,deze klachten lijken erg veel op ME ,zowel fysiek als neurologisch,dus bij twijfel naar een internist
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Hier geen anticonceptie meer nodig. Maar van de gewone pil werd ik erg beroerd, terwijl het dezelfde was die ik jaren eerder ook had geslikt zonder problemen. Maar toen nog geen ME. Ik had goede ervaring met de mirena spiraal. Alleen soms dikke borsten, maar verder geen bijwerkingen en nauwelijks bloedverlies.

Ariadne.
Gebruikersavatar
boontje
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 jan 2017, 13:48

Bericht door boontje »

Pfff ja ik heb nu echt de heftigste menstruatie die ik ooit gehad heb. Word wakker van de krampen en moet elke ochtend het bed verschonen (en douchen, maar moet kiezen want beide is too much). Het lijkt wel alsof geen enkel systeem in mijn lijf nog werkt zoals zou moeten...

Schildklierfunctie is meerdere malen getest, in 2015 al toen mijn menstruatie 8 maanden uitbleef in Australie. Ben toen na n echo gediagnosticeerd met PCOS. Maar zodra ik voet aan land zette in Indonesie was het meteen shark week en gynaecoloog in NL heeft die diagnose dan ook geschrapt, cystes waren weg. Was toen enkel hormonale disbalans (en nog geen ME klachten whatsoever, dat kwam na voedselvergiftiging in Indo)

Ik overweeg nu de Nuva ring omdat ie constant oestrogeen afgeeft en een lage oestrogeenwaarde kan klachten veroorzaken die op ME klachten lijken.

Thnx voor het meedenken! Oh en Brandy hoe erg week je schildklierwaarde af? Irritant he als artsen zich blindstaren op normaalwaarden. Zijn soms net robots
Gast

Bericht door Gast »

Exacte waardes toen niet paraat,maar volgens huisarts viel het nog binnen de normale waardes,echter 3 maanden later kwam ik bij een internist ivm operatie en toen bleek ik dus wel hashimoto te hebben...nu zijn sommige internisten eerder van mening dat je kunt beginnen met een hele lage dosering als de waardes op het randje zijn en er wel duidelijke klachten zijn die wijzen op hypotheroide...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Brandy, blijven ze de schildklierwaardes dan eigenlijk regelmatig testen?
Life smells...
Gast

Bericht door Gast »

Ja hoor elk hallf jaar ga ik naar de internist,bij hashimoto kom je niet meer van de medicijnen af
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ah oké, thanks.
Life smells...
Plaats reactie