Schildklierwaardes 24u

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Jammer dat we Dr Kurk (internist, endocrinoloog) niet meer hebben ...

Die DHEA had ik ook van Kurk, je kon bij hem een stuk of zes middelen testen, dit was er één van. (Vermeulen zag die middelen toen ook niet zitten.) K. zei dat elk middel een groep van ons hielp, was dus een kwestie van uitproberen en idd werkte er één bij mij. Ook kreeg ik een lage dosis Thyrax, dat zou de opname van Carnitene verbeteren als ik het me goed herinner en zou geen kwaad kunnen omdat de schildklier bij ons iha wat anders/langzamer werkt. Mijn waarden waren wel goed toen.

Dr van Loon in Utrecht voor jou mss dan? Dat lijkt me in NL de beste optie.

Ik had trouwens bij dat onderzoek van Visser ook allemaal goede schildklierbloedwaarden, maar de urinewaarden waren veel te laag (rt3 zelfs 0). Net zoiets als bij jou? Ik heb geen idee wat ik ervan moet denken. Je moet het eigenlijk vaker testen om iets te weten.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Bij die urinewaarden heb ik wel zo mijn twijfels omdat het per liter wordt weergegeven en niet per 24 uur. Als ik die weglaat blijft er niet zo heel veel over.Bovendien ben ik dit jaar juist afgevallen. En al schrijvende en denkende hierover vroeg ik me af of een iets trager werkende schildklier niet gewoon hoort bij het beschermingsmechanisme van het lichaam om niet te veel energie te verspillen. Wie het weet mag het zeggen :)
bij PvM heb ik wel armour thereïod gekregen en daar heb ik toen niets van gemerkt. Maar dat is wel 18 jaar geleden.

Werkt dr van Loon nog wel in Utrecht? Ik kan hem niet vinden. Hij gaat voorlopig wel op mijn lijstje van mogelijkheden. Ik ben nu meerdere mogelijkheden aan het onderzoeken en dit is er een van.

Groetjes, Ariadne.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

...per liter wordt weergegeven en niet per 24 uur. Als ik die weglaat blijft er niet zo heel veel over.
Hoe bedoel je, weglaten?
En al schrijvende en denkende hierover vroeg ik me af of een iets trager werkende schildklier niet gewoon hoort bij het beschermingsmechanisme van het lichaam om niet te veel energie te verspillen.
Precies, zulke gedachten heb ik althans ook wel bij afwijkingen bij ons, is het wel goed om daar dan iets voor te nemen (?).

www.internistvanloon.nl/ En nog in Utrecht.
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Bedankt voor de link, Asje!

Ik bedoelde als ik de urinewaarden weglaat en alleen naar de bloeduitslagen kijk dan blijft er niet zoveel over van de gedachte dat mijn schildklier sub optimaal werkt. Alleen het Ft3 zit dan aan de lage kant maar nog wel binnen de normaalwaarde.

Groetjes, Ariadne
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:)

Ah, oké, net als bij mij ...
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

ariadne schreef:Bij die urinewaarden heb ik wel zo mijn twijfels omdat het per liter wordt weergegeven en niet per 24 uur. Als ik die weglaat blijft er niet zo heel veel over.Bovendien ben ik dit jaar juist afgevallen. En al schrijvende en denkende hierover vroeg ik me af of een iets trager werkende schildklier niet gewoon hoort bij het beschermingsmechanisme van het lichaam om niet te veel energie te verspillen. Wie het weet mag het zeggen :)
bij PvM heb ik wel armour thereïod gekregen en daar heb ik toen niets van gemerkt. Maar dat is wel 18 jaar geleden.

Werkt dr van Loon nog wel in Utrecht? Ik kan hem niet vinden. Hij gaat voorlopig wel op mijn lijstje van mogelijkheden. Ik ben nu meerdere mogelijkheden aan het onderzoeken en dit is er een van.

Groetjes, Ariadne.
Dat is wel per liter, maar toch de liter van het dagtotaal? Bijvoorbeeld: de dagoogst is 10 liter, daarin zoveel te onderzoeken stof gemeten, dat is per liter 1/10 stof gemeten.
Zo krijg je geen urenoverzicht, maar wel etmaalgemiddelde.

Ik wou dat de Armour Thyroid nog steeds gewoon voorgechreven kon worden. Het werkte direct en geruisloos. Dat kan je van de chemische middelen niet zeggen.

Van Loon heeft een patiëntenstop.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat staat nu niet op de site van van Loon?
Life smells...
Plaats reactie