Vergoeding Dr. Visser

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Maakt het bij DSW niet uit welk soort?
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

brad schreef:Ook bij CZ en Menzis geldt enkel restitutiepolis!
Brad, hoe kom je aan deze informatie?
Ik heb een mail gekregen van Cardiozorg waaruit ik geciteerd heb.

@Annac:
DSW is een restitutiepolis.

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Bij een "gewone" (natura) verzekering kun je alleen terecht bij de hulpverleners met wie zij een contract hebben gesloten.
Bij een restitutiepolis sluiten ze ook contracten, maar krijg je ook een vergoeding als je naar een niet-gecontracteerde hulpverlener gaat (bedrag kan wel lager zijn).

Ariadne.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Als je de behandeling van dr. Visser niet helemaal vergoed krijgt, kan je het gedeelte dat je zelf hebt moeten betalen aftrekken van de belasting bij bijzondere ziektekosten. Stel: je betaalt in 2016 een deel van de kosten van dr. Visser zelf. Bij de belastingaangifte in 2017 (over 2016) kan je dit dan opgeven als bijzondere ziektekosten (ik weet niet precies hoe het heet). Daar kan je ook andere, niet-vergoede ziektekosten kwijt (bv. gebruik taxi of voedingssupplementen op voorschrift van een arts) .
Je moet eerst een bepaald bedrag zelf betalen (de zgn. drempel, een bepaald % van je inkomen) en wat daarboven komt krijg je terug.

Op die manier kan je (uiteindelijk) toch (een deel van) de kosten voor dr. Visser terug krijgen.
Je moet wel genoeg spaargeld hebben om de rekening in eerste instantie zelf te betalen, want teruggave van de belasting is pas in de zomer van 2017 (en elk volgend jaar) .
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Voedingsupplenten op voorschrift van een arts zijn niet aftrekbaar hoor.Alleen medicijnen met een z-indexnummer.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Oh,ik dacht uit een ander bericht op dit forum begrepen te hebben dat ook voedingssupplementen op voorschrift van een arts (bv. carnitine, NADH, curcuma) aftrekbaar waren.
Jammer dat dat niet zo is.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Carnitene wordt sowieso vergoed uit de basisverzekering.
Life smells...
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb nu Univé en vanaf 2017 weer Ohra, daarmee zit ik goed toch? De secretaresse van dr Visser zei van wel.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik zou 't voor de zekerheid nog een keer aan hem vragen als je daar bent. Ben benieuwd verder!
Life smells...
Plaats reactie